اعلانیه
اعلانیه

مطالعه: آمازون بالاترین رتبه رضایت از موبایل را دارد و پس از آن اپل

smartphonesامروز صبح نتایج ForeSee، که رضایت مصرف کنندگان را از وب سایت ها و تجربیات تجارت الکترونیکی اندازه گیری می کند، “شاخص رضایت موبایل” جدید را منتشر کرد. این شرکت سال گذشته از بیش از 6000 بزرگسال آمریکایی بین روز شکرگزاری و کریسمس نظرسنجی کرد تا نگرش آنها را نسبت به سایت‌ها و برنامه‌های خرده‌فروشی موبایل، و همچنین الگوهای خرید آنها در دستگاه‌های تلفن همراه مشخص کند.

همانطور که می توان انتظار داشت، در میان خرده فروشان اندازه گیری شده، آمازون شرکتی بود که بالاترین امتیاز رضایت از تلفن همراه را داشت و پس از آن اپل.

ForeSee Results mobile satsifaction

منبع: ForeSee Results

ForeSee گزارش داد که خرده‌فروشانی که از سال 2011 تاکنون بیشترین پیشرفت را در رضایت تلفن همراه داشته‌اند، Target، Victoria’s Secret و Barnes & Noble هستند. اپل در مقایسه با سال 2011 دو امتیاز کاهش یافت.

بیشتر مصرف‌کنندگان به وب‌سایت‌های سنتی خرده‌فروشان امتیازات کمی بالاتر می‌دهند، اما معمولاً فقط با چند امتیاز.

Screen Shot 2013-02-12 at 5.20.59 AM

منبع: ForeSee Results

این نظرسنجی نشان داد که 70 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که در طول تجربه خرید از فروشگاه های خرده فروشی از تلفن همراه استفاده کرده اند. با این حال، بیشتر آنها اطلاعاتی را از وب‌سایت یا برنامه خود خرده‌فروش جستجو می‌کردند.

از مصرف کنندگان پرسیده شد، “در این فصل تعطیلات چگونه از تلفن همراه خود در فروشگاه های خرده فروشی استفاده می کردید؟” بین خریدارانی که به سایت خود خرده‌فروشی و سایت‌های رقابتی دسترسی داشتند، تقریباً ۶۰ تا ۴۰ تقسیم وجود داشت:

  • 62 درصد از طریق تلفن خود به وب سایت فروشگاه دسترسی داشتند (رضایت این گروه 79 است)
  • 37 درصد از طریق تلفن خود به وب‌سایت یک رقیب دسترسی داشتند (77)
  • 21 درصد از طریق تلفن خود به یک وب‌سایت مقایسه خرید دسترسی داشتند (77)
  • 20 درصد از طریق تلفن خود به برنامه خرید تلفن همراه فروشگاه دسترسی داشتند (79)
  • 11 درصد از طریق تلفن خود به برنامه خرید تلفن همراه رقبا دسترسی داشتند (77)

بر اساس نظرسنجی، موارد زیر انواع خاصی از کارهایی بود که افراد هنگام خرید از طریق تلفن خود انجام می دادند:

  • 56 درصد از تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت برای تحقیق در مورد محصولات (مقایسه جزئیات محصول، جستجوی قیمت، یافتن مکان فروشگاه و غیره) استفاده کردند
  • 26 درصد از تلفن همراه به صورت آنلاین خرید کردند
  • 27 درصد هنگام خرید حضوری در فروشگاه از تلفن همراه برای مقایسه محصولات یا قیمت ها استفاده کردند
  • 13 درصد از برنامه‌های خرید تلفن همراه توسعه‌یافته توسط خرده‌فروشان استفاده می‌کنند
  • 27 درصد هیچ کدام از اینها را نگفته اند

26 درصدی که با تلفن همراه خود خرید کردند، زیرمجموعه همه خریداران تلفن همراه است. با این حال، عدد نسبتاً بالایی است. همچنین شایان ذکر است که تنها 13 درصد از این پاسخ دهندگان گفتند که از برنامه های تلفن همراه خرده فروشی استفاده می کنند. بیشتر اطلاعاتی که خریداران به دست آوردند از طریق وب تلفن همراه (یا شاید برنامه های شخص ثالث مانند نقشه ها) بود.

بر اساس نتایج ForeSee، عوامل زیر بیشترین تأثیر را بر رضایت تلفن همراه داشتند:

  • قیمت: تصورات منصفانه و رقابتی بودن قیمت‌های خرده‌فروش
  • کالا: جذابیت، تنوع و در دسترس بودن محصولات در سایت موبایل
  • کارکرد سایت/برنامه: سودمندی، راحتی و تنوع ویژگی های موجود برای بازدیدکنندگان سایت تلفن همراه
  • محتوا: ادراک از دقت، کیفیت و تازگی اطلاعات در سایت

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *