Google تحت تحقیقات ضد تراست در ایالات متحده است ، اروپا، آرژانتین و کره جنوبی. اکنون هند گفته است که AdWords را برای رفتار ضدرقابتی مورد بررسی قرار خواهد داد، %20%D9%88%D8%A7%D9%84%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%AA%20%DA%98%D9%88%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%84%20(WSJ).%C2%A0%20کمیسیون رقابت هند گفت که اگرچه در ابتدا بر AdWords متمرکز بود، دامنه تحقیقات میتواند در طول زمان گسترش یابد.
WSJ به دادههایی اشاره میکند که نشان میدهد «کمتر از 10 درصد از جمعیت 1.2 میلیاردی هند آنلاین هستند» اما Google اکنون «50 درصد سهم از کل بازار تبلیغات دیجیتال هند» را در اختیار دارد.
WSJ یکی از چندین شکایت دریافت شده توسط کمیسیون رقابت هند در مورد AdWords را شرح داد:
در ماه فوریه، کمیسیون شکایتی از Consim Info دریافت کرد. Pvt Ltd.، یک شرکت مستقر در چنای که میزبانی از وبسایتهای مشابه را برای جوامع مختلف منطقهای هند، از جمله «TamilMatrimony.com» و «BengaliMatrimony.com» راهاندازی میکند.
Consim ادعا میکند که Google از قدرت بازار خود سوء استفاده کرده و به رقبای خود اجازه داده است برای کلمات کلیدی مانند “ازدواج تامیلی” پیشنهاد بدهند، و Consim را مجبور به پرداخت قیمتهای گزاف برای حفظ کلمات کلیدی مرتبط با خدمات خود کرده است. شکایت Consim مدعی است که Google «در شیوههای تبعیضآمیز و تلافیجویانه» شرکت کرده است و از آژانس خواسته است اقداماتی را برای محافظت از رقابت منصفانه اعمال کند.
تحقیقات ضد انحصار تنها آخرین دردسر حقوقی Google در هند است. شرکت با مجازاتهای کیفری احتمالی برای نمایهسازی و ارائه محتوایی که توسط افراد، گروهها یا دولت «توهینآمیز» یا «قابل اعتراض» تلقی میشود.
هند و چین بازارهای بالقوه بزرگی برای Google هستند. با این حال، هر دو کشور، به درجات مختلف، محیطهای تجاری و نظارتی خصمانه و غیرقابل پیشبینی دارند که انجام تجارت در آنجا را چالشبرانگیزتر از آمریکای شمالی، اروپا یا سایر بخشهای آسیا میکند.
مدخلهای مرتبط
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.