اخیراً شما را با Agile Marketing Navigator آشنا کردیم، یک ناوبر انعطاف پذیر چارچوبی برای پیمایش بازاریابی چابک برای بازاریابان، توسط بازاریابان در مقاله روشی جدید برای پیمایش در بازاریابی چابک. ناوبر دارای چهار جزء اصلی است: کارگاه برنامه ریزی مشارکتی، چرخه راه اندازی، تمرین های کلیدی و نقش ها. در این دسته بندی ها، چندین قطعه فرعی برای اجرا وجود دارد.
در مقالات اخیر ما کارگاه برنامه ریزی مشارکتی و چرخه راه اندازی را پوشش دادیم. اکنون میخواهیم به آخرین 6 روش کلیدی خود بپردازیم. : شراکت.
بحث استیسی آکرمن را از دست ندهید Navigator در MarTech: ثبت نام رایگان است
همکاری مربوط به همپوشانی کار است
سالها پیش در توسعه نرمافزار، عملی به نام “برنامهنویسی زوجی” آغاز شد. این به دو توسعهدهنده نرمافزار اجازه داد تا با این تصور که دو هد بهتر از یک هستند، روی یک کد با هم کار کنند. برنامه نویسی جفت به توسعه دهندگان نرم افزار کمک می کند تا خلاقانه تر فکر کنند و مسائل پیچیده را سریع حل کنند.
ما عمل شراکت را به روشی مشابه ایجاد کردیم، اما در بازاریابی بیشتر در مورد همپوشانی کار است. به جای اینکه یک قطعه کار خلاقانه به طور کامل توسط یک کپی رایتر توسعه داده شود و سپس در یک طرح قرار داده شود، مشارکت اجازه می دهد تا درک مشترک از کار و تفکر خلاقانه از هر دو نقش داشته باشیم و از سیلوها اجتناب کنیم.
MarTech را دریافت کنید! روزانه. رایگان. در صندوق ورودی شما.
شروع با شراکت
مشارکت می تواند واقعاً عجیب باشد، به خصوص اگر در سازمانی کار می کنید که به نقش های بسیار تخصصی عادت کرده است. بهترین زمان برای شروع مشارکت در شروع کار است. اگر از این چارچوب استفاده میکنید و در چرخههای تعریفشده کار میکنید، به محض اینکه داستان مشتری در طول برنامهریزی چرخه به چرخه کشیده شد و تیم درباره کار صحبت کرد، شراکت ممکن است اتفاق بیفتد.
همکاری میتواند با هر دو یا حتی سه نقش اتفاق بیفتد، اما رایجترین آنها بین نویسندگان و طراحان است.
در اینجا داستانی برای نشان دادن اینکه چگونه ممکن است شراکت از ابتدا تا انتها به نظر برسد آمده است:
تیم به تازگی برنامه ریزی چرخه را به پایان رسانده است و یکی از داستان های مربوط به این چرخه مربوط به صفحه فرود در مورد یک کلاس آموزشی جدید است. چندین عضو تیم در انجام این صفحه فرود مشارکت دارند، از جمله یک نویسنده، یک عکاس، یک طراح و یک برنامه نویس وب. تیم تصمیم گرفته است که عکاس چه عکس هایی بگیرد و برنامه نویس در پایان چرخه شروع به کدنویسی کند، بنابراین آنها یک برنامه محکم دارند. به جای اینکه نویسنده و طراح به نوبه خود به عنوان خط مونتاژ کار کنند، شریک خواهند شد.
نویسنده (اجازه دهید او را سوزی بنامیم) و طراح (ویل) تصمیم میگیرند بعد از اینکه تیم کار خود را برای بحث در مورد شراکت خود برنامهریزی کرد، با هم ملاقات کنند.
سوزی به ویل میگوید، “برای شروع به تمسخر یک طرح از من چه نیازی داری؟” ویل میگوید: «اگر میتوانید سرصفحهها و تعداد تقریبی کلمات را به من بدهید، میتوانم متن جعلی را برای آزمایش طرحبندی پر کنم.» سوزی موافقت می کند که می تواند سرصفحه ها را امروز به او برساند، او طرح را مسخره می کند و فردا آن ها را با هم مرور می کنند. سوزی پس از دیدن آن، به نوشتن کپی و بیرون کشیدن طرح ادامه خواهد داد.
مزایای شراکت
در مثال بالا، نه تنها همکاری به آنها کمک کرد تا با نتیجه نهایی هماهنگ شوند، بلکه به نوآوری نیز کمک کرد، به طور مکرر کار کردند (که چابکی به معنای واقعی کلمه است) و قادر به حرکت بسیار سریعتر از انتظار برای تکمیل از یک آیتم و باتوم تحویل آن به نفر بعدی.
به شرکت خود فکر کنید. آیا نقشهایی وجود دارند که میتوانند از امروز شروع به شراکت کنند تا نحوه کار شما را سادهتر کنند؟ شرط می بندم که می توانید چند نمونه از خودتان بیاورید.


به سری Agile Marketing Navigator برسید!
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.