به مدت 25 سال، نام تجاری مایکروسافت با فونت سیاه، پررنگ و sans-serif مرتبط بوده است. اکثر مردم احتمالاً هیچ نسخه دیگری از لوگوی شرکت نرم افزار را به خاطر نمی آورند. اما اکنون، مایکروسافت در حال مدرن سازی است. ، با لوگوی رنگارنگ و نرمتر که برای اولین بار در تاریخ شرکت دارای نمادی است.


لوگوی قدیمی


این نماد، مربعی که از چهار مربع کوچکتر با رنگهای مختلف تشکیل شده است، یادآور لوگوی ویندوز مایکروسافت است، اما بهجای اینکه مانند پرچم تکانخورده به نظر برسد، ثابت و صاف به نظر میرسد. به گفته این شرکت، قرار است نمادی از “محصولات متنوع مایکروسافت” باشد.
لوگوتایپ از فونت Segoe استفاده می کند که در محصولات و همچنین در ارتباطات بازاریابی استفاده می شود. نسبت به فونت قبلی نرمتر و روشن تر به نظر می رسد و بیشتر خاکستری است تا سیاه. دو حرف آخر – f و t – همچنان با نوارهای متقاطع خود مانند نسخه قبلی لوگو به هم مرتبط هستند.
این تغییر زمانی اتفاق میافتد که مایکروسافت آخرین فروشگاه خردهفروشی خود را در بوستون باز میکند و آماده راهاندازی مجموعهای از نسخههای جدید، از جمله Windows 8، Windows Phone 8، خدمات Xbox و نسخه بعدی Office است. لوگوی جدید در هر یک از این محصولات و در سراسر پلتفرم ها – رایانه های شخصی، تلفن ها، تبلت ها و تلویزیون ها نمایش داده می شود.
کریس کاپوسلا، مدیر ارشد بازاریابی مایکروسافت، فروشگاه مایکروسافت را در بوستون افتتاح کرد
لوگوی جدید در حال حاضر در Microsoft.com و در سه فروشگاه خردهفروشی مایکروسافت استفاده میشود – لوگوی جدید در بوستون، و دو لوگوی دیگر در حیاط خلوت مایکروسافت (دهکده دانشگاه سیاتل و در Bellvue، Wash.) در نهایت، در آدرس همه فروشگاهها، در همه آگهیهای تلویزیونی در سطح جهانی، و در وثیقه بازاریابی محصول، اما شرکت میگوید عرضه کامل آن به زمان نیاز دارد.
طبق گزارش comScore، Microsoft رتبه سوم را در میزان نمایش تبلیغات نمایشی ایالات متحده در 6 ماه اول سال 2012 داشت.
این ویدیوی مایکروسافت است که نشانواره جدید و ارتباط آن با سایر محصولات این شرکت را نشان میدهد: