اعلانیه
اعلانیه

مایکروسافت در جدیدترین کمپین “Scroogled” به جیمیل به دلیل حفظ حریم خصوصی حمله می کند

اگر در ابتدا شما موفق نمی شوید، یک بار دیگر منفی بگیرید، به نظر می رسد برنامه بازی در مایکروسافت است. داشتن به خرید Google با کمپین «Scroogled» حمله کرد   نوامبر گذشته، مایکروسافت دوباره بازگشته است. این بار Gmail به عنوان یک سرویس شیطانی که به حریم خصوصی ایمیل شما حمله می‌کند، مجهز به داده‌های نظرسنجی است که نگرانی مصرف‌کننده را نشان می‌دهد – و شاید یک نکته معتبر در مورد انصراف آسان‌تر.

نظرسنجی مایکروسافت و عدم تایید مصرف کننده

مایکروسافت از 1 تا 4 فوریه از 1 تا 4 فوریه از بیش از 1006 بزرگسال در ایالات متحده نظرسنجی را انجام داد و در مورد سرویس های ایمیلی که تبلیغات را بر اساس محتوای ایمیل شما هدف قرار می دهند سؤال کرد. میدونی. جیمیل گوگل، که تنها سرویس بزرگی است که این کار را انجام می دهد، اگرچه ظاهراً گوگل یا جی میل نامی ندارند. نتایج:

  • 70% از آمریکایی‌ها باور نداشتند یا نمی‌دانستند که آیا ارائه‌دهنده خدمات ایمیل بزرگ محتوای ایمیل‌های شخصی را برای هدف‌یابی تبلیغات اسکن می‌کند یا خیر
  • 83% از آمریکایی‌ها موافق هستند که ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل، محتوای ایمیل‌های شخصی شما را برای هدف قرار دادن تبلیغات اسکن می‌کنند، تجاوز به حریم خصوصی است
  • 88% از آمریکایی‌ها با اسکن کردن محتوای ایمیل‌های شخصی شما توسط ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل به منظور هدف‌یابی تبلیغات مخالف هستند (و 52% به شدت مخالف هستند)
  • 88% از کاربران ایمیل معتقدند که ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل باید به کاربران اجازه دهند در صورتی که ترجیح می‌دهند محتوای ایمیل‌هایشان برای هدف‌یابی تبلیغات اسکن نشود، «انصراف دهند»
  • 89٪ از آمریکایی ها موافق هستند که ارائه دهندگان خدمات ایمیل نباید اجازه داشته باشند محتوای ایمیل های شخصی را برای هدف قرار دادن تبلیغات اسکن کنند

به طور خلاصه، سؤال خود را انتخاب کنید، ظاهراً در مورد کاری که Gmail انجام می دهد، یعنی نمایش تبلیغات بر اساس محتوای ایمیلی که در حال خواندن آن هستید، مخالفت زیادی وجود دارد.

البته برخی از پاسخ ها متناقض هستند. چگونه است که کاربران ایمیل می توانند هم باور کنند که ایمیل ها نباید برای اهداف تبلیغاتی اسکن شوند و هم فکر می کنند که باید یک انصراف وجود داشته باشد، تقریباً با همان درصد بالا؟ اگر تعداد زیادی موافق هستند که باید یک انصراف وجود داشته باشد، پس وقتی به آن فکر می کنید، تا زمانی که یک انصراف ارائه شده باشد، با این نوع هدف گذاری مخالف نیستند.

Scroogle زود بیرون می آید

من هنوز منتظر سؤالات واقعی هستم که پرسیده شد. به علاوه، خود سایت Scroogled  هنوز به‌روزرسانی نشده است تا آخرین کمپین را منعکس کند. این به این دلیل است که قرار بود در ساعت 11 شب PT پخش زنده شود.

پست اسکریپت: نظرسنجی واقعی اکنون در حال انجام است اینجا را مطالعه کنید.

مایکروسافت در مورد آن به خبرنگاران، از جمله من، توضیحاتی ارائه کرده بود. با این حال، دن لیون در ReadWrite که در جریان نبود – و در نتیجه مشمول محدودیت تحریم نبود – برخی از جزئیات را دریافت کرد و آنها را نوشت. وقتی از مایکروسافت پرسیدم، به من گفتند که تحریم برداشته شد – که بدون شک اکنون در حال تلاش برای تکمیل سایت است.

این اسکرین شات بالا بخشی از چیزی است که در سایت ظاهر می شود:

Scroogled Screenshot_2.jpg

تبلیغات روزنامه‌ها نیز وجود خواهد داشت، مانند این مورد زیر:

Scroogled Mail Ad

منصفانه؟ نه واقعاً، اگرچه انصراف می تواند بهتر باشد

آیا کمپین منصفانه است؟ من اغلب می گویم نه، اما برخی از کارها وجود دارد که Google می تواند برای بهبود شرایط انجام دهد.

مایکروسافت پیشنهاد می‌کند که هیچ راهی برای انصراف از Gmail وجود ندارد که آگهی‌های هدفمند محتوای ایمیل شما را به شما نشان دهد. درست نیست. راه‌های مختلفی وجود دارد، از استفاده از نسخه HTML Gmail تا استفاده از یک برنامه ایمیل (مانند Mail در iPhone یا نرم افزار Outlook خود مایکروسافت)، به سرویس Google Apps 50 دلاری که همه افراد برای انصراف.

وقتی این را به استفان ویتز، مدیر موتور جستجوی بینگ مایکروسافت (و ظاهراً توسط مایکروسافت برای صحبت در مورد همه چیزهای Scroogled انتخاب شده بود) گذاشتم، پاسخ این بود که این گزینه‌ها ساده نیستند.

ویتز به من گفت: «راه آسانی برای انصراف وجود ندارد. “اینها راه هایی نیستند که مصرف کننده عادی بداند”

انصراف از Google Apps آسان نیست

من با آن موافقم. به‌عنوان یک کاربر Google Apps، اگر تنها کاری که می‌خواهید انصراف از تبلیغات است، هرگز آرزو نمی‌کنم که مجبور باشم سرپرست سرویس‌های گسترده‌ای از Google شوم، چیزی که Google Apps به آن نیاز دارد. نامه HTML یک گزینه است، اما آیا اکثر کاربران جیمیل می دانند که این کار را انجام دهند؟

میکروسافت، البته، تبلیغاتی در Outlook.com دارد. حتی دارای تبلیغاتی است که بر اساس سن، کد پستی و جنسیت شما شخصی سازی شده است. من کاملاً مطمئن هستم که اگر از مصرف کنندگان سؤالی بپرسید که آیا تبلیغات باید به این ترتیب آنها را هدف قرار دهد یا خیر، با درصد بالایی پاسخ منفی دریافت می کنید.

انتخاب 20 دلار در سال جیمیل، مانند Outlook، چطور؟

اما، اگر می دانید به کجا نگاه کنید، می توانید آن تبلیغات را با 20 دلار در سال در Outlook خاموش کنید (البته وقتی سعی کردم، با وجود اینکه قبلاً وارد سیستم شده بودم، مدام با خطایی مواجه می‌شدم که می‌خواست یک Windows Live ID داشته باشم. شاید، اما، این ممکن است به این دلیل باشد که من قبلاً یک شناسه Windows Live دارم. حساب Outlook بدون آگهی).

یک حرکت هوشمندانه توسط Google انجام همین کار خواهد بود. امکان خاموش کردن تبلیغات را مستقیماً در جیمیل با 20 دلار در سال ارائه دهید. سپس، اگر مردم واقعاً همانطور که داده‌های نظرسنجی نشان می‌دهد نگران هستند، انتخاب آسانی دارند.

اگر مردم حریم خصوصی می‌خواهند، جستجوی شخصی‌شده Bing چطور؟

داده‌های نظرسنجی چیزهای خنده‌داری است. به یاد بیاورید که سال گذشته، پیو نظرسنجی انجام داد که نشان داد 73٪ از افراد احساس می کردند جستجوی شخصی شده یک جستجوی شخصی است. تجاوز به حریم خصوصی آنها. و با این حال، به طور پیش فرض، بینگ (مانند گوگل)، جستجو را شخصی می کند. اگر مایکروسافت واقعاً معتقد است که Google باید هدف‌گیری تبلیغات Gmail را بر اساس داده‌های نظرسنجی‌اش کنار بگذارد، به راحتی می‌توان گفت که Bing باید جستجوی شخصی‌سازی شده را متوقف کند.

چرا اکنون به جیمیل حمله کنید؟

این کمپین تبلیغاتی نیز برای من عجیب بود زیرا زمانی که Gmail راه اندازی شد در سال 2004، توجه رسانه‌ها به این ایده که چگونه تبلیغات را هدف قرار می‌دهند، جلب شد. چرا مایکروسافت تقریباً 10 سال بعد ناگهان معتقد است که این یک مشکل است؟ مطمئناً مصرف کنندگان در آن زمان به وضوح آن را پذیرفته بودند، که احتمالاً در مورد برخی از هدف گیری ها شنیده بودند.

ویتز با استناد به این نظرسنجی گفت: «حتی پس از گذشت یک دهه از تمرین، مردم هنوز آن را نمی‌فهمند، و وقتی می‌فهمند، آن را دوست ندارند». او همچنین گفت که این یک نقطه تمایز خوب بین Gmail و سرویس ایمیل Outlook.com مایکروسافت است.

خواندن ایمیل برای امنیت صحیح است

مسئله دیگر این است که مایکروسافت، مانند Google، ایمیل شما را به صورت خودکار “خوانده” می کند (نه انسان هایی که این کار را انجام می دهند). مایکروسافت این کار را برای کمک به فیلتر کردن هرزنامه و حملات فیشینگ انجام می دهد. این نیز یکی از دلایلی است که گوگل این کار را انجام می دهد. پس چرا این خواندن قابل قبول است؟

ویتز گفت که برای امنیت، اسکن اینگونه منطقی است. وایتز گفت، این اسکن برای هدف‌یابی متنی تبلیغات است که مایکروسافت به آن اعتراض دارد، بر اساس این واقعیت، ویتز گفت که به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان به آن اعتراض دارند.

مایکروسافت انصراف Google را می‌خواهد

و مایکروسافت از گوگل می خواهد چه کاری انجام دهد؟

ویتز گفت: «ما از آن‌ها می‌خواهیم تا نوعی تغییر را از جانب مصرف‌کنندگان انجام دهند» – به ویژه گفت که باید یک انصراف آسان ارائه شود، حتی اگر این گزینه پولی باشد.

Google می گوید همه چیز خوب است

من حدس می‌زنم ببینیم. هنگامی که توسط خبرنگار دیگری که در این مورد توضیح داده شده بود، پرسیدم که گوگل چگونه ممکن است واکنش نشان دهد، من گفتم گوگل به احتمال زیاد این کمپین را نادیده می گیرد. تا اینجا، تقریباً همینطور است. هنگامی که من برای هر نظری درخواست کردم، گوگل این بیانیه را ارسال کرد که همه رسانه ها دریافت می کنند:

تبلیغات Google و بسیاری از وب‌سایت‌ها و خدماتی را که Google ارائه می‌دهد رایگان نگه می‌دارد. ما سخت کار می کنیم تا مطمئن شویم تبلیغات ایمن، محجوب و مرتبط هستند. هیچ انسانی ایمیل یا اطلاعات حساب Google شما را نمی خواند تا تبلیغات یا اطلاعات مرتبط را به شما نشان دهد. یک الگوریتم خودکار – شبیه به آنچه برای ویژگی‌هایی مانند صندوق ورودی اولویتی یا فیلتر کردن هرزنامه استفاده می‌شود – تعیین می‌کند که کدام تبلیغات نشان داده شوند.

به طور کلی، کمپین مایکروسافت با توجه به منفی بودن آن، من را سرد می کند. شخصاً، اگر Outlook از IMAP پشتیبانی می‌کرد، چیزی که ممکن است مرا وادار به تغییر از Gmail به Outlook کند. چه برسد به اینکه بخشی از این انرژی منفی صرف ایجاد آن نوع بهبود و برخی دیگر برای جلب مصرف کنندگان شود.

اما، خوب است که ببینیم Google با پرداخت مستقیم در Gmail راهی آسان برای انصراف ارائه می دهد. این امر تقریباً هر گونه حملات بعدی مایکروسافت را خنثی می کند. اما حتی اگر اینطور نباشد، علی‌رغم آنچه نظرسنجی مایکروسافت می‌گوید، گمان می‌کنم که اکثر مصرف‌کنندگان در Gmail در آنجا بمانند.

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *