تبلیغات سیاسی منفی کار می کند ; به همین دلیل است که ما همچنان آنها را می بینیم. اما موتور جستجوی منفی و تبلیغات ایمیلی؟ ظاهراً نه چندان.
Microsoft گزارش شده است پایان می یابد خرید تبلیغات تلویزیون، روزنامه و رسانههای اجتماعی برای تبلیغ کمپین «Scroogled» آن که در ماه نوامبر راه اندازی شد برای حمله به نتایج جستجوی خرید Google all-paid-inclusion. در اوایل سال جاری، کمپین Scroogled گسترش یافت و حریم خصوصی Gmail را در بر گرفت.
توجه: پست اسکریپت ما را در زیر ببینید. مایکروسافت تأیید میکند که خرید آگهی متوقف میشود، اما میگوید که «کمپین» ادامه خواهد یافت – احتمالاً وبسایت.
موضوع کمپین کلی “فریب گوگل” یا “بی صداقتی گوگل” بود. گوگل به شما نمی گوید که نتایج جستجوی خرید آن همه پولی هستند. Google به شما نمی گوید که ایمیل (خصوصی) شما را برای ارائه تبلیغات در Gmail اسکن می کند.
مایکروسافت همچنین یک طومار آنلاین با عنوان “به Google بگویید که از ایمیل شما برای فروش تبلیغات خودداری کند.” این طومار بیش از 25000 امضا به هدف خود رسید (این 114000 به دست آورد). با وجود امضای طومار، به نظر می رسد تبلیغات تأثیر کمی داشته است.
سهم بازار جستجوی Google در طول دوره کمپین ثابت باقی ماند.
Gmail ادعا میکند رهبر جهانی وبسایت است، اگرچه درصدی از کاربران به دلیل اندروید حساب دارند. این دومین یاهو در ایالات متحده است با توجه به داده های comScore. (مایکروسافت اخیراً کاربران را از هاتمیل به Outlook.com منتقل کرده است.) در حالی که سالها پیش زمانی که تبلیغات برای اولین بار در این سرویس ظاهر شد، غوغایی در مورد حریم خصوصی جیمیل به وجود آمد، به نظر میرسد که نگرانی نسبتاً کمی در مورد آن امروز وجود دارد – یا حداقل این نگرانی وجود ندارد. t به مهاجرت به دور از Gmail ترجمه شد.
به طور گسترده اعتقاد بر این بود که کمپین Scroogled زاییده فکر مدیر سابق کمپین هیلاری کلینتون و مشاور استراتژی مایکروسافت مارک پن. با این حال، مایکروسافت گفت که پن ” ارتباط چندانی با اسکروگلد نداشت.» با این حال، شرکت روابط عمومی پن، یک ضد کمپین گوگل از طرف فیس بوک در سال 2011.
«میکروسافت قبل از آن” کمپین Pepsi-challengesque، که استدلال میکرد که مردم واقعاً Bing را در مقایسهای کورکورانه به Google ترجیح میدهند، تأثیر کمی بر بازار داشت. در واقع، مایکروسافت میلیونها دلار را برای بازاریابی بینگ هزینه کرده است. در حالی که این کمپینها بدون شک Bing را به عنوان یک برند تقویت کردهاند و باعث افزایش استفاده شدهاند، تقریباً همه اینها به ضرر یاهو، شریک اتحاد جستوجو بوده است.
پس از آزمودن تبلیغات مثبت و تبلیغات حمله، مشخص نیست که چه نوع کمپینی علیه Google «چسبیده است». احتمالاً رویکرد مؤثری وجود دارد، اما بینگ و آژانس تبلیغاتی آن هنوز آن را پیدا نکردهاند.
در زیر منتخبی از تبلیغات Scroogled و ضد Gmail که مایکروسافت اجرا کرده است.
پساسکریپت: استفان ویتز از مایکروسافت به من ایمیل زد و گفت که کمپین در حال پایان است، نه به این دلیل که بیاثر است، بلکه طبق برنامه زمانبندی شده است. او استدلال میکند که مایکروسافت اکنون باید رسانههای پولی کمتری را اجرا کند تا به مصرفکنندگان آموزش دهد:
از آنجایی که این موضوع به جریان اصلی تبدیل شده و در اذهان روزمره آمریکایی ها بیشتر مطرح می شود، میزان رسانه های پولی که برای افزایش آگاهی نیاز داریم در حال کاهش است. اینکه این کمپین از جریان اصلی به حوزه فناوری بازگشته است (به کنفرانس RSA این هفته مراجعه کنید، جایی که GC گوگل دوباره از مشکل اصلی اجتناب کرد) نشان می دهد که چگونه فقط مربوط به تبلیغات در حال اجرا نیست، بلکه در مورد اصل مشکل است. وقتی میبینیم که ۱۱۴ هزار نفر از سراسر جهان طومار را امضا کردهاند و بیش از ۳.۵ میلیون نفر را دیدهایم که به سایت Scroogled سر میزنند، قطعاً موضوع کمپین را کنار نمیگذاریم.
پستاسکریپت 2: داستان بعدی ما را ببینید، ظهور و سقوط دادخواست “Scroogled” مایکروسافت علیه جیمیل
مقالات مرتبط
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.