اعلانیه
اعلانیه

لوینسون، مدیر عامل موقت جدید، تلاش می‌کند تا یاهو را پس از تغییر و تحول بزرگ جمع کند

راس لوینسون

این یک آخر هفته شلوغ برای هیئت مدیره یاهو بود. راس لوینسون، EVP سابق آمریکا و بازیگر رسانه ای، سکان هدایت را پس از اسکات تامپسون در دست گرفته است استعفا داد برای پایان دادن به یک دوره تصدی 5 ماهه – از جمله دو هفته گذشته سر و صدا در مورد اطلاعات آموزشی نادرست در بیوگرافی وی. طبق گزارش ها، تامپسون همچنین با سرطان تیروئید مبارزه می کند، که گفته می شود “تا حدی” در این ترک نقش داشته است.

علاوه بر این، فرد آموروسو ریاست هیئت مدیره را برعهده گرفت، زیرا روی بوستوک در میان تغییرات قابل توجهی که منجر به کناره گیری پنج عضو هیئت مدیره شد، کنار رفت و سه نفر – که توسط سرمایه گذار فعال سومین پوینت نامزد شده بودند – به جای آنها پیوستند.

در یک یادداشت آخر هفته به همه یاهوها که توسط AllThingsD به دست آمد، لوینسون تغییرات را تشریح کرد و سعی کرد بعد از دو هفته حواس پرتی کارکنان را متمرکز کند، زیرا دروازه رزومه در انظار عمومی پخش شد:

می‌خواهم بدانید که من مفتخرم که این شرکت بزرگ را به‌عنوان مدیر اجرایی موقت رهبری کنم و این مسئولیت را با اشتیاق و اعتماد به نفس به سه دلیل مهم‌تر از همه می‌پذیرم: گفت: از زمانی که در سال 2010 به یاهو پیوستم، به قدرت و ارزش فوق‌العاده برندمان و روابطمان با کاربران و شرکایمان اعتقاد دارم. من به پیشرفت سازمانی، عملیاتی و استراتژیک قابل توجهی که در ماه های اخیر علیرغم چالش های داخلی و خارجی که با آن مواجه بوده ایم، باور دارم. و مهمتر از همه، من با تمام قلبم به همه شما و فداکاری شما برای ادامه دادن به این شرکت بزرگ ایمان دارم. آنچه ما در این شرکت به دست می آوریم در هر روز قابل توجه است، در مقیاسی که به ندرت در سراسر جهان مشابه است. من بسیار افتخار می کنم که بخشی از این تیم هستم.

لوینسون پس از تأسیس شرکت یاهو به یاهو پیوست و به عنوان مدیر عامل Fuse Capital، یک شرکت سرمایه گذاری که بر رسانه های دیجیتال و شرکت های ارتباطی متمرکز بود، خدمت کرد. قبل از آن، او رئیس رسانه تعاملی فاکس نیوز کورپوریشن بود، جایی که او کسب و کار روزانه و استراتژی مدیریتی – از جمله خرید MySpace را اداره می کرد. او قبلاً سمت‌های مدیریتی ارشد در AltaVista، CBS Sportsline و HBO داشت.

تجربه رسانه‌ای لوینسون در تضاد آشکار با تجربه تامپسون است که بیشتر به عنوان یک متخصص چرخش کسب و کار معرفی می‌شد. نه تامپسون و نه کارول بارتز هیچ تجربه رسانه ای نداشتند – چیزی که به نظر می رسد برای شرکتی مانند یاهو که بیشتر درآمد خود را از درآمدهای تبلیغاتی به دست می آورد، مهم باشد. اگرچه لوینسون تنها مدیرعامل موقت است، گزارش‌ها نشان می‌دهند که او ممکن است در نظر گرفته شود تا این شغل را درازمدت حفظ کند.

این تغییر احتمالاً برای روحیه یاهو خوب است، زیرا این شرکت را از زیر ابر جنجال‌هایی که در هفته‌های اخیر آن را فراگرفته است بیرون می‌آورد. گاف رزومه تامپسون به طور گسترده توسط افراد درجه یک مورد انتقاد قرار گرفته بود و می خواستند با او مانند هر کارمند دیگری که معلوم شد اطلاعات نادرست داده است، برخورد شود. این واقعیت که او به اجبار اخراج شد احتمالاً با یاهو خوش‌آمد خواهد بود، که احتمالاً از مدیریت شدن توسط یک رسانه‌ای که از سال 2010 در میان رده‌های آنها بوده است، قدردانی می‌کند.

اگرچه یاهو به کار با یکی از برترین املاک اینترنتی ادامه می‌دهد، این شرکت در سال‌های اخیر برای همگام شدن با پیشرفت‌ها در فضا و به حداکثر رساندن ارزش سایت‌های خود تلاش کرده است. در ماه مارس، comScore رتبه سوم را در بین سایت‌های Google و Yahoobehi در رتبه سوم قرار داد اما جلوتر از فیس بوک) با 175 میلیون بازدید کننده منحصر به فرد. تحت رهبری تامپسون، این شرکت اخیرا 2000 کارمند را اخراج کرد.


درباره نویسنده

پاملا پارکر مدیر تحقیقات در استودیوی محتوای Third Door Media است که در آنجا گزارش‌های اطلاعاتی MarTech و سایر موارد را تولید می‌کند. محتوای عمیق برای بازاریابان دیجیتال در ارتباط با Search Engine Land و MarTech. قبل از اینکه این نقش را در TDM به عهده بگیرد، به عنوان مدیر محتوا، ویرایشگر ارشد و ویرایشگر ویژگی های اجرایی خدمت می کرد. پارکر یک مرجع معتبر در زمینه بازاریابی دیجیتال است و از همان ابتدا در مورد این موضوع گزارش داده و نوشته است. او سردبیر سابق ClickZ است و همچنین در بخش تجاری کار کرده است و به ناشران مستقل کمک می کند تا از سایت های خود در انتشارات رسانه ای فدرال درآمد کسب کنند. پارکر مدرک کارشناسی ارشد روزنامه نگاری را از دانشگاه کلمبیا گرفت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *