اعلانیه
اعلانیه

facebook-logo-smفقط دو هفته پس از مایکروسافت بیش از 925 پتنت از AOL، این شرکت در حال چرخش است و حدود 650 عدد از آنها را به فیس بوک می فروشد. این قرارداد همچنین به فیس‌بوک اجازه می‌دهد تا مجوز سایر پتنت‌های AOL را که از مایکروسافت نمی‌خرد، صادر کند.

طبق اطلاعیه امروز، هزینه فروش فیس بوک در حدود 550 میلیون دلار – نزدیک به نیمی از هزینه ای که مایکروسافت در ابتدا برای پتنت های AOL هزینه کرد.

مایکروسافت می‌گوید این فروش به دلایل مالی انجام شده است. براد اسمیت، مشاور عمومی مایکروسافت، می‌گوید: «توافق امروز با فیس‌بوک ما را قادر می‌سازد تا بیش از نیمی از هزینه‌های خود را در حین دستیابی به اهدافمان از حراج AOL جبران کنیم.

از طرف دیگر، فیس‌بوک دلایل بزرگتری برای درخواست حق ثبت اختراعات AOL دارد: از خود در برابر دعوای حقوقی اخیر یاهو در مورد نقض حق اختراع، واقعیتی که تد اولیوت، وکیل فیسبوک در بیانیه خود در مورد خرید پتنت امروز به طور غیرمستقیم به آن اشاره کرد:

توافق امروز با مایکروسافت نشان دهنده یک خرید مهم برای فیس بوک است. این یک گام مهم دیگر در روند مستمر ما برای ایجاد یک مجموعه مالکیت معنوی برای محافظت از منافع فیس بوک در دراز مدت است.

در بیانیه ای گزارش شد توسط نیویورک تایمز، یاهو می گوید که توافق امروز مایکروسافت و فیس بوک را به عنوان “اعتبار” شکایت خود علیه فیس بوک می داند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

مت مک گی در سپتامبر 2008 به عنوان نویسنده/خبرنگار/ویراستار به Third Door Media ملحق شد. او از ژانویه 2013 تا زمان خروجش در جولای 2017 به عنوان سردبیر خدمت کرد. او را می توان در توییتر در @MattMcGee.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *