سال گذشته، فیسبوک مخاطبان سفارشی را معرفی کرد که به شرکتها امکان میدهد پایگاههای داده مشتریان یا مشتریان احتمالی را آپلود کنند. و با تطبیق شناسه مشتری با شناسه فیس بوک، شماره تلفن، آن افراد را در فیس بوک هدف قرار دهید mbers یا آدرسهای ایمیل (با توجه به حفاظت از حریم خصوصی).
این قابلیت اخیراً با «مخاطب مشابه، که به بازاریابان امکان می دهد بخش هایی را پیدا کنند که عموماً با مخاطبان سفارشی خاص در فیس بوک مطابقت دارند.
امروز، فیسبوک با اعلام این اطلاعات را از فروشندههای داده شخص ثالث Datalogix، عملکرد مخاطبان سفارشی را بیشتر گسترش داد. ، Epsilon، Acxiom و BlueKai در قابلیت های هدف گیری و تقسیم بندی در فیس بوک گنجانده می شوند.
این توسعه برای اولین بار توسط مورد بحث قرار گرفت AdAge هفته گذشته.
این بدان معناست که تبلیغکنندگان منتخب (در حال حاضر «تبلیغکنندگان مدیریتشده») میتوانند بخشهای بازار را هدف قرار دهند ارائه شده توسط Acxiom و سایر ارائه دهندگان ذکر شده. این به طور چشمگیری قابلیت های هدف گیری خود فیس بوک را افزایش می دهد. همچنین قابلیت های هدف گیری را که برای ایمیل مستقیم و بازاریابی ایمیل وجود دارد، به فیس بوک می آورد.
اگر یک سازنده یا فروشنده خودرو به دنبال افرادی است که بهعنوان خریداران احتمالی خودرو طبقهبندی شدهاند (“مصادف خودکار”)، اکنون میتوان از دادههای فروشندگان بالا برای یافتن این افراد در Facebook استفاده کرد. فیس بوک توضیح می دهد:
- کسب و کارهایی که قبلاً با این اشخاص ثالث منتخب کار می کنند، اکنون می توانند از همان اطلاعاتی که در جاهای دیگر برای ایجاد کمپین در Facebook استفاده کرده اند استفاده کنند.
- ما با این اشخاص ثالث منتخب کار خواهیم کرد تا دسته های هدف از پیش تعریف شده را در فیس بوک ایجاد کنیم. کسبوکارها در هر اندازه اکنون میتوانند مقولههایی مانند «نوشیدنیهای نوشابه» یا «خودکار» را هدف قرار دهند.
این گلوله دوم شاید مهمتر باشد: بخشهای مخاطب از پیش تعریفشده جدیدی وجود خواهد داشت که با استفاده از دادههای شخص ثالث ساخته میشوند، که بازاریابان میتوانند از آنها در فیسبوک استفاده کنند. آنها همچنین میتوانند اهداف و ابزارهای فیسبوک موجود را در بالای آن بخشها نیز لایهبندی کنند.
فیس بوک چند مطالعه موردی را ارائه می دهد:
- Castle Auto Group، یک نمایندگی خودرو در شیکاگو، بازدهی 24 برابری در هزینه تبلیغات خود با ترکیب پیشنهادات فیس بوک با مخاطبان سفارشی به مشتریان هدف فعلی خود داشت
- Kingnet، یک توسعهدهنده بازی مستقر در هنگکنگ، با استفاده از مخاطبان سفارشی، شاهد کاهش بیش از 40 درصدی هزینه به ازای هر نصب بازی اکشن نقشآفرینی خود بود
من مدتی با فیس بوک در مورد مسائل مربوط به حریم خصوصی صحبت کردم. این شرکت توضیح داد که هیچ چیز جدیدی در اینجا وجود ندارد که قبلاً در سایر نقاط به صورت آنلاین و آفلاین اتفاق نیفتاده باشد.
فیسبوک همچنین به من گفت که تشخیص میدهد که استانداردهای بالاتری (به دلیل تاریخچهاش) نسبت به دیگران دارد. بر این اساس، زحمات کشیده برای محافظت از حریم خصوصی و اجازه دادن به کاربران برای انصراف از هدف گذاری مخاطبان شخص ثالث. این چیزی است که شرکت امروز در مورد گسترش مخاطبان سفارشی و حریم خصوصی گفت:
همانند ابزارهای هدفیابی موجود ما، فرآیند به گونهای طراحی شده است که هیچ اطلاعات شخصی بین فیسبوک و بازاریابان (یا اشخاص ثالثی که آن بازاریابان با آنها کار میکنند) مبادله نشود. این شرکای منتخب شخص ثالث از هش اطلاعات مشتری یا مشتری بالقوه برای ایجاد گروه های مخاطب در Facebook. (برای اطلاعات بیشتر در مورد این نوع هدف گیری و هش کردن، به اینجا). وقتی تبلیغکنندگان با تبلیغات به این گروهها از افراد دسترسی پیدا میکنند، همان اطلاعاتی را که بازاریابان گزارشدهی آگهی ناشناس در فیسبوک در حال حاضر دریافت میکنند، دریافت میکنند. مانند سایر تبلیغات فیسبوک، ما اطلاعات خصوصی افراد را به عنوان بخشی از این فرآیند با بازاریابان به اشتراک نمی گذاریم.
در فیسبوک ما سخت کار میکنیم تا در مورد نحوه عملکرد تبلیغات خود شفاف باشیم و بتوانیم بر تبلیغاتی که میبینید کنترل داشته باشید. همانند سایر تبلیغات فیسبوک، میتوانید از فیسبوک بخواهید که با ارائه بازخورد، یک آگهی یا آگهیهای انتخابی را از یک تبلیغکننده خاص پنهان کند. علاوه بر این، میتوانید از طریق پیوند «درباره این آگهی» یا از مرکز راهنمایی.
حامیان حریم خصوصی بدون شک نگرانیهایی را مطرح میکنند و شک دارند. اما به نظر می رسد فیس بوک در تمایل خود برای دادن کنترل و انتخاب نهایی در این فرآیند به کاربران صادق است.
این پیشرفتهای جدید صرفاً از منظر بازاریابی، آنچه را که قبلاً مجموعه قانعکنندهای از ابزارها و قابلیتهای هدفگیری مخاطب بود، بیشتر میکنند. آنها در ماه های آینده به طور گسترده تری عرضه خواهند شد.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.