اعلانیه
اعلانیه

فیس بوک به دلیل عدم افشای ضعف درآمد Q2 IPO شکایت کرد

اخبار برای فیس بوک بدتر می شود. اول، IPO آنطور که انتظار می‌رفت انجام نشد، اگرچه کارهای زیادی انجام داد. از افرادی که در فیس بوک بسیار ثروتمند هستند. سپس اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه پذیره نویسان فیس بوک (بانک ها) مجبور شدند روز جمعه برای جلوگیری از سقوط سهام به زیر قیمت پیشنهادی 38 دلار مداخله کنند زیرا تقاضا ضعیف تر از حد انتظار بود.

در روز دوشنبه و دیروز سهام فیس بوک (خیلی) به زیر 38 دلار کاهش یافت و حدود 40 میلیارد دلار از ارزش بازار پاک شد. و امروز این شرکت از سوی سهامداران به دلیل عدم افشای آن مورد شکایت قرار گرفته است درآمدهای سه ماهه دوم ضعیف‌تر از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، بود: 1.11 میلیارد دلار در مقابل تقریباً 1.17 میلیارد دلار تخمین زده شده.

ظاهراً این خبر تضعیف رشد درآمد به طور انتخابی برای برخی از سرمایه‌گذاران اصلی و نهادی افشا شده است، اما نه به طور کلی برای سرمایه‌گذاران طبق Business Insider. این گزارش می‌گوید که شخصی در فیس‌بوک به بانک‌های بزرگ درگیر در IPO گفته است که برآوردهای درآمد خود را کاهش دهند. ظاهراً این معمول است، اگر در طول نمایشگاه IPO بی سابقه نباشد. .

این اخبار تا حد زیادی باعث کاهش تقاضا برای IPO شد. و در حالی که اطلاعات مربوط به کند شدن رشد درآمد به طور غیرمستقیم در پرونده اصلاح شده S-1 افشا شده است، ظاهراً اطلاعاتی که بر اساس آن استوار شده بود، طبق چندین گزارش به طور جهانی برای سرمایه گذاران روشن نشده است.

این اساس شکایتی است که اخیراً علیه مدیرعامل مارک زاکربرگ و شرکت ارائه شده است. همچنین پیشنهاداتی وجود دارد که برخی از مقررات SEC ممکن است با این افشای انتخابی یا عدم افشاء بر حسب مورد نقض شده باشد. تنظیم‌کننده‌ها اکنون در حال بررسی هستند.

پیامدهای “رسوایی” IPO وعده می دهد که برای مدتی باعث حواس پرتی فیس بوک خواهد شد. به نظر می رسد شکایت سهامداران ممکن است شایستگی داشته باشد. همچنین به نظر می رسد که سهام ممکن است هنوز تسویه نشده باشد.

به عنوان یک شرکت عمومی به زندگی خوش آمدید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *