اعلانیه
اعلانیه

فیس بوک انتظارات سه ماهه دوم را شکست، موبایل به 41 درصد رسید

Facebook-Home-Logoفیس بوک اعلام درآمدهای سه ماهه دوم 2013 امروز بعدازظهر. با درآمد کل 1.81 میلیارد دلار، انتظارات اجماع تحلیلگران را شکست داد. درآمد تبلیغات 88 درصد یا 1.60 میلیارد دلار بود که نشان دهنده رشد 61 درصدی نسبت به سال گذشته است.

فیس‌بوک به‌ویژه با جهش بزرگ درآمد تبلیغات موبایلی شگفت‌زده شد، که به 41 درصد از کل (در مقایسه با 30 درصد سه‌ماهه گذشته) رسید. به صورت دلاری واقعی، این شرکت در سه ماهه 656 میلیون دلار از تبلیغات موبایلی درآمد داشته است.

درآمد غیر تبلیغاتی (پرداخت/کارمزد) 214 میلیون دلار بود.

Facebook q2 revenues

فیس بوک شماره کاربران روزانه و ماهانه زیر را برای سه ماهه منتشر کرد:

  • کاربران روزانه 669 میلیون نفر بودند که نسبت به سال 27 درصد افزایش داشته است
  • کاربران ماهانه با رشد 21 درصدی به 1.15 میلیارد رسید
  • کاربران فعال ماهانه تلفن همراه با رشد 51 درصدی به 819 میلیون نفر رسید. کاربران روزانه تلفن همراه 469 میلیون نفر بودند.
  • 219 میلیون کاربر فقط تلفن همراه وجود داشت
  • یک میلیون تبلیغ‌کننده فعال در فیس‌بوک «با رشد قابل توجه کسب‌وکارهای محلی هدایت می‌شوند».

Ad revenue by geo Q2 Facebook

Facebook Monthly active users

Facebook monthly mobile users

بدیهی است که موبایل داستان بزرگ در این نسخه درآمدی است. فیسبوک به سرعت دلارهای تبلیغات موبایلی را از درصد کمی از درآمد کلی تبلیغات به عددی افزایش داده است که شروع به نزدیک شدن به نیمی از درآمد تبلیغاتی می کند. می‌تواند تا حدی به میل خود با شماره‌گیری تعداد آگهی‌هایی که در فید اخبار تلفن همراه نشان می‌دهد، این کار را انجام دهد.

با این وجود این یک شاهکار چشمگیر است و سایت اجتماعی را بعد از Google در درآمد تبلیغات موبایلی در رتبه دوم قرار می دهد. ما به تماس کنفرانس گوش خواهیم داد و هر معیار، نظر یا مشاهدات جالبی را ثبت خواهیم کرد. تماس در ساعت 5 بعد از ظهر به وقت شرق ایالات متحده آغاز می شود.

یادداشت‌های تماس کنفرانس: 

مارک زاکربرگ، مدیرعامل، در سخنان افتتاحیه خود، استفاده از موبایل فیس بوک را جشن گرفت. او این ایده را که نوجوانان آمریکایی کمتر درگیر هستند یا به هیچ وجه کمتر از فیس بوک استفاده می کنند، مخالفت کرد.

او همچنین رشد اینستاگرام و پذیرش ویدیو را تبلیغ کرد. با این حال او گفت که جستجوی نمودار یک پیشنهاد طولانی مدت است.

تبلیغات از هر 20 مورد 1 مورد را در فید خبری تشکیل می دهند. “ما بیشتر برای بهبود کیفیت تبلیغاتی که نشان می‌دهیم سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.”

شریل سندبرگ مدیر عامل شرکت تکرار کرد که این شرکت یک میلیون تبلیغ‌کننده فعال دارد که بیش از دو برابر یک سال پیش است. از نظر سندبرگ، ساده‌سازی عامل پذیرش است.

او افزود که مشاغل محلی درصد زیادی از یک میلیون تبلیغ کننده را تشکیل می دهند. سندبرگ همچنین گفت که اکنون 18 میلیون کسب و کار محلی دارای صفحات فیس بوک (به صورت جهانی) هستند.

David Ebersman، مدیر مالی، گفت که زمان صرف شده برای هر نفر در فیس بوک همچنان در حال افزایش است. در مجموع در ماه ژوئن این به معنای بیش از 20 میلیارد دقیقه در سطح جهان بود. او اضافه کرد که اکنون 130 میلیون کاربر فعال اینستاگرام وجود دارد.

او توضیح داد که تبلیغات Newsfeed محرک اصلی رشد درآمد تبلیغاتی بوده و خواهد بود.

جلسه پرسش و پاسخ: 

سوال در مورد درآمد تلفن همراه: سندبرگ می گوید که تبلیغات نصب برنامه تلفن همراه بخش کوچک اما مهمی از درآمد تلفن همراه است

تعداد بازاریاب‌هایی که از مخاطبان سفارشی استفاده می‌کنند در سه ماهه دوم دو برابر شد و تقریباً 100 آژانس/شرکت AdAge از محصول استفاده می‌کنند.

زاکربرگ در مورد کسب درآمد از اینستاگرام سوالی مطرح کرد. او گفت که در نهایت از طریق تبلیغات درآمدزایی خواهد کرد.

سؤال درباره فرصت‌های غیر آمریکایی: سندبرگ می‌گوید: فرصت‌های درآمد تبلیغاتی در سراسر جهان وجود دارد. او می گوید که اکنون 41 دفتر فروش محلی وجود دارد. در آسیا به ویژه سندبرگ شاهد رشد معناداری است.

سندبرگ توضیح داد

FBX “بسیار کوچک” است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *