اعلانیه
اعلانیه

facebook-journalistsدر اوایل این هفته، فیس بوک برخی داده ها را تبلیغ کرد نشان می‌دهد که رسانه‌ها چگونه از دکمه اشتراک سود برده‌اند – اما حداقل یک روزنامه‌نگار چندان مطمئن نیست که این اعداد معنی زیادی دارند.

دکمه اشتراک در سپتامبر راه اندازی شد و عملکردی شبیه توییتر را به فیس بوک اضافه کرد. کاربران می‌توانند در پست‌های عمومی دیگران مشترک شوند، خواه دوستان فیس‌بوک باشند یا نباشند.

وادیم لاوروسیک از فیس‌بوک، که برنامه روزنامه‌نگاران این شرکت را مدیریت می‌کند، نوشت که هزاران روزنامه‌نگار از دکمه اشتراک استفاده می‌کنند و روزنامه‌نگاران متوسط ​​از نوامبر 320 درصد افزایش مشترکین داشته‌اند. (این آمار بر اساس نمونه‌گیری از 25 روزنامه‌نگار است، نه کل گروه هزاران نفر.)

Lavrusik همچنین آمارهایی را در مورد محتوایی که برای روزنامه‌نگاران بهتر کار می‌کند به اشتراک گذاشت، از جمله مواردی مانند:

  • پست های دارای عکس 50 درصد لایک بیشتری نسبت به پست های بدون عکس دریافت می کنند.
  • تفسیر و تحلیل اخبار فعلی منجر به تعامل بیشتر می شود: سه برابر بیشتر لایک و دو برابر بیشتر اشتراک گذاری.
  • پست هایی با فراخوان برای اقدام و سایر زبان های تبلیغاتی 37 درصد بیشتر از یک پست متوسط ​​مشارکت دارند.

با وجود اعداد مثبت، یکی از شرکت‌کنندگان چندان هیجان‌زده نیست.

جیم رومانسکو، تحلیلگر رسانه، که بیش از 15000 مشترک در فیس بوک دارد، پیشنهاد کرد که اکثر آنها اکانت های هرزنامه از خارج از ایالات متحده بودند – نه از آن دسته از کاربران فیس بوک که علاقه مند به تحلیل روزنامه نگاری آمریکایی هستند. رومانسکو آن را با آزمایشی دنبال کرد که در آن از غیرآمریکایی خود پرسید. مشترکین نظر بدهند و توضیح دهند که چرا او را دنبال می کنند.

فقط 20 مشترک پاسخ دادند و رومانسکو اعلام کرد: “این شماره های اشتراک فیس بوک که منتشر می شود ساختگی هستند.”


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

مت مک گی در سپتامبر 2008 به عنوان نویسنده/خبرنگار/ویراستار به Third Door Media ملحق شد. او از ژانویه 2013 تا زمان خروجش در جولای 2017 به عنوان سردبیر خدمت کرد. او را می توان در توییتر در @MattMcGee.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *