فیس بوک پرونده S-1 خود را اصلاح کرده است. از حقایق و داده های جدید در زیر برخی از جزئیات جالبتر وجود دارد که من توانستم در اولین بررسی خود از سند اصلاح شده پیدا کنم.
درآمد و کاربران
در سه ماهه اول امسال فیسبوک 1.058 میلیارد دلار درآمد داشت. این رقم در مقایسه با 731 میلیون دلار در سال گذشته افزایش یافته است، اما نسبت به سه ماهه چهارم 2011 کاهش یافته است. درآمد تبلیغات در سه ماهه اول 872 میلیون دلار بود. درآمد «کارمزدها و پرداختها» 186 میلیون دلار بود. این شرکت 3.9 میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد.
فیسبوک همچنین فاش کرد که 15 درصد از درآمد سه ماهه اول 2012 از Zynga بوده است:
سیزده درصد و 11 درصد از کل درآمد ما برای سه ماهه اول 2011 و 2012 به ترتیب از یک مشتری به نام Zynga حاصل شده است. این درآمد شامل هزینه های پردازش پرداخت مربوط به فروش کالاهای مجازی Zynga و تبلیغات مستقیم خریداری شده توسط Zynga بود. بهعلاوه، برنامههای Zynga صفحاتی را ایجاد میکنند که در آنها تبلیغات سایر تبلیغکنندگان را نمایش میدهیم. برای سه ماهه اول سال 2012، ما تخمین می زنیم که تقریباً 4٪ از کل درآمد ما از نمایش این تبلیغات ایجاد شده است.
در زیر جدیدترین آمار استفاده از Facebook آمده است:
- تا 31 مارس 2012، 901 میلیون [کاربر فعال ماهانه] MAU داشتیم که در مقایسه با 680 میلیون MAU تا 31 مارس 2011، 33 درصد افزایش داشت.
- ما در مارس 2012 به طور متوسط 526 میلیون کاربر فعال روزانه (DAU) داشتیم که در مقایسه با 372 میلیون DAU در مارس 2011، 41 درصد افزایش داشت. . . ما به طور متوسط 398 میلیون کاربر داشتیم که حداقل در شش روز از هفت روز گذشته با فیس بوک فعال بودند
- ما 488 میلیون MAU داشتیم که از محصولات تلفن همراه فیس بوک در مارس 2012 استفاده کردند و تا 20 آوریل 2012 از 500 میلیون MAU تلفن همراه گذشتیم.
- به طور متوسط بیش از 300 میلیون عکس در روز در سه ماه منتهی به 31 مارس 2012 در فیس بوک آپلود شد.
- کاربران ما در طول سه ماهه اول سال 2012 روزانه به طور متوسط 3.2 میلیارد لایک و نظر ایجاد کردند.
- تا 31 مارس 2012، بیش از 42 میلیون صفحه با ده لایک یا بیشتر وجود داشت. . .
ثبت اختراعات اینستاگرام و مایکروسافت
فیسبوک 300 میلیون دلار نقد و 23 میلیون سهم سهام عادی برای اینستاگرام پرداخت میکند. اگر قرارداد تأییدیههای نظارتی را دریافت نکند یا هر یک از طرفین معامله را فسخ کند، 200 میلیون دلار کارمزد قتل وجود دارد.
فیسبوک همچنین گفت که قصد دارد اپلیکیشن/هویت اینستاگرام را بهعنوان یک محصول مجزا نگه دارد: «پس از بسته شدن این خرید، ما قصد داریم محصولات اینستاگرام را بهعنوان برنامههای مستقل تلفن همراه حفظ کنیم تا پیشنهادات محصولات عکسهایمان را افزایش دهیم و کاربران را قادر به افزایش آن کنیم. سطوح تعامل تلفن همراه و به اشتراک گذاری عکس آنها.”
در رابطه با قرارداد اختراع مایکروسافت که امروز صبح اعلام شد، که این انتقال حق اختراع AOL است که قبلاً توسط مایکروسافت خریداری شده بود، فیس بوک 550 میلیون دلار پول نقد به ردموند پرداخت می کند. در حال دریافت 650 پتنت و درخواست ثبت اختراع و صدور مجوز برای همه آنها به مایکروسافت است:
همچنین، در آوریل 2012، قراردادی را با شرکت مایکروسافت منعقد کردیم که بر اساس آن، حقوق مایکروسافت برای به دست آوردن تقریباً 650 پتنت و درخواست ثبت اختراع که مشمول این قوانین هستند، به ما واگذار خواهد شد. قرارداد بین AOL Inc. و مایکروسافت در 5 آوریل 2012 در ازای کل پرداخت نقدی تقریباً 550 میلیون دلار منعقد شد. به عنوان بخشی از این معامله، ما مجوزی برای سایر پتنت ها و برنامه های ثبت اختراع AOL که توسط مایکروسافت خریداری می شوند را دریافت می کنیم و به مایکروسافت مجوزی برای پتنت ها و برنامه های ثبت اختراع AOL اعطا خواهیم کرد. . .
فرصت بازار 400 میلیارد دلاری
فیسبوک خود را در حال تصاحب 363 میلیارد دلار تبلیغات تلویزیونی، چاپی و رادیویی است که به مارکها و بازاریابی آگاهی میپردازد. این شرکت همچنین میگوید نمایش آنلاین، تبلیغات تلفن همراه و پرداختها (اگرچه در اینجا مبهمتر است) فرصتهای بزرگی برای فیسبوک هستند، اگرچه تلفن همراه به عنوان یک عامل خطر نامیده میشود.
در مجموع، بیش از 400 میلیارد دلار هزینه تبلیغات توسط فیس بوک به عنوان در محدوده مدار و دسترسی بالقوه شرکت شناسایی شده است.
موبایل یک عامل خطر
علیرغم خرید اینستاگرام توسط این شرکت، تلفن همراه را یک عامل خطر اصلی میداند (بعضی از این نگرانیهای واقعی است، برخی دیگر افشاگریهای دیگ بخار هستند):
- رشد استفاده از فیس بوک از طریق محصولات تلفن همراه ما، جایی که توانایی ما برای کسب درآمد اثبات نشده است، به عنوان جایگزینی برای استفاده در رایانه های شخصی ممکن است بر درآمد و نتایج مالی ما تأثیر منفی بگذارد.
- رشد و مشارکت کاربران فیسبوک در دستگاههای تلفن همراه به عملکرد مؤثر با سیستمعاملهای تلفن همراه، شبکهها و استانداردهایی بستگی دارد که ما آنها را کنترل نمیکنیم.
بیتردید اکتشافات جالبتری در S-1 وجود دارد، و ما این پست را بهروزرسانی میکنیم یا بعداً آن موارد را جداگانه پست میکنیم.
پست اسکریپت: بسیاری از %D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%81%DB%8C%D8%B3%E2%80%8C%D8%A8%D9%88%DA%A9%20%D9%88%20%D9%81%D9%88%DA%A9%D9%88%D8%B3%E2%80%8C%D8%B4%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%81%DB%8C%D8%B3%E2%80%8C%D8%A8%D9%88%DA%A9%20%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF”> ظاهراً کاهش رشد و همچنین افزایش هزینه ها برای شرکت. WSJ میگوید: «در یک ارزیابی بالقوه 100 میلیارد دلاری، فیسبوک برای توجیه سریع این مبلغ برای سرمایهگذاران تحت فشار خواهد بود.» دقیقاً.
در اصل به همین دلیل است که فیس بوک مجبور خواهد شد تا وارد حوزه بازاریابی جستجو شود (حداقل در Facebook.com). پول زیادی وجود دارد که «روی میز باقی می ماند». علاوه بر این، ممکن است مجبور شود شبکه ای شبیه به AdSense را فراتر از مرزهای سایت بسازد.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.