اعلانیه
اعلانیه

روزی که خیلی ها مشتاقانه منتظرش بودند فرا رسید. فیس بوک برای عمومی شدن ثبت نام کرده است. سند S-1 آن برای هر کسی قابل بررسی است. خودمان نگاه عمیق‌تری خواهیم داشت. در حال حاضر، این را یک وبلاگ زنده از آنچه در آن جالب می دانم در نظر بگیرید.

آنچه من برجسته می‌کنم معمولاً با خواندن S-1 به دست می‌آید، اگرچه من برخی از موضوعات را ادغام کرده‌ام، جایی که منطقی است. همچنین سایر داستان‌های امروز ما را ببینید:

بیانیه ماموریت

به‌طور ناامیدکننده، سند نمی‌گوید: «من فیس‌بوک S-1، عوضی هستم»، همانطور که من امیدوار بودم. متوجه نشدی؟ به “شبکه اجتماعی” مراجعه کنید اما ما یک بیانیه ماموریت داریم:

مأموریت ما بازتر و متصل‌تر کردن جهان است.

دارایی ها شامل کاربران و دوستان می شود

آیا این اولین IPO است که 100 میلیارد دوستی را در میان دارایی های خود به حساب می آورد؟

فیس‌بوک اکنون با 845 میلیون کاربر فعال.

رشد تلفن همراه یک خطر است؟

فیس‌بوک افزایش استفاده از تلفن همراه را به عنوان یک خطر ذکر می‌کند، زیرا تبلیغات تلفن همراه را ارائه نمی‌کند. در مقابل، گوگل موبایل را به عنوان یک فرصت جدید می‌بیند.

فیس‌بوک نگران تلفن همراه است زیرا در پلتفرم‌هایی اتفاق می‌افتد که کنترل نمی‌کند، Android و iOS نام‌گذاری می‌شوند.

در ادامه سند، بخش کاملی وجود دارد که در مورد کاربران فعال تلفن همراه یا MAUهای موبایل صحبت می کند:

MAUهای تلفن همراه. ما MAU تلفن همراه را به عنوان کاربری تعریف می‌کنیم که از طریق یک برنامه تلفن همراه یا از طریق نسخه‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل وب‌سایت ما مانند m.facebook.com، چه در تلفن همراه یا رایانه لوحی مانند iPad، در طول دوره اندازه گیری.

ما در دسامبر 2011 بیش از 425 میلیون MAU تلفن همراه داشتیم. در سال 2011، استفاده از تلفن همراه از فیس بوک در بازارهای سرتاسر جهان، از جمله بازارهای توسعه یافته بزرگ مانند ایالات متحده که در آن نفوذ تلفن های هوشمند به سرعت در حال رشد بود، افزایش یافت.

رشد MAU تلفن همراه ما نیز ناشی از پیشرفت محصول در چندین پلت فرم تلفن همراه بود. به عنوان مثال، ما پس از خرید Snaptu در آوریل 2011، ارائه محصول خود را در تلفن های همراه بهبود دادیم و برنامه Facebook را برای iPad در اکتبر 2011 راه اندازی کردیم.

بهبود محصولات تلفن همراه ما و افزایش استفاده از تلفن همراه از فیس بوک اولویت های اصلی شرکت هستند که معتقدیم برای کمک به حفظ و رشد پایگاه کاربر و تعامل در درازمدت حیاتی هستند. ما انتظار داریم که مصرف کنندگان در سراسر جهان به افزایش مدت زمان صرف و اطلاعاتی که از طریق دستگاه های تلفن همراه به اشتراک می گذارند و مصرف می کنند، ادامه دهند.

ما در حال حاضر تبلیغاتی را برای کاربرانی که از طریق برنامه های تلفن همراه یا وب سایت تلفن همراه خود به فیس بوک دسترسی دارند، نمایش نمی دهیم. تا جایی که افزایش استفاده از فیس بوک از طریق برنامه های تلفن همراه یا وب سایت تلفن همراه ما جایگزین استفاده از فیس بوک از طریق رایانه های شخصی می شود که در آن تبلیغات را نشان می دهیم، ممکن است بر تعداد تبلیغاتی که به کاربران ارائه می دهیم و درآمد ما تأثیر منفی بگذارد مگر اینکه و تا زمانی که ما شامل تبلیغات یا داستان های حمایت شده در برنامه های تلفن همراه و وب سایت تلفن همراه ما شود.

ما معتقدیم که مردم در سراسر جهان به افزایش استفاده خود از فیس بوک از طریق دستگاه های تلفن همراه ادامه خواهند داد و برخی از این استفاده از تلفن همراه جایگزینی برای استفاده از فیس بوک از طریق رایانه های شخصی بوده و خواهد بود.

Zynga 12% از درآمد را ایجاد می کند

“ما تقریباً در همه جنبه های کسب و کارمان با رقابت قابل توجهی روبرو هستیم، از جمله شرکت هایی مانند گوگل، مایکروسافت و توییتر.”

فیس‌بوک اعلام می‌کند که 12 درصد از درآمد آن از Zynga حاصل می‌شود که این یک ریسک است. سپس از پایین‌تر، در مورد درآمدی که از کارمزدها و پرداخت‌ها دریافت می‌کند صحبت کنید:

 تا به امروز، بازی‌های Zynga اکثر درآمدهای پرداختی و سایر کارمزدهای ما را ایجاد کرده‌اند. علاوه بر این، ما در ارتباط با ترتیبات مربوط به تراکنش‌های توسعه کسب‌وکار و هزینه‌های ارائه‌دهندگان مختلف تلفن همراه، درآمد دیگری از کارمزد ایجاد می‌کنیم. در دوره‌های اخیر، درآمد سایر هزینه‌ها بی‌اهمیت بوده است.

و از موارد دیگر در پرونده:

دوازده درصد از کل درآمد ما در سال 2011 و کمتر از 10 درصد در سال 2010 و 2009 از یک مشتری به نام Zynga به دست آمد. این درآمد شامل هزینه‌های پردازش پرداخت‌های مربوط به فروش کالاهای مجازی Zynga و تبلیغات مستقیم خریداری شده توسط Zynga بود.

در ماه مه 2010، ما به شرایط و ضوابط استاندارد خود با Zynga اضافه شدیم که طبق آن موافقت کرد از فیس‌بوک Payments به‌عنوان وسیله اصلی پرداخت در بازی‌های Zynga که در پلتفرم فیس‌بوک بازی می‌شوند استفاده کند. بر اساس این ضمیمه، ما تا 30 درصد از ارزش اسمی خریدهای کاربران در بازی‌های Zynga در پلتفرم فیس‌بوک را حفظ می‌کنیم. این ضمیمه در ماه مه 2015 منقضی می‌شود.

کاهش رشد از قبل انتظار می رود

نرخ رشد کاربران و درآمد ما در طول زمان کاهش می یابد. به عنوان مثال، درآمد سالانه ما از سال 2009 تا 2010 154 درصد و از سال 2010 تا 2011 رشد 88 درصدی داشته است.”

ما این تسویه حساب FTC را داشتیم و افرادی که دوست دارند شکایت کنند

“هر از چند گاهی، ما درخواست هایی از تنظیم کننده ها دریافت می کنیم….” یک راهبرد نسبتاً معمولی برای حل و فصل 20 ساله فیس بوک-FTC در مورد حریم خصوصی است.

“از آنجایی که ما صدها میلیون کاربر داریم، شاکیان در پرونده های دعوای دسته جمعی که علیه ما تشکیل شده است، معمولاً ادعای خسارت مالی هنگفتی می کنند، حتی اگر آسیب ادعایی برای هر کاربر کوچک باشد یا وجود نداشته باشد.”

باک با زاک متوقف می شود

آقای زاکربرگ این توانایی را دارد که نتایج موضوعاتی را که برای تأیید به سهامداران ما ارسال می شود، از جمله انتخاب مدیران و هرگونه ادغام، ادغام، یا فروش تمام یا تقریباً همه دارایی های ما، کنترل کند. علاوه بر این، آقای زاکربرگ توانایی کنترل مدیریت و امور شرکت ما را به دلیل موقعیتش به عنوان مدیر عامل ما و توانایی او در کنترل انتخاب مدیران ما دارد.

فیس بوک: اکنون با بیش از 3200 کارمند

تعداد کارمندان ما و دامنه و پیچیدگی کسب و کار ما به طور قابل توجهی افزایش یافته است، با افزایش تعداد کارمندان تمام وقت از 2127 تا 31 دسامبر 2010 به 3200 تا 31 دسامبر 2011

3.7 میلیارد دلار درآمد، 1 میلیارد دلار درآمد خالص

در سال 2011، فیس‌بوک 3.7 میلیارد دلار درآمد داشت، یعنی 1 میلیارد دلار درآمد خالص پس از کسر مالیات، اگر من مطالب را درست می‌خوانم.

در مورد برخی از درآمدها در سال چطور؟ خوب: 

بیایید این درآمدها را بر اساس سال مشخص کنیم:

  • 2007: 153 میلیون دلار
  • 2008: 272 میلیون دلار (حدود دو برابر)
  • 2009: 777 میلیون دلار (حدود سه برابر)
  • 2010: 1.974 میلیارد دلار (حدود سه برابر)
  • 2011: 3.711 میلیارد دلار (حدود دو برابر)

درآمد خالص؟

  • 2007: -138 میلیون دلار
  • 2008: -56 میلیون دلار
  • 2009: 229 میلیون دلار
  • 2010: 606 میلیون دلار
  • 2011: 1 میلیارد دلار

چقدر پول نقد موجود است؟ فیس بوک بحث طولانی در مورد «جریان نقدی رایگان» دارد که در بخشی از آن می گوید:

ما معتقدیم که FCF یکی از شاخص‌های مالی کلیدی عملکرد تجاری ما در بلندمدت است و اطلاعات مفیدی در مورد اینکه آیا وجه نقد ارائه شده توسط فعالیت‌های عملیاتی برای تأمین مالی دارایی‌ها و تجهیزات جاری کافی است یا خیر ارائه می‌کند. سرمایه گذاری های مورد نیاز برای حفظ و رشد کسب و کار ما.

در پایان سال 2011، FCF 470 میلیون دلار بود.

یک تاریخچه مصور

ما یک تاریخچه مصور داریم که با معیارهای کاربر فعال ماهانه کامل شده است:

شمارش کاربران

بخش طولانی جالب در مورد نحوه اندازه گیری کاربران فعال ماهانه و کاربران فعال روزانه:

تعداد کاربران فعال ماهانه (MAU) و کاربران فعال روزانه (DAU) ارائه شده در این دفترچه بر اساس داده های داخلی شرکت است و ما از این اعداد در مدیریت کسب و کار خود استفاده می کنیم. ما معتقدیم که اعداد MAU و DAU ما تخمین‌های معقولی هستند و اقداماتی را برای بهبود دقت آنها انجام می‌دهیم، مانند حذف حساب‌های ساختگی یا تکراری شناخته شده.

چالش‌های ذاتی در اندازه‌گیری استفاده در بین جمعیت‌های آنلاین و تلفن همراه بزرگ در سراسر جهان وجود دارد. برای مثال، ممکن است افرادی وجود داشته باشند که با وجود تلاش‌های ما برای شناسایی و سرکوب چنین رفتاری، چندین حساب فیس‌بوک را نقض کنند که شرایط خدمات ما را نقض می‌کنند.

به عنوان مثال دیگر، برنامه‌های کاربردی در دستگاه‌های تلفن همراه خاص ممکن است به‌طور خودکار با سرورهای ما تماس بگیرند تا به‌روزرسانی‌های منظم بدون هیچ اقدام کاربر انجام شود، و این فعالیت ممکن است باعث شود سیستم ما کاربر مرتبط با چنین دستگاهی را به‌عنوان کاربر فعال Facebook حساب کند.

ما تخمین می‌زنیم که کمتر از 5 درصد از برآورد ما از DAUهای جهانی تا 31 دسامبر 2011 می‌تواند ناشی از این نوع فعالیت خودکار تلفن همراه باشد و این نوع فعالیت تأثیر حتی کمتری بر برآورد ما از MAU در سراسر جهان داشته است.

تأثیر این فعالیت خودکار بر معیارهای ما ممکن است بسته به جغرافیا متفاوت باشد، زیرا استفاده از تلفن همراه در مناطق مختلف جهان متفاوت است. علاوه بر این، داده های ما در مورد موقعیت جغرافیایی کاربرانمان بر اساس تعدادی از عوامل مانند آدرس IP است که ممکن است همیشه موقعیت کاربر را به درستی منعکس نکند.

ما مرتباً بررسی می‌کنیم و ممکن است فرآیندهای خود را برای محاسبه این معیارها برای بهبود دقت آنها تنظیم کنیم. علاوه بر این، برآوردهای MAU و DAU ما به دلیل تفاوت در روش شناسی، با برآوردهای منتشر شده توسط اشخاص ثالث متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، برخی از اشخاص ثالث کاربران تلفن همراه را به حساب نمی آورند.

کاربران فعال ماهانه در طول زمان و بر اساس منطقه

ما نمودارهایی از رشد ماهانه کاربر فعال داریم (کوچک، می دانم – اما این همان چیزی است که در S-1 وجود داشت):

نمودارها با این توضیح همراه هستند. من به مواردی اشاره کرده‌ام تا مقایسه آنها آسان‌تر شود:

کاربران فعال ماهانه (MAU). ما یک کاربر فعال ماهانه را به‌عنوان یک کاربر ثبت‌شده فیس‌بوک تعریف می‌کنیم که از طریق وب‌سایت یا دستگاه تلفن همراه ما وارد شده و از فیس‌بوک بازدید کرده است، یا اقدامی برای به اشتراک گذاشتن محتوا یا فعالیت با دوستان یا اتصالات فیس‌بوک خود انجام داده است. از طریق یک وب سایت شخص ثالث که با فیس بوک یکپارچه شده است، در 30 روز گذشته از تاریخ اندازه گیری. MAU ها معیاری برای اندازه جامعه کاربر فعال جهانی ما هستند که در چند سال گذشته به طور قابل توجهی رشد کرده است.

از 31 دسامبر 2011، 845 میلیون MAU داشتیم که افزایشی 39 درصدی نسبت به 31 دسامبر 2010 نشان می‌دهد. ما رشد را در مناطق مختلف جغرافیایی تجربه کردیم و کاربران برزیل و هند منبع اصلی رشد بودند.

>

  • تا 31 دسامبر 2011، 161 میلیون MAU در ایالات متحده داشتیم که نسبت به سال قبل 16 درصد افزایش داشت.
  • ما تا 31 دسامبر 2011، 37 میلیون MAU در برزیل داشتیم که نسبت به سال قبل 268 درصد افزایش داشت.
  • علاوه بر این، تا 31 دسامبر 2011، 46 میلیون MAU در هند داشتیم که نسبت به سال قبل 132 درصد افزایش داشت.

بر اساس یک منبع صنعتی، بیش از دو میلیارد کاربر جهانی اینترنت وجود دارد و ما قصد داریم همه آنها را به هم متصل کنیم. ما به سطوح مختلفی از نفوذ در جمعیت کاربران اینترنت در کشورهای مختلف دست یافته ایم.

  • به عنوان مثال، در کشورهایی مانند شیلی، ترکیه و ونزوئلا، ما تخمین می زنیم که ضریب نفوذ بیش از 80٪ از کاربران اینترنت داریم؛
  • در کشورهایی مانند بریتانیا و ایالات متحده ما تخمین می زنیم که نرخ نفوذ تقریباً 60٪ داریم؛
  • در کشورهایی مانند برزیل، آلمان و هند تخمین می‌زنیم که ضریب نفوذ تقریباً 20 تا 30 درصد داریم؛
  • در کشورهایی مانند ژاپن، روسیه و کره جنوبی، تخمین می زنیم که ضریب نفوذ کمتر از 15 درصد داریم؛
  • و در چین، جایی که دسترسی به فیس بوک محدود شده است، تقریباً 0٪ نفوذ داریم.

کاربران فعال روزانه در طول زمان و بر اساس منطقه

در اینجا نگاهی به کاربران فعال روزانه داریم:

و توضیحی:

کاربران فعال روزانه (DAU). ما یک کاربر فعال روزانه را به عنوان یک کاربر ثبت نام شده فیس بوک تعریف می کنیم که از طریق فیس بوک وارد شده و از فیس بوک بازدید کرده است. وب سایت ما یا یک دستگاه تلفن همراه، یا اقدامی برای به اشتراک گذاشتن محتوا یا فعالیت با دوستان یا اتصالات فیس بوک خود از طریق یک وب سایت شخص ثالث که با Facebook یکپارچه شده است، در یک روز معین انجام داد. ما DAUها و DAUها را به عنوان درصدی از MAUها به عنوان معیارهای تعامل کاربر می بینیم

DAU در سراسر جهان در دسامبر 2011 از 327 میلیون در دسامبر 2010 به طور متوسط ​​48٪ افزایش یافت و به 483 میلیون رسید. ما رشد DAU را در بازارهای اصلی از جمله برزیل، کانادا، آلمان، مکزیک، بریتانیا، و ایالات متحده تجربه کردیم. افزایش استفاده از موبایل یکی از عوامل اصلی این رشد بود. DAU به عنوان درصد MAU از 54٪ در دسامبر 2010 به 57٪ در دسامبر 2011 افزایش یافت.

ما معتقدیم که این فرصت را داریم که به رشد DAU خود در سراسر جهان ادامه دهیم. رشد در DAU به توانایی ما در جذب کاربران جدید و افزایش فراوانی تعامل برای کاربران فعلی بستگی دارد. هدف ما افزایش DAU با توسعه محصولاتی که برای کاربران ما قانع‌کننده‌تر هستند، افزایش ارتباط اطلاعاتی که برای هر کاربر نمایش می‌دهیم، افزایش تعداد برنامه‌های پلتفرم و ادغام وب‌سایت‌های متقاعدکننده، و بهبود کیفیت محصولات خود در سراسر پلتفرم‌های تلفن همراه است.

ما همچنین معتقدیم که کاربران جوان‌تر سطوح بالاتری از تعامل با وب و دستگاه‌های تلفن همراه به طور کلی و به طور خاص با Facebook دارند. ما پیش‌بینی می‌کنیم که روندهای جمعیتی در درازمدت ممکن است به رشد تعامل کمک کند زیرا تعداد بیشتری از کاربران از گروه‌های جمعیتی هستند که با وب و دستگاه‌های تلفن همراه بزرگ شده‌اند و هر روز زمان بیشتری را آنلاین می‌گذرانند

بلوک نقل قول>

تأثیر موجودی آگهی

این بخش جالب بود:

به عنوان مثال، در سه ماهه چهارم سال 2010، تعداد تبلیغات را در بسیاری از صفحات فیس بوک به میزان قابل توجهی افزایش دادیم.

به عنوان مثال دیگر، در سه ماهه چهارم سال 2011، قیمت رزرو (یعنی حداقل آستانه قیمت) را در سیستم حراج تبلیغاتی خود افزایش دادیم تا تعداد دفعات نمایش تبلیغات با کیفیت پایین به کاربران را کاهش دهیم.

این تغییر باعث کاهش تعداد کلی آگهی‌های نشان‌داده‌شده و افزایش میانگین قیمت هر آگهی در نتیجه عواملی از جمله حذف آگهی‌هایی با قیمت‌های پایین‌تر از قیمت رزرو شد و برخی از تبلیغ‌کنندگان قیمت پیشنهادی خود را در پاسخ به این افزایش دادند. تغییر دادن. برای این

خاص

درآمد افزایش می یابد زیرا کاربران بیشتر به معنای نمایش تبلیغات بیشتر هستند

درآمدها در سال 2011 در فیس بوک عمدتاً به این دلیل افزایش یافت که کاربران بیشتری برای مشاهده تبلیغات بیشتر بودند اما صفحات نیز تبلیغات بیشتری داشتند

درآمد در سال 2011 1737 میلیون دلار یا 88 درصد نسبت به سال 2010 افزایش یافت.

این افزایش عمدتاً به دلیل افزایش 69 درصدی درآمد تبلیغاتی به 3,154 میلیون دلار بود.

درآمد تبلیغات به دلیل افزایش 42 درصدی در تعداد آگهی‌های ارائه‌شده و افزایش 18 درصدی در میانگین قیمت هر آگهی ارائه‌شده، رشد کرد.

افزایش تبلیغات ارائه شده عمدتاً به دلیل رشد کاربر بوده است. تعداد تبلیغات ارائه شده نیز تحت تأثیر بسیاری از عوامل دیگر از جمله تغییرات محصول قرار گرفت که به طور قابل توجهی تعداد تبلیغات در بسیاری از صفحات فیس بوک را در سه ماهه چهارم سال 2010 افزایش داد و تا حدی با افزایش استفاده از محصولات تلفن همراه ما جبران شد. نمایش تبلیغات، و با تغییرات مختلف محصول در سال 2011 که در مجموع تعداد تبلیغات را در صفحات خاصی کاهش داد.

افزایش میانگین قیمت به ازای هر تبلیغ ارائه شده تحت تأثیر عواملی از جمله بهبود توانایی ما برای ارائه تبلیغات مرتبط تر به کاربران و تغییرات محصول است که با افزایش برجستگی نسبی آنها به تعامل بیشتر کاربر با تبلیغات کمک می کند.

85% از درآمدهای ناشی از تبلیغات، 56% درآمدها مبتنی بر ایالات متحده است

نمودار بالا نشان می دهد که 85% از فیس بوک از تبلیغات است. 15% از کارمزد و پرداخت. اما برای درآمدهای مستقر در ایالات متحده، این 56/44 است. برخی جزئیات بیشتر:

درآمد پرداخت‌ها و سایر کارمزدها در سال 2011 به دلیل پذیرش فیس‌بوک Payments به 557 میلیون دلار افزایش یافت که به تدریج توسط توسعه‌دهندگان پلتفرم ما پذیرفته شد و درآمد قابل توجهی در سه ماهه چهارم سال 2010 ایجاد کرد. . پرداخت‌های فیس‌بوک برای همه توسعه‌دهندگان بازی که پرداخت‌ها را در پلتفرم Facebook می‌پذیرند با استثنائات محدود در 1 ژوئیه 2011 اجباری شد. بر این اساس، مقایسه درآمدها از پرداخت‌ها و سایر هزینه‌ها با دوره‌های قبل از آن تاریخ ممکن است معنی‌دار نباشد. در سال 2011، درآمد سایر هزینه ها بی اهمیت بود.

در سال 2011، تقریباً 56 درصد از درآمد خود را از تبلیغ‌کنندگان و توسعه‌دهندگان پلتفرم مستقر در ایالات متحده در مقایسه با 62 درصد در سال 2010 به دست آوردیم. این تغییر به دلیل عواملی از جمله نرخ رشد سریع‌تر کاربران بین‌المللی و گسترش دفاتر فروش بین المللی و روش های پرداخت.

بیشتر درآمد ما در خارج از ایالات متحده از مشتریان واقع در غرب اروپا، کانادا و استرالیا حاصل شده است.

درآمد در سال 2010 1,197 میلیون دلار یا 154 درصد نسبت به سال 2009 افزایش یافت. این افزایش عمدتاً به دلیل افزایش 145 درصدی درآمد تبلیغاتی به 1,868 میلیون دلار در سال 2010 بود. درآمد تبلیغات عمدتاً به دلیل افزایش تعداد تبلیغات افزایش یافت. به دلیل رشد کاربران و تعامل و همچنین تعداد تبلیغات در هر صفحه ارائه شده است. درآمد پرداخت‌ها و سایر هزینه‌ها در سال 2010 به دلیل پذیرش اولیه فیس‌بوک Payments در طول سال به 106 میلیون دلار افزایش یافت. در سال 2010، تقریباً 62 درصد از درآمد خود را از تبلیغ‌کنندگان و توسعه‌دهندگان پلتفرم مستقر در ایالات متحده به دست آوردیم، در مقایسه با 67 درصد در سال 2009.

درآمد کارمزد در حال رشد

این تفکیک فصلی درآمد تبلیغات در مقابل درآمد کارمزد را جالب دیدم:

در Google، من معتقدم درآمد تبلیغات هنوز هم حدود 95٪ از کل درآمد آن را تشکیل می دهد. اما فیس بوک پایه درآمد خود را متنوع کرده است به طوری که تبلیغات در سه ماهه گذشته به طور کلی به 83 درصد کاهش یافته است.

نامه ای از مارک

همانگونه که اسناد بایگانی IPO Google با نامه اخطار بنیانگذار آن شروع شد، “Google یک شرکت متعارف نیست. ما قصد نداریم یکی شویم، بنابراین نامه مشابهی از بنیانگذار و مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ وجود دارد. شروع می شود:

فیس‌بوک در اصل برای اینکه یک شرکت باشد ایجاد نشده است. این برای انجام یک ماموریت اجتماعی ساخته شده است – باز کردن و متصل کردن جهان.

ما فکر می‌کنیم مهم است که همه کسانی که در فیس‌بوک سرمایه‌گذاری می‌کنند بفهمند که این مأموریت برای ما چه معنایی دارد، چگونه تصمیم می‌گیریم و چرا کارهایی را که انجام می‌دهیم انجام می‌دهیم. من سعی خواهم کرد رویکرد خود را در این نامه تشریح کنم.

در ادامه به توضیح مفهوم ساخت شبکه اجتماعی می‌پردازد، مانند:

روابط شخصی واحد اساسی جامعه ما است. روابط نحوه کشف ایده های جدید، درک دنیای خود و در نهایت به دست آوردن شادی طولانی مدت است.

در فیس‌بوک، ما ابزارهایی می‌سازیم تا به افراد کمک کنیم با افرادی که می‌خواهند ارتباط برقرار کنند و آنچه را که می‌خواهند به اشتراک بگذارند، و با انجام این کار، ظرفیت افراد برای ایجاد و حفظ روابط را افزایش می‌دهیم.

این خیلی به من یادآوری می‌کند که چگونه به نظر می‌رسید که بنیانگذاران Google در تلاش بودند تا مفهوم موتور جستجو را، زمانی که Google عمومی شد، برای سرمایه‌گذارانی که هنوز واقعاً نمی‌دانستند موتور جستجو چیست و چرا نمی‌توانستند، توضیح دهند. پرداخت برای رتبه بندی بهتر:

کاربران Google به سیستم های ما اعتماد دارند تا در تصمیم گیری های مهم به آنها کمک کند: پزشکی، مالی و بسیاری موارد دیگر. نتایج جستجوی ما بهترین نتایجی است که می‌دانیم چگونه تولید کنیم. آنها بی‌طرفانه و عینی هستند و ما پرداختی برای آنها یا برای گنجاندن یا به‌روزرسانی مکرر نمی‌پذیریم. ما همچنین تبلیغاتی را به نمایش می‌گذاریم، که سخت تلاش می‌کنیم تا آن را مرتبط کنیم، و به وضوح آن را برچسب‌گذاری می‌کنیم. این شبیه به روزنامه‌ای است که به خوبی اداره می‌شود، جایی که آگهی‌ها واضح هستند و مقالات تحت تأثیر پرداخت‌های تبلیغ‌کنندگان قرار نمی‌گیرند. ما معتقدیم که دسترسی به بهترین اطلاعات و تحقیقات برای همه مهم است، نه تنها به اطلاعاتی که مردم برای دیدن شما پرداخت می کنند.

موازی‌ها ادامه دارد. از زاکربرگ:

همانطور که در بالا گفتم، فیس بوک در ابتدا برای یک شرکت تاسیس نشده بود. ما همیشه در درجه اول به مأموریت اجتماعی خود، خدماتی که در حال ایجاد آن هستیم و افرادی که از آنها استفاده می کنند اهمیت داده ایم. این یک رویکرد متفاوت برای یک شرکت دولتی است، بنابراین می‌خواهم توضیح دهم که چرا فکر می‌کنم کار می‌کند.

من با نوشتن اولین نسخه فیس بوک کار خود را شروع کردم زیرا چیزی بود که می خواستم وجود داشته باشد. از آن زمان، بیشتر ایده‌ها و کدهایی که وارد فیس‌بوک شده‌اند، از افراد بزرگی که ما به تیم خود جذب کرده‌ایم، آمده‌اند.

بیشتر افراد بزرگ در درجه اول به ساختن و بخشی از چیزهای بزرگ اهمیت می دهند، اما همچنین می خواهند پول دربیاورند. از طریق فرآیند ایجاد یک تیم – و همچنین ایجاد یک جامعه توسعه‌دهنده، بازار تبلیغات و پایگاه سرمایه‌گذاران – من قدردانی عمیقی از این که چگونه ساختن یک شرکت قوی با موتور اقتصادی قوی و رشد قوی می‌تواند بهترین راه برای همسو کردن بسیاری باشد، ایجاد کرده‌ام. افراد برای حل مشکلات مهم.

به زبان ساده: ما خدماتی را برای کسب درآمد ایجاد نمی کنیم. ما برای ایجاد خدمات بهتر پول در می آوریم.

و ما فکر می کنیم این راه خوبی برای ساختن چیزی است. این روزها فکر می‌کنم افراد بیشتری می‌خواهند از خدمات شرکت‌هایی استفاده کنند که به چیزی فراتر از حداکثر کردن سود اعتقاد دارند.

از بنیانگذاران Google:

در طول تکامل Google به عنوان یک شرکت خصوصی، ما Google را متفاوت مدیریت کرده‌ایم. ما همچنین بر فضای خلاقیت و چالش تاکید کرده‌ایم که به ما کمک کرده است دسترسی بی‌طرفانه، دقیق و آزادانه به اطلاعات را برای کسانی که در سراسر جهان به ما متکی هستند فراهم کنیم.

من و سرگئی Google را تأسیس کردیم زیرا معتقد بودیم که می‌توانیم خدمات مهمی را به جهان ارائه دهیم—تحویل فوری اطلاعات مرتبط تقریباً در مورد هر موضوعی. خدمت به کاربران نهایی در قلب کاری است که انجام می دهیم و اولویت اول ما باقی می ماند.

هدف ما توسعه خدماتی است که زندگی هر چه بیشتر مردم را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. در تعقیب این هدف، ممکن است کارهایی انجام دهیم که معتقدیم تأثیر مثبتی بر جهان دارد، حتی اگر بازده مالی کوتاه مدت مشخص نباشد. برای مثال، ما با پشتیبانی از بیش از 90 زبان و با ارائه بیشتر خدمات به صورت رایگان، خدمات خود را تا جایی که می‌توانیم در دسترس قرار می‌دهیم.

به‌عنوان یک شرکت خصوصی، ما روی بلندمدت تمرکز کرده‌ایم و این به خوبی به ما کمک کرده است. ما به عنوان یک شرکت سهامی عام نیز همین کار را خواهیم کرد. به نظر ما، فشارهای بیرونی اغلب شرکت ها را وسوسه می کند تا فرصت های بلندمدت را برای برآورده کردن انتظارات بازار سه ماهه قربانی کنند. گاهی اوقات این فشار باعث می‌شود که شرکت‌ها نتایج مالی خود را دستکاری کنند تا بتوانند سه ماهه خود را به دست آورند. به قول وارن بافت، “ما نتایج سه ماهه یا سالانه را “هموار” نخواهیم کرد: اگر ارقام درآمدی زمانی که به دفتر مرکزی می رسند یکنواخت هستند، زمانی که به دست شما می رسند یکنواخت می شوند.”….

ما تصمیمات تجاری را با در نظر گرفتن رفاه بلندمدت شرکت و سهامداران خود و نه بر اساس ملاحظات حسابداری اتخاذ خواهیم کرد.

هر دو بر دیدگاه بلندمدت تاکید دارند. هر دو در مورد خدمات رسانی به کاربران در اولویت اول صحبت می کنند. زاکربرگ تقریباً در گفتن این جمله که “هی، ما به دنبال کسب درآمد نیستیم – پس به آن وابسته نباشید” بسیار آشکارتر است. با بنیان‌گذاران Google، این بیشتر بیانیه‌ای بود که آن‌ها همان‌طور که فکر می‌کردند منطقی به دست می‌آورند، نه بر اساس آنچه ممکن است برخی سرمایه‌گذاران فکر کنند.

زاکربرگ در مورد “راه هکر”، ایده همیشه بهبود و حمل و نقل سریع و اجازه دادن به حاکمیت رقابت صحبت می کند: همانطور که او نقل می کند، “کد بر استدلال ها پیروز می شود”. او همچنین با نحوه ترجمه The Hacker Way به پنج ارزش اصلی برای فیس بوک نتیجه می گیرد:

بر روی تأثیر تمرکز کنید: اگر می‌خواهیم بیشترین تأثیر را داشته باشیم، بهترین راه برای انجام این کار این است که مطمئن شویم همیشه بر حل مهمترین مشکلات تمرکز می‌کنیم. . ساده به نظر می رسد، اما ما فکر می کنیم که اکثر شرکت ها این کار را ضعیف انجام می دهند و زمان زیادی را تلف می کنند. ما انتظار داریم همه در فیس بوک در یافتن بزرگترین مشکلات برای کار کردن خوب باشند.

حرکت سریع: حرکت سریع به ما امکان می‌دهد چیزهای بیشتری بسازیم و سریع‌تر یاد بگیریم. با این حال، همانطور که بیشتر شرکت‌ها رشد می‌کنند، سرعت آن‌ها بسیار کاهش می‌یابد زیرا بیشتر از اشتباه کردن می‌ترسند تا از دست دادن فرصت‌ها با حرکت بسیار آهسته. ضرب المثلی داریم: «سریع حرکت کن و چیزها را بشکن». ایده این است که اگر هرگز چیزی را نشکنید، احتمالا به اندازه کافی سریع حرکت نمی کنید.

جسور باشید: ساختن چیزهای بزرگ به معنای ریسک کردن است. این می تواند ترسناک باشد و اکثر شرکت ها را از انجام کارهای جسورانه ای که باید انجام دهند باز می دارد. با این حال، در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، اگر ریسک نکنید، شکست خواهید خورد. ما یک ضرب المثل دیگر داریم: “خطرناک ترین کار این است که ریسک نکنی.” ما همه را تشویق می‌کنیم که تصمیم‌های جسورانه بگیرند، حتی اگر گاهی اوقات اشتباه کنند.

باز باشید: ما معتقدیم دنیای بازتر، دنیای بهتری است زیرا افرادی که اطلاعات بیشتری دارند می‌توانند تصمیمات بهتری بگیرند و تأثیر بیشتری داشته باشند. این برای اداره شرکت ما نیز صدق می کند. ما سخت کار می‌کنیم تا مطمئن شویم که همه در فیس‌بوک تا حد امکان به اطلاعات هر بخش از شرکت دسترسی دارند تا بتوانند بهترین تصمیم‌ها را بگیرند و بیشترین تأثیر را داشته باشند.

ارزش اجتماعی بسازید: یک بار دیگر، فیس‌بوک برای بازتر و مرتبط‌تر کردن جهان وجود دارد و نه فقط برای ایجاد یک شرکت. ما از همه در فیس بوک انتظار داریم که هر روز روی چگونگی ایجاد ارزش واقعی برای جهان در هر کاری که انجام می دهند تمرکز کنند.

Google چیزی شبیه به اعلام اینکه یک رویکرد مدیریتی به نام “راه هکر” دارد، نداشت. درباره 20% زمان معروف خود صحبت کرد:

ما کارمندان خود را تشویق می‌کنیم، علاوه بر پروژه‌های معمولی‌شان، 20 درصد از وقت خود را صرف کارهایی کنند که فکر می‌کنند بیشتر به نفع Google است. این به آنها قدرت می دهد تا خلاقیت و نوآوری بیشتری داشته باشند. بسیاری از پیشرفت‌های مهم ما به این شکل اتفاق افتاده است. به عنوان مثال، AdSense for Content و Google News هر دو در «20 درصد زمان» نمونه اولیه شدند. اکثر پروژه های مخاطره آمیز شکست می خورند و اغلب چیزی به ما یاد می دهند. Others succeed and become attractive businesses.

Google was also already well-known for having an engineers-rule culture and notorious for shipping products that clearly weren’t finished, in “beta,” so it’s interesting to see in some ways to see Zuckerberg perhaps feeling like he might have to explain why he might ship “unfinished” products.

Hey, when Apple ships the iPhone 4S with one of its major features, Siri, in beta — being beta and The Hacker Culture is perhaps the new normal.

Executive Pay

After the letter comes a more narrative approach to explaining Facebook and its various features, plus how advertisers and users are making use of them.

Next, a list of the board of directors, plus their compensation, followed by that of the executive officers:

  • Mark Zuckerberg, $500,000
  • Sheryl Sandberg, $300,000
  • David Ebersman, $300,000
  • Mike Schroepfer, $275,000
  • Theodore Ullyot, $275,000

Of course, cash compensation is nothing next to the millions — or sometimes billions — of stock compensation is granted. Sandberg, for example received $31 million in overall compensation at the end of 2011.

That’s one reason why Zuckerberg is down for reducing his salary to $1 per year beginning in 2013. Both Google’s cofounders do the same, as does Google chief executive Eric Schmidt, if I recall correctly. And why not — with the stock compensation, the salary is literally pocket-change that can be tossed back for a nice PR spin.

And that’s pretty much it. Also see coverage on this topic across the web via Techmeme, as well as our two other stories, below:


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *