دو هفته پیش، The Verge کلاهبرداری ها و طرح هایی را که “بازاریابی اینترنتی” را به عنوان راهی سریع برای کسب درآمد آنلاین معرفی می کنند، معرفی کرد. آن جهان کلاهبرداری مقاله ارزش خواندن را برای هر کسی دارد، هشداری که بسیاری به آن نیاز دارند. متاسفم که در ابتدا به جای ایجاد یک مناظره روی این پیام مهم تمرکز نکردم “بازاریابی اینترنتی” زمانی است که داستان برای اولین بار منتشر شد.
من در انجام این کار اشتباه کردم، و اگر به نوعی مشروعیت را به انواع برنامه هایی که مقاله The Verge برجسته کرده است، مشروعیت بخشید، متاسفم. هرگز قصد من این نبود.
در واقع یک رویه دیرینه “بازاریابی اینترنتی” وجود دارد که هیچ ارتباطی با برنامه های “درآمد کسب درآمد آنلاین” تحت پوشش Scamworld ندارد. من به دنبال این بودم که از کسانی که این نوع بازاریابی اینترنتی را انجام می دهند، در مقابل اینکه به عنوان کلاهبردار معرفی شوند، دفاع کنم. اما زمانی که در ابتدا در مورد نمایه The Verge نوشتم، این نباید چیزی باشد که من با آن رهبری می کردم. انتشار هشدارها در مورد کلاهبرداری هایی که در آنجا وجود دارد بسیار مهم تر است.
در این پست، سعی می کنم آن خطای اولیه را جبران کنم. من بیشتر در مورد آنچه The Verge بر روی آن تمرکز کرده است خواهم گفت و برخی از افکار خودم را اضافه می کنم. همچنین کمی بیشتر توضیح خواهم داد که چرا واکنش اولیهام را انجام دادم، نه برای دفاع از آن، بلکه برای ارائه چشمانداز و شاید راههایی برای کسانی که با بازاریابی اینترنتی بهعنوان یک حرفه، و نه بهعنوان کسب درآمد سریع، درگیر هستند. طرح.
مقاله Scamworld
مقاله The Verge توسط Joseph Flatley در 10 می منتشر شد. طولانی است، و اگر نمی توانید برای خواندن آن وقت بگذارید، توصیه می کنم حداقل ویدیوی 15 دقیقه ای همراه با آن را تماشا کنید. اگر فکر میکنند برنامهای در اینترنت وجود دارد که به طور جادویی به آنها اجازه میدهد با کار کردن از خانه، انبوهی از پول درآورند، به هر کسی در مورد برخی از علائم هشداری که باید در نظر بگیرند، آموزش میدهد:
[youtube width=”560″ height=”315″]https://www.youtube.com/watch?v=Z0LZ6DNCgrY[/youtube]
در این ویدئو، جیسون جونز به عنوان راهنمایی در میان تیرگی این برنامه ها عمل می کند. او The Salty Droid را اجرا میکند، وبلاگی که این نوع طرحها و کلاهبرداریها را شرح میدهد.
پیام مهم – و من با آن موافقم – این است. از هر چیزی که نوید می دهد با انجام “بازاریابی اینترنتی” به راحتی صدها، هزاران یا میلیون ها دلار در اینترنت به دست آورید، باید اجتناب شود. به احتمال زیاد، شما قصد دارید برای برنامه ای پول خرج کنید که به سادگی به شخص دیگری کمک می کند صدها یا هزاران دلار از شما درآمد کسب کند.
این باید توصیه عقل سلیم باشد. طرحها و کلاهبرداریهایی با این ماهیت جدید نیستند. وقتی من بچه بودم 40 سال پیش، “طرح های هرمی” که در آن همه خشم و آنچه مردم نسبت به آن هشدار می دادند وجود داشت. من مطمئن نیستم که اصطلاح “بازاریابی چند سطحی” از چه زمانی به وجود آمد، اما آن نوع برنامههایی که امروزه برای کسب درآمد از طریق استخدام دیگران به مردم پیشنهاد میشوند، احتیاطهای مشابهی دارند. در واقع، من همین الان داشتم مقاله مادر جونز را می خواندم. نمایه کردن برنامههای مختلف MLM که مرا به یاد طرحهای «بازاریابی اینترنتی» میاندازد که Scamworld مستند میکند.
سریع پولدار نمی شوید
متأسفانه اجتناب از طرحهای ثروتمند شدن به وضوح عقل سلیمی نیست. اگر چنین بود، این نوع برنامههای روشن و خاموش اینترنت برای دههها قربانی جمع نمیکردند. افراد آسیب پذیر هستند. افراد ناامید. افرادی که حتی وقتی می دانند باید بهتر بدانند باز هم اشتباهات احمقانه ای مرتکب می شوند. بنابراین گسترش هشدارها در همه جا همیشه ارزشمند است. هیچ کس نمی تواند شما را سریعاً ثروتمند کند. اگر به همین راحتی بود، همه ما ثروتمند بودیم.
بله، افراد می توانند از اینترنت درآمد کسب کنند. شرکتهای بزرگ این کار را انجام میدهند، زیرا شرکتهای واقعی خود را با محصولات و خدمات واقعی آنلاین کردهاند. شرکت های کوچک می توانند به همین دلیل این کار را انجام دهند: آنها محصولات و خدمات واقعی دارند. برخی از شرکتها کاملاً از اینترنت شروع به کار کردهاند، Zappos یا Amazons یا بله، حتی فیسبوکهای موجود. اما این شرکتهای مبتنی بر اینترنت داستانی ندارند که بنیانگذاران آن را با کاهش 2000 دلاری برای دورههای کار از خانه شروع کردهاند.
بله، برخی از افراد از اینترنت کار در خانه کسب درآمد می کنند. آمازون نمیگرفت الف> کالیفرنیا بدون فشار کشیدن پلاگین روی آن 10000 یا بیشتر وابسته، که برخی از آنها از راه اندازی وبلاگ هایی با پیوندهای وابسته یا تبلیغات یا پیشنهادات وابسته از سایر شرکت ها درآمد کسب کرده اند.
با این حال، حرکت آمازون نشان داد که همین افراد، اگر کسبوکاری را با فروش محصولات و خدمات دیگران به جای کسبوکار «واقعی» ایجاد کنند، چقدر آسیبپذیر میشوند.
شکایتهایی در مورد بزرگهای کوچک پس از href=”https://searchengineland.com/library/google/google-penguin-update”>بهروزرسانی پنگوئن Google همین را نشان میدهد. اگر محصول و خدماتی را ارائه نمیدهید که منحصربهفرد است، ارزش واقعی دارد، که در واقع کار اصلی شما است و نه محتوای تغییر کاربریشده شخص دیگری، این یک زمینه خطرناک برای پا گذاشتن است.
اگر به همین راحتی بود، همه پولدار میشدند و 4 ساعت کار هفته را از خانه کار میکردند. اگر به همین راحتی بود، هیچ کس از شما نمی خواست که پول بگذارید. آنها در وهله اول به پول شما نیاز نخواهند داشت. بنابراین مراقب هر برنامهای باشید که «بازاریابی اینترنتی» را به عنوان نوعی راهحل آسان برای ثروتمند شدن یا کار در خانه به شما معرفی میکند.
دیگر بازاریابی اینترنتی
در مورد “بازاریابی اینترنتی” به عنوان یک حرفه، به عنوان یک صنعت قانونی که نگران بودم آسیب ببیند، چرا که مقاله The Verge در ابتدا وجود آن را تایید نمی کرد، چطور؟
وجود دارد، اما به محصولات یا خدمات واقعی مرتبط است. این نوع از بازاریابی اینترنتی حداقل به سال 1994 باز می گردد، مدت ها قبل از اینکه برخی از طرح هایی که نمایه های Scamworld از اصطلاح “بازاریابی اینترنتی” استفاده می کردند.
نمونه موردی: فهرست پستی بازاریابی اینترنتی گلن فلیشمن، ” یک لیست ایمیل رایگان که از سال 1994 تا 1996 اجرا شد. مشترکین (من یکی از آنها بودم) سعی کردند بفهمند که چگونه کسب و کارهای واقعی را در اینترنت جدید آن زمان بازاریابی کنند. سوالاتی در مورد طراحی وب، رسیدگی به تراکنش های کارت اعتباری، پرداختن به تبلیغات، آیا URL ها با یا بدون پیشوند WWW تبلیغ می شوند، از جمله برخی از موضوعات بودند.
از آن زمان، بسیاری از افراد و شرکتها از “بازاریابی اینترنتی” به عنوان یک واژه چتر برای بازاریابی شرکتها، محصولات و خدمات واقعی از طریق اینترنت، از طریق روشهایی که از SEO گرفته تا تبلیغات نمایشی را شامل میشود، استفاده کردهاند. eBay در حال حاضر به دنبال یک بازاریابی اینترنتی است به عنوان مثال، مدیر، و این موقعیت هیچ ربطی به تلاش برای جذب افراد از طریق یک نوع عملیات دیگ بخار ندارد.
بازاریابی اینترنتی چگونه انتخاب شد؟
اگر فضای بازاریابی اینترنتی قانونی وجود داشته باشد، چگونه همه این طرحها ظاهراً نتایج جستجوی آن عبارت را تصاحب کردند؟ و مهمتر از آن، مردم چگونه می توانند بین این دو تمایز قائل شوند تا در برابر برخی کلاهبرداری ها آسیب پذیر نشوند؟
من مطمئن نیستم که نوع برنامههایی که Scamworld توصیف میکند از چه زمانی شروع به قرار دادن خود به عنوان “بازاریابی اینترنتی” کردند. به نظر می رسد از سال 2008 به بعد باشد. شکی نیست که بسیاری از این برنامه ها از این اصطلاح استفاده می کنند. اما این کار برای من خبری بود، چیزی که از مقاله Scamworld یاد گرفتم.
چگونه میتوانم ندانم، همانطور که یک نفر پرسید بعد از مقاله اولیهام؟ من واقعاً این کار را نکردم، و بهترین توضیح من این است که احتمالاً به همین دلیل است که فلاتلی، که مقاله Scamworld را نوشته است، اصلاً چیزی در مورد نوع بازاریابی اینترنتی که من با آن آشنا هستم، از نوع قانونی، ذکر نکرده است. اینها دو فضای کاملاً متفاوت هستند که لزوماً متقاطع نیستند.
من درباره – و پوششهای Marketing Land – اخبار مربوط به بازاریابی اینترنتی را برای کسانی که به عنوان یک حرفه این کار را انجام میدهند، مینویسم، چه برای خودشان یا در رابطه نمایندگی با مشاغل واقعی.
ما برخی از پوشش محدودی از بازاریابی وابسته داریم، اما تمرکز این سایت و نوشته های من به طور کلی برای افرادی که به دنبال کسب و کار خانگی برای کسب درآمد سریع هستند، مناسب نیست. این برای افرادی است که در مشاغل واقعی که معمولاً به طور کامل به اینترنت وابسته نیستند درگیر هستند. بازاریابی اینترنتی تنها بخشی از کاری است که آنها انجام می دهند.
بازاریابی اینترنتی بهعنوان یک نوع فعالیت سریع پولدار شدن، برای من ثبت نام نکرده است. همچنین در نتایج جستجوی من ثبت نشده است و هنوز هم ثبت نشده است. این نتایج را از امروز که در Google برای بازاریابی اینترنتی جستجو کردم، در نظر بگیرید:
دو نتیجه با فلش های بزرگ وجود دارد که مستقیماً بازاریابی اینترنتی را به عنوان تمرینی برای کسب درآمد مطرح می کند. سایت سومی با پیکان کوچکتر از همان نوع گام است، اما شما این را از توضیحات خود نمی دانید. اکثریت قریب به اتفاق این نتایج در مورد بازاریابی اینترنتی در برخی از انواع فعالیت های عمومی است. شما حتی پردیس ارواین دانشگاه کالیفرنیا را ارائه گواهی در بازاریابی اینترنتی دریافت کرده اید، گواهینامه ای که هیچ چیزی ندارد. برای انجام عملیات دیگ بخار.
من فکر میکنم برخی افراد نتایج خود را به ظاهر تحت سلطه طرحهای بازاریابی اینترنتی میبینند، زیرا جستجوی شخصی شده Google در حال انجام است. حتی اگر وارد سیستم نشدهاید، تا زمانی که کوکیهای خود را پاک نکردهاید، Google اگر قبلاً در آنها بوده اید، برخی از سایت ها را به بالای نتایج شما ارتقا می دهد.
آنچه در بالا نشان میدهم، نتایج غیرشخصی هستند، به استثنای اینکه برای موقعیت جغرافیایی من تنظیم شدهاند. نتایج شخصیسازی شده من بسیار شبیه به هم هستند و طرحهای پولسازی بر آنها غالب نیست، و این به این دلیل است که من به آن نوع سایتها نمیروم. اما کسانی که این کار را انجام میدهند، اگر متوجه نباشند که نتایجشان شخصیشده است، این دیدگاه را خواهند دید که همه فهرستهایی را با آن طرحها میبینند.
به هر حال این اتفاق افتاد، بعد چه چیزی؟
امیدوارم مطالب بالا توضیح دهد که چرا من و برخی دیگر که با بازاریابی اینترنتی درگیر بوده اند از خواندن این برنامه ها که خود را “بازاریابی اینترنتی” در مقاله The Verge می نامند شگفت زده شده ایم. وقتی دیدم همانطور که گفتم واکنش من اشتباه بود. من دویدم تا از نوع بازاریابی اینترنتی که می شناسم دفاع کنم، نه اینکه به طور مناسب تر زنگ خطری را به صدا درآورم که نوعی بازاریابی اینترنتی وجود دارد که باید از آن اجتناب شود.
تا حدی، واکنش من ممکن است ناشی از زخمهای زیادی باشد که سعی میکردم از سئو در برابر قرار گرفتن به عنوان روغن مار دفاع کنم. وقتی منابع اصلی از فاکس نیوز به BusinessWeek حتی به دکستر، سئو را به عنوان یک مزخرف تلقی میکند، در حالی که اینطور نیست، با دیدن مقاله The Verge در ابتدا به این نتیجه رسیدم که تمام بازاریابی اینترنتی روغن مار بود به من این احساس را داد که “اوه نه، دوباره می رویم”.
اما با توجه به اینکه این نوع برنامه ها وجود دارند، به وضوح نام “بازاریابی اینترنتی” را به خود گرفته اند، چه کاری می توان انجام داد؟ این چیزی است که جاشوا توپولسکی، سردبیر The Verge، هنگامی که من در پادکست Vergecast پس از انتشار Scamworld صحبت کرد.
همانطور که در آن زمان گفتم، هنوز در حال هضم بودم که این اصطلاح حتی اصلاً مورد استفاده قرار گرفته است. اما با داشتن زمان برای فکر کردن، یکی از راه هایی که کسانی که درگیر بازاریابی اینترنتی به عنوان یک حرفه هستند با این مشکل مقابله می کنند آموزش است. این شامل دستیابی به مکانهایی مانند خود The Verge است، آنطور که من انجام میدادم و نباید آن را به شیوهای بسیار کمتر خصمانه انجام میدادم.
درس هایی از SEO
اما باور کنید، بهعنوان کسی که سعی کرده است با مبارزه خوب برای سئوی خوب مبارزه کند، آموزش به عنوان راه حلی برای آشفتگی شهرت احتمالاً یک نبرد بازنده است.
این روزها من تا حد زیادی از تلاش برای تصحیح تصورات غلط رایج در مورد SEO صرف نظر کرده ام. من انرژی ندارم مایه تاسف است که سئوکارانی که بهترین کارهایی را انجام میدهند که حتی گوگل توصیه میکند، باید برای هر هرزنامهنویس بیهوده وبلاگی که برنامهای را خریداری کرده و میخواهد ادعا کند که آنها نیز سئوکار هستند، سختی میگیرند.
در پایان، فکر میکنم کسانی که به دنبال SEO خوب هستند، آنها را خواهند یافت و سئوکاران خوبی که از فریادهای مداوم SEO مرده است اکنون نزدیک به دو دهه است که به کار خوب خود ادامه خواهد داد.
همچنین هیچ صنعت یکپارچه سئو وجود ندارد که بتواند به طور جادویی چیزها را اصلاح کند، بیشتر از این که صنعت وبلاگ نویسی یکپارچه وجود دارد که می تواند ما را وادار کند تا جلوی همه آن splogهایی که محتوا را می دزدند، بگیریم. سئو یک صنعت عمده دارد، SEMPO. اما من هرگز آن را برای مقابله با تصورات غلط سئو که در آنجا وجود دارد، ندیدهام.
با آن درسهایی از فضای سئو، وقتی به فضای گستردهتر بازاریابی اینترنتی نگاه میکنم، پر از خوشبینی نیستم که هیچ تلاشی در صنعت برای مقابله با استفاده از اصطلاح «بازاریابی اینترنتی» انجام شود. ” توسط انواع برنامه های Scamworld نمایه شده است.
فکر نمیکنم دانشگاههایی که بازاریابی اینترنتی تدریس میکنند، حتی نوع برنامههایی را که Scamworld پوشش میدهد، وجود داشته باشد یا باید به آنها رسیدگی شود، درک نمیکنند.
فکر نمیکنم کسانی که بازاریابی اینترنتی را آنطور که من میدانم انجام میدهند، مشکلی ببینند، زیرا آنها به افراد کاملاً متفاوتی خدمات میدهند – شرکتها یا مشتریان خودشان، سهامدارانی که آنها را درگیر نکردند و معتقد بودند که میخواهند ثروتمند شوند. -سریع.
من فکر نمیکنم هیچ نهاد قوی در صنعت بازاریابی اینترنتی وجود داشته باشد که بتواند کمک کند. نتایج جستجوی بالا را در نظر بگیرید. انجمن بازاریابی اینترنتی در لیست پنجم قرار گرفت، سازمانی که ظاهراً در سال 2001 برای ترویج بازاریابی اینترنتی تأسیس شد.
آن سایت شرکتهای عضو و حامیان مالی از Panasonic، Adobe، HP، Costco، Disneyland و Google را فهرست میکند. اما اگر آنها برای مبارزه با کلاهبرداری های بازاریابی اینترنتی مانند پروفایل Scamworld کاری انجام داده اند، من آن را پیدا نمی کنم. پس از خواندن مقاله IMA، انتظار زیادی از آن گروه ندارم. در مورد مدیریت شهرت، به مردم میگویم از نرمافزار «چرخش» استفاده کنند که میدانم Google آن را توصیه میکند.
صحبت کردن
نه، من خوشبین نیستم که تلاشی در سطح صنعت برای حذف همه چیز انجام شود. اما این بدان معنا نیست که کارهایی وجود ندارد که بتوان و باید انجام داد.
برای اولین بار، من از استفاده از “بازاریابی اینترنتی” به عنوان یک اصطلاح دور خواهم شد. این یکی از سه عبارت چتر تقریباً برابر برای طیف وسیعی از فعالیت های بازاریابی، همراه با «بازاریابی آنلاین» و «بازاریابی دیجیتال» است.
من خودم بازاریابی دیجیتال را دوست دارم و قصد دارم در آینده بیشتر و بیشتر از آن استفاده کنم. شاید این کار از انتخاب شدن فرار کند و آن کار را از نوع برنامههای «بازاریابی اینترنتی» که در مقاله Scamworld توضیح داده شده است متمایز کند.
همچنین، در ویدیوی Scamworld، جونز میگوید:
اگر افراد قانونی در اینترنت با هم متحد شوند و سعی کنند کاری انجام دهند، سعی کنید به جلوگیری از خراب شدن همه این خانم های مسن کمک کنید، تفاوت بزرگی ایجاد می شود، احتمالاً حتی بیشتر از درگیر شدن دولت.
افراد می توانند با هم متحد شوند. اگر میخواهید یکی از این برنامهها را به دیگران ارائه دهید، خوب فکر کنید. آیا واقعاً می خواهید پول خود را از این طریق به دست آورید؟
در مورد کسانی که درگیر این برنامه ها نیستند، اما با بازاریابی اینترنتی سنتی درگیر هستند، این خبر را پخش کنید. ساده است. هیچ راه پولدار شدن سریع برای کسب درآمد آنلاین وجود ندارد، بیشتر از هر روشی برای پولدار شدن به صورت آفلاین وجود دارد. اگر کسی چنین زمینی می گیرد، باید در جهت مخالف راه برود. سریع.
مقالات مرتبط
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.