سردرگمی و ناهنجاری پیرامون موبایل به نظر می رسد که پرداخت ها با انتشار هر محصول جدید یا راه اندازی بلندتر می شود. اکثر مردم پرداخت های موبایلی را در مراحل ابتدایی خود می دانند. با این حال، گزارشی از پروژههای گارتنر، پرداختهای موبایلی امسال به 171.5 میلیارد دلار در سطح جهانی خواهد رسید. . طبق گفته این شرکت، سال گذشته پرداخت های تلفن همراه تقریباً 106 میلیارد دلار بود.
تعریف “پرداخت های تلفن همراه” که توسط شرکت استفاده می شود بسیار گسترده است. از این رو تعداد زیادی است.
گارتنر گفت که انتظار دارد “دسترسی به وب / WAP تا سال 2016 حدود 88 درصد از کل تراکنشها در آمریکای شمالی و حدود 80 درصد در اروپای غربی را به خود اختصاص دهد. تراکنشهای ارتباط میدان نزدیک (NFC) تا سال 2015 نسبتاً پایین خواهد ماند، اگرچه رشد از سال 2016 شروع به افزایش خواهد کرد. اگر این درست باشد، برای کیف پول مبتنی بر NFC Google که برای پذیرش مشتریان با مشکل مواجه شده است، دردسر ایجاد میکند.
در عنوان «پرداختهای تلفن همراه»، پیشبینی گارتنر شامل طیفی از انواع تراکنشهای متمایز است. این شامل «تجارت سیار»، پرداخت قبض تلفن همراه، انتقال پول SMS و تراکنشهای درون فروشگاهی از نوع کیف پول تلفن همراه است.
آیا تراکنش خرید «یک کلیک» در برنامه تلفن همراه آمازون یک «پرداخت تلفن همراه» است؟ یا باید این مفهوم را به مفهوم کیف پول موبایل محدود کرد، جایی که از تلفن برای پرداخت به جای کارت های پلاستیکی یا پول نقد استفاده می شود؟ به جای «پرداختها»، یک اصطلاح بهتر ممکن است «تراکنشهای تلفن همراه» باشد. با این حال، در پایان، این مربوط به تغییر رفتار مردم از پرداخت و خرید به دستگاه های تلفن همراه است.
با انعکاس در نمودار بالا، مطالعه اخیر IAB نشان داد که تعداد قابل توجهی از کاربران به تراکنش های تلفن همراه و کیف پول های تلفن همراه تمایل مثبت داشتند. نیلسن همچنین در زمینه یک نظرسنجی چند کشوری کشف کرد که “35 درصد از پاسخ دهندگان آنلاین در سراسر جهان می گویند که احتمالاً با تلفن همراه خود پرداخت می کنند.” با این حال تعدادی از نمونه های نظرسنجی رقابتی وجود دارد که در آن افراد نگرانی خود را در مورد امنیت یا ابراز نگرانی می کنند. بی تفاوتی عمومی نسبت به کیف پول موبایل.
اشتباه نکنید، اما پرداختهای تلفن همراه/کیف پول در راه است. تنها سوال این است که چه مدت طول می کشد تا به جرم بحرانی برسد.
Google، شرکتهای مخابراتی تلفن همراه، PayPal، Square، Intuit، LevelUp و به زودی Groupon، در میان دیگران، راهحلهای پرداخت تلفن همراه را به مشتریان و تاجران ارائه میکنند. اما در حالی که این جنون از فعالیت و راهاندازی محصول پتانسیل افزایش آگاهی را دارد، اما باعث ایجاد نویز، پلتفرمها و سیستمهای رقیب و سردرگمی مصرفکننده میشود.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.