اعلانیه
اعلانیه

اینستاگرام به قیمت 1 میلیارد دلار فروخته شد! Slideshare در حال خرید است برای 118 میلیون دلار! فیس‌بوک با قیمت 100 میلیارد دلار در شرف عرضه عمومی است! اپل در راه رسیدن به یک تریلیون دلار ارزش است! حباب تکنولوژی؟ چه کسی اهمیت می دهد. با چنین ارزیابی هایی، ما به روش جدیدی برای اندازه گیری ارزش یک شرکت نیاز داریم. به من اجازه دهید نوع جدیدی از “گرم” را معرفی کنم، نوعی که برای ارزش گذاری شرکت ها استفاده می شود.

من نمی توانم اعتبار را در اینجا مطالبه کنم. هفته گذشته، من با مهندس برجسته Google مت کاتس صحبت می کردم. کاتز که بیشتر به خاطر نقشش به عنوان رئیس تیم هرزنامه وب گوگل شناخته می شود، همچنین یک سرمایه گذار و همچنین زیبا است. ناظر شوخ همه چیزهای فنی او شوخی کرد با من که اکنون در حال اندازه‌گیری خریدها از نظر اینستاگرام است.

خنده دار. من امروز با آن توئیت در مورد نحوه فروش داجرز به قیمت 2 اینستاگرام انجام دادم، که باعث شد کاتز به توئیت که SlideShare فقط برای “119 میلی‌اینستاگرام” استفاده شد. این باعث شد بیشتر فکر کنم میلی-اینستاگرام ناجور به نظر می رسید. اگر ما یک سیستم سرمایه گذاری داشتیم که همه چیز بر اساس “گرم” بود، به گونه ای که می توانست تا یک میلیارد دلار در اینستاگرام کار کند.

و بنابراین، خوب یا بد، من سیستم متریک سرمایه گذاری فناوری را به شما می دهم:

در صورت تمایل می توانید از تصویر استفاده کنید، اما پیوند دادن به آن خوب است. در زیر، برخی از حاشیه نویسی های آنچه در نمودار است.

Forgetogram (100000 دلار): لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران Google، در واقع چک سرمایه گذاری اولیه 100،000 دلاری خود را از اندی بچتولشیم فراموش نکردند. آنها به‌تازگی شرکت Google را که چک برای آن نوشته شده بود، به‌طور رسمی ایجاد نکرده بودند، بنابراین واقعاً حدود دو هفته در یک کشو بنشینید.

گرم (1 میلیون دلار): همانطور که گفتم، این واحد پایه خوبی برای نمودار به نظر می رسید.

Flickrgram (10 میلیون دلار): من به دنبال یک شرکت فناوری بودم که وقتی در آن زمان در محدوده 10 میلیون دلار فروخت، به عنوان یک معامله بزرگ قابل تشخیص باشد. فلیکر در واقع گمان می‌رفت برای بیش از این، حدود 30 دلار به 35 میلیون دلار.

Borogram (100 میلیون دلار): زمانی که به نظر می‌رسید آندریسن هوروویتز در حال استفاده از آن است، بسیار شگفت زده شدم در نیویورک تایمز و چند مکان دیگر فقط برای کسب 78 میلیون دلار از اینستاگرام با سرمایه گذاری 250000 دلاری. آیا می توانم لطفاً چنین اشتباهاتی انجام دهم؟ با توجه به اینکه این روزها درآمد نزدیک به 100 میلیون دلار تقریبا خسته کننده به نظر می رسد، من این رقم را “بوروگرام” نامیده ام.

اینستاگرام (1 میلیارد دلار): البته مبلغ معروفی است که اینستاگرام برا رفت. در مورد استفاده، آیا شبکه اجتماعی را ندیدید؟ من کلیپ را قرار می‌دادم، اما سونی یک کلیپ رسمی منتشر نکرده است که بتوانم آن را پیدا کنم، و پیوند دادن به آنها در YouTube، خوب، این تضمینی است که آنها ناپدید خواهند شد.

Googlegram (10 میلیارد دلار): همانند Flickr، من می‌خواستم نامی با این ارزش‌گذاری مطابقت داشته باشد تا به مقایسه آن با موارد جدیدتر کمک کند. پس از عرضه عمومی گوگل، ارزش آن حدود ۲۳ میلیارد دلار بود. به نظر می رسد که این تضاد خوبی در مقابل عرضه اولیه اولیه سهام فیس بوک است که ارزش آن حدود 100 میلیارد دلار است. البته اکنون ارزش Google بسیار بیشتر از زمانی است که عمومی شد و بالاتر از ارزش عمومی اولیه فیس بوک است).

Facebookgram (100 میلیارد دلار): از آنجایی که این حدود ارزش مورد انتظار فیس بوک است، وقتی در 18 مه عمومی شد، این نام را به آن دادم.

Applegram (1 تریلیون دلار): در حال حاضر، ارزش اپل حدود 600 میلیارد دلار است که با ارزش ترین شرکت روی زمین است. ارزش آن در این نمودار از Economist از اوایل امسال کمی کمتر است، اما حتما آن را بررسی کنید اندازه نسبی سایر شرکت ها مانند گوگل، آمازون و مک دونالد را به همراه حقایقی مانند تعداد کارمندان نشان می دهد. اگر فقط می توانستیم ثروت اپل را به دست آوریم تا زندگی برخی از آن کارمندان مک دونالد


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *