فیسبوک همچنان پلتفرم غالب برای وبسایتهایی است که ورود به شبکه اجتماعی ارائه میدهند، اما Google در آخرین گزارش از Janrain.
این شرکت میگوید که سهم کلی فیسبوک از ورود به شبکههای اجتماعی در سهماهه چهارم ۲۰۱۲ به ۴۹ درصد کاهش یافته است که از بالاترین رکورد خود در سهماهه سوم یعنی ۵۴ درصد کاهش یافته است. گوگل با افزایش سهم آن از ورود به شبکه های اجتماعی از 25 درصد به 31 درصد در پایان سال 2012، دلیل یا عامل اصلی این کاهش بود.
سهم توییتر از ورود به شبکه های اجتماعی نیز اندکی کاهش یافته است و از بالاترین سطح قبلی خود یعنی 10 درصد به هفت درصد کاهش یافته است.
این نمودار روند فعلی ورود به سیستم اجتماعی برای سه ماهه چهارم 2012 است.
و قدرت فیسبوک در گوشیهای همراه است، جایی که Janrain میگوید سهم آن از ورود به شبکه اجتماعی در پایان سال 2012 به 68 درصد رسیده است.
مثل همیشه، نوع وب سایت با محبوب ترین نوع ورود به سیستم اجتماعی ارتباط زیادی دارد. Janrain میگوید که برخی از وبسایتهای B2B، برای مثال، 80 درصد از ورود اجتماعی خود را از طریق لینکدین میبینند. دسترسی فیسبوک در سایتهای موسیقی و سرگرمی، که هر دوی آنها حدود 60 درصد از فیسبوک وارد شدهاند، آشکارتر است.
قویترین بخش عمودی Google خردهفروشی است، جایی که حدود 30 درصد از ورودهای اجتماعی را در اختیار دارد.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.