اعلانیه
اعلانیه

یک چین و چروک جدید به تازگی به درام دعوای IP اپل و سامسونگ در حال گسترش است. کمیسیون اروپا یک تحقیق رسمی باز کرده است تا مشخص شود آیا شرکت کره ای قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا را نقض کرده است.

آیا سامسونگ وعده خود به اروپا را زیر پا گذاشت؟

موضوع این است که آیا «سامسونگ الکترونیکس به‌طور سوء‌استفاده‌ای، و برخلاف تعهدی که به مؤسسه استانداردهای مخابراتی اروپا (ETSI) داده است، از برخی از حقوق ثبت اختراع ضروری استاندارد خود برای ایجاد اختلال در رقابت در بازارهای دستگاه‌های تلفن همراه اروپا استفاده کرده است. . ” در سال 1998 سامسونگ متعهد به تنظیم‌کننده‌های اروپایی شد که به رقبا مجوز اختراعات تلفن همراه را با “شرایط منصفانه، معقول و بدون تبعیض” (معروف به “FRAND”) بدهند.

طبق بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی کمیسیون اروپا در اوایل امروز، “در سال 2011، سامسونگ در دادگاه های کشورهای مختلف عضو، علیه سازندگان دستگاه های تلفن همراه رقیب بر اساس ادعای نقض برخی از حقوق ثبت اختراع خود که آنها را ضروری اعلام کرده است، درخواست دادرسی کرد. برای پیاده سازی استانداردهای تلفن همراه اروپایی.”

Apple “سازنده دستگاه رقیب” بدون نام است

در حالی که هیچ یک از متهمان آن اقدامات به صراحت نامی برده نشد، اپل به وضوح همان شرکتی است که در نظر دارد. اپل در گذشته شکایت کرده بود که سامسونگ در مورد شرایط مجوز IP غیرمنطقی عمل می کند. با این حال ممکن است دست اپل در اینجا کاملاً تمیز نباشد. شرکت کوپرتینویی در تلاش است تا گوشی های سامسونگ را که در فروش سه ماهه چهارم پس از آیفون اپل در رتبه دوم قرار داشتند، مسدود یا کند کند.

در واقع، سامسونگ موفق ترین OEM اندروید است. فروش این شرکت در حالی که اچ‌تی‌سی و موتورولا در سه‌ماهه‌های اخیر دچار مشکل شده‌اند، رشد کرده است. موتورولا به نوبه خود اخیراً ادعاهای ثبت اختراع جدیدی علیه اپل ارائه کرده است (احتمالاً با نعمت گوگل). هزاران پرونده ثبت اختراع درهم و برهم اساساً یک جنگ نیابتی بین اپل و گوگل است که هنوز مستقیماً از یکدیگر شکایت نکرده اند.

آیا طرفین راهی برای رسیدن به تنش زدایی خواهند یافت؟

به عنوان بخشی از آن جنگ پراکسی، اپل ادعا کرده است که دستگاه‌های اندرویدی سامسونگ (به‌ویژه گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی) طرح‌های اپل را «بندگان» کپی کرده و IP آن را نقض می‌کنند. سامسونگ در کشورهای مختلف علیه اپل شکایت کرده و به دنبال “تکفیف دستوری” است. اخیراً سامسونگ در تلاشی در آلمان برای معکوس کردن ممنوعیت فروش تبلت Galaxy در آن کشور.

کل عرصه IP تلفن همراه به هم ریخته است. شاید تحقیقات اتحادیه اروپا در نهایت به طرف های مختلف این امکان را بدهد که راهی برای اعطای مجوز متقابل به اختراعات اساسی بیابند و اکثر دعاوی آنها را حذف کنند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *