اعلانیه
اعلانیه

زمان برای چک آپ: استراتژی های بازاریابی برای نیمه دوم موفق

holiday-retailer4-1920

«روز کارت گزارش» را در مدرسه به خاطر دارید؟ همیشه عنصری از هیجان در هوا وجود داشت که اغلب با کمی دلهره آمیخته می شد. در حالی که تقریباً می‌دانستید که در آن روز برای رفتن به مدرسه چه انتظاری دارید، اما تا زمانی که آن نمرات را سیاه و سفید ندیدید، واقعاً رسمی نبود.

اینجا هستیم، پس از گذشت همه این سال‌ها، و هنوز در حال رتبه‌بندی هستیم – با این تفاوت که اکنون، گزارش‌های سه ماهه جایگزین کارت‌های گزارش شده‌اند، و نتایج بسیار بیشتری وجود دارد.

با ورود به نیمه دوم سال 2014، بدون شک عملکرد کمپین های بازاریابی خود را در دو سه ماهه اخیر تجزیه و تحلیل خواهید کرد. همچنین به آینده نگاه خواهید کرد تا ببینید چگونه می توانید از باقی مانده سال بهترین استفاده را ببرید.

برای اینکه شما را در مسیر درست نگه دارید یا شاید زمان از دست رفته را جبران کنید، در اینجا شش توصیه وجود دارد که باید هم اکنون برای اطمینان از دستیابی یا فراتر از اهداف بازاریابی خود در سال 2014 اعمال کنید.

1. اهداف بازاریابی

اهداف بازاریابی خود را با اهداف تجاری شرکت همسو کنید – یا مجدداً تنظیم کنید. مانند بسیاری از بازاریابان، احتمالاً برنامه 2014 خود را اواخر پاییز گذشته توسعه دادید. در حالی که احتمالاً در طول مسیر تغییراتی را انجام داده اید، آیا مطمئن هستید که برنامه شما برای نیمه دوم سال جاری به سمت مسیری که شرکت در حال حرکت است نشان می دهد؟

به خاطر داشته باشید که تأثیراتی مانند توسعه یا تأخیر محصول جدید، ادغام بازار (از جمله خرید توسط شرکت یا رقبا) و تغییرات پیش‌بینی نشده در صنعت ممکن است بهترین برنامه‌ها را مختل کند.

قبل از اینکه کمپین‌های بازاریابی جدید را پیش ببرید، بررسی کنید که آیا با جایی که مدیر عامل شرکت را طی شش تا ۱۸ ماه آینده هدایت می‌کند، مطابقت دارند یا خیر.

2. Attribution Models

مطمئن شوید که مدل های اسناد شما قابل اندازه گیری و شفاف هستند. چه سفر مشتری یک جاده طولانی و پر پیچ و خم باشد یا یک مسیر یک‌جا برای تبدیل، مطمئن شوید که مدل‌های انتساب شما با توجه به سطح مشارکت هر کانال بازاریابی، سهم هر کانال بازاریابی در فروش را به دقت شناسایی کرده و به‌طور مناسب پاداش می‌دهند.

این شامل موارد زیر است:

  • شناخت کانال هایی که به فروش کمک کردند و همچنین کانال هایی که تبدیل نهایی را انجام دادند.
  • با در نظر گرفتن تأثیر کانال‌های تکمیلی که در صورت ترکیب، تبدیل را با سرعت بیشتری در مقایسه با عملکرد در سیلوها یا لغو یکدیگر انجام می‌دهند.
  • استفاده از مدل‌های اسناد مختلف برای منعکس کردن اهداف کمپین، نقش هر کانال و سفر کلی مشتری. به یاد داشته باشید که تکیه بر یک مدل برای هر کمپین، مانند آخرین کلیک یا اولین لمس، محدود کننده است. به طور خاص، یک دیدگاه نزدیک‌بینانه از عملکرد ارائه می‌دهد، دیدی کج‌بین از مخاطبان هدف شما ارائه می‌کند و به طور بالقوه می‌تواند تیم‌های پشت کانال‌های بازاریابی مختلف درگیر در فروش را از خود دور کند.

3. برنامه های بازاریابی عملکرد

اگر برنامه‌های بازاریابی عملکردی را اجرا می‌کنید، زمانی را صرف ارتباط مجدد با جامعه ناشر خود کنید تا بتوانید آنها را در مورد کمپین‌ها و اهداف خود به‌روزرسانی کنید، به طور جمعی ایده‌های جدید را طوفان فکری کنید و بهتر درک کنید که آنها از چه چیزی نیاز دارند. موفق تر باشید.

برای الهام بخشیدن به شرکت های وابسته و افزایش نتایج، ممکن است بخواهید سه ایده زیر را در نظر بگیرید.

  • ارائه پیشنهادات انحصاری در مورد اقلام با ارزش بالا. این کار به ناشران شما انگیزه می دهد و در عین حال تعهد شما را به موفقیت آنها بیشتر نشان می دهد.
  • انگیزه‌ها را برای بزرگترین کمپین‌های خود افزایش دهید. فرض کنید یک محصول بزرگ در راه است یا اکثریت کسب و کار شما در طول تعطیلات عجله انجام می شود. این زمان‌های ایده‌آل برای افزایش انگیزه‌های شما برای ناشران است.
  • بهترین بازیکنان خود را بشناسید و به آنها پاداش دهید. پنج درصد بالای شرکت‌های وابسته شما باید به‌خاطر تلاش‌هایشان قدردانی و بر اساس آن پاداش دریافت کنند.

4. فرصت های بازاریابی مشترک

این فرصت های بازاریابی را با شرکای تجاری کاوش کنید. در حالی که به احتمال زیاد شراکت های قوی دارید، آیا پتانسیل این روابط را به حداکثر می رسانید؟ آیا شراکت‌های جدیدی وجود دارد که می‌خواهید ایجاد کنید که بتواند به افزایش حضور شما در بازار کمک کند؟

در حالی که برای رسیدن به اهداف پایان سال خود تلاش می کنید، اکوسیستم شریک تجاری را نادیده نگیرید. این یک راه عالی برای تسریع تلاش‌های توسعه محصول، معرفی شدن به مخاطبان جدید و افزایش آگاهی کلی از شرکت شما است.

علاوه بر این، بسیاری از سازمان های بزرگتر منابع بازاریابی اختصاصی دارند که با شما در کمپین ها و رویدادهای مشترک همکاری می کنند. این اساساً شما را قادر می‌سازد تا تلاش‌های بازاریابی خود را بدون دوبرابر کردن بودجه خود دو برابر کنید.

از چند ماه آینده برای شروع روابط جدید و تعامل مجدد با شرکای فعلی خود استفاده کنید و سپس در راه اندازی کمپین های بازاریابی سه ماهه چهارم خود با یکدیگر همکاری کنید.

5. داده های تجزیه و تحلیل

اطلاعات خود را بررسی کنید و از تجزیه و تحلیل برای شناسایی روندها، به دست آوردن بینش بیشتر در مورد رفتار مشتری و درک بهتر نحوه تأثیر عملکرد گذشته بر نتایج آینده استفاده کنید. برخی از عناصر کلیدی که می خواهید با دقت بیشتری بررسی کنید عبارتند از:

  • روزهای اوج فروش سال به سال و همچنین ساعات اوج تبدیل.
  • تنظیمات دستگاه برای مرور و اجرای تراکنش‌ها.
  • الگوهای ترافیک آنلاین و آفلاین.

اگر تجزیه و تحلیل های پیچیده تری را برای داده های بازاریابی خود اعمال کنید، دقت بیشتری در اجرای کمپین خود خواهید داشت و بنابراین نتایج قوی تری خواهید داشت.

6. خط پایین خود را بهبود بخشید

زمینه‌هایی را در سازمان خود که می‌توانند لاغرتر و پست‌تر باشند، شناسایی کنید، زیرا این به شما کمک می‌کند به اهداف خود برسید و نتیجه را بهبود بخشید.

برای مثال، آیا شکاف‌های مهارتی وجود دارد که می‌توان آن را از طریق یک برنامه آموزشی یک روزه یا یک هفته‌ای یا با برون‌سپاری عملکرد برطرف کرد؟ آیا می توانید رویکرد خود را برای تجزیه و تحلیل نتایج کمپین ساده کنید؟ آیا راه هایی برای کاهش هزینه ها بدون به خطر انداختن کیفیت محصول شما وجود دارد یا تصویر برند شما؟

اگر نگاه دقیق‌تری به عملکردهای بازاریابی خود بیندازید، ممکن است راه‌های جدیدی برای بهبود کارایی پیدا کنید.

وقتی با تیم‌های خود برای توسعه کمپین‌های بازاریابی جدید خود می‌نشینید، فقط به ایده‌های خلاقانه فکر نکنید. این شش توصیه را در ذهن خود نگه دارید زیرا استراتژی و تاکتیک های عملیاتی و پشت صحنه به یک اندازه مهم هستند.

(تصویر را از طریق Shutterstock.com ذخیره کنید. تحت مجوز استفاده می شود.)

holiday-retailer7-600

این مقاله بخشی از مجموعه خرده‌فروش تعطیلات

Marketing Land است. >


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

لیان دیتریش مدیر عملیاتی است و مسئول برنامه ریزی و اجرای Rakuten LinkShare است. چشم انداز ارائه راه حل های بازاریابی آنلاین در سطح جهانی. از زمان پیوستن به Rakuten LinkShare، اکنون شبکه وابسته به Rakuten در سال 2003، لیان در نقش های خود به عنوان مدیر، معاون رئیس جمهور و مدیر عامل در شیکاگو، نیویورک و لندن به موفقیت شرکت در زمینه های ارائه خدمات، جهت گیری استراتژیک و گسترش بین المللی کمک کرده است. .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *