اعلانیه
اعلانیه

رهبران فناوری برای تقاضای “اصلاح نظارت جهانی” ملحق می شوند

online privacyشرکت های فناوری بزرگ ایالات متحده برای ترغیب دولت ایالات متحده و دولت ها به یکدیگر پیوسته اند. سایر کشورها برای محدود کردن جاسوسی مبتنی بر اینترنت از افراد و ترویج چارچوب های قانونی جدید برای حل مسائل بین المللی مرتبط. این گروه خواستار “اصلاح نظارت جهانی دولت” است.

این شرکت‌ها گوگل، اپل، مایکروسافت، فیس‌بوک، یاهو، AOL و توییتر هستند. دیگران احتمالاً از آنها پیروی خواهند کرد و به تلاش خواهند پیوست. این گروه پیش نویس نامه ای سرگشاده به پرزیدنت اوباما و کنگره تهیه کرد و اصولی را بیان کرد که مایلند توسعه سیاست را هدایت کنند.

در اینجا بخش عمده ای از نامه به رئیس جمهور و کنگره آمده است:

ما درک می کنیم که دولت ها وظیفه دارند از شهروندان خود محافظت کنند. اما افشاگری های تابستان امسال نیاز فوری به اصلاح شیوه های نظارت دولت در سراسر جهان را برجسته کرد. توازن در بسیاری از کشورها بسیار به نفع دولت و از حقوق افراد دور شده است – حقوقی که در قانون اساسی ما ذکر شده است. این آزادی هایی را که همه ما گرامی می داریم تضعیف می کند. زمان تغییر فرا رسیده است.

به نوبه خود، ما بر روی ایمن نگه داشتن اطلاعات کاربران متمرکز شده‌ایم — به کارگیری آخرین فناوری رمزگذاری برای جلوگیری از نظارت غیرمجاز در شبکه‌های خود و با عقب راندن درخواست‌های دولتی برای اطمینان از قانونی و منطقی بودن آنها.

ما از ایالات متحده می‌خواهیم که رهبری را بر عهده بگیرد و اصلاحاتی را انجام دهد که اطمینان حاصل کند که تلاش‌های نظارتی دولت به وضوح توسط قانون محدود می‌شود، متناسب با خطرات، شفاف و تحت نظارت مستقل است.

این نامه و اصول مربوطه در یک وب‌سایت ReformGovernmentSurveillance.com ارائه شده است. در زیر بیانی از پنج اصل است که شرکت ها مطرح کرده اند:

  • اختیارات دولت ها را برای جمع آوری اطلاعات کاربران محدود کنید
  • معرفی نظارت قانونی و پاسخگویی بیشتر برای جمع آوری داده های اطلاعاتی
  • شفافیت بیشتری را برای مطالبات دولت برای اطلاعات ایجاد کنید
  • اجازه جریان بین المللی و انتقال اطلاعات بدون تداخل
  • ایجاد معاهدات و توافقنامه های بین المللی برای حل تعارض قوانین مربوط به درخواست داده

این یک تلاش مهم و از جهاتی بی‌سابقه از سوی این شرکت‌ها برای صحبت با صدایی واحد در مورد موضوع حیاتی جاسوسی بی‌سابقه دولت است. ما می‌توانیم درباره انگیزه‌های آنها بدبین باشیم (“مردم از شبکه‌هایی که به آنها اعتماد ندارند استفاده نمی‌کنند”) اما بدون شک این شرکت‌ها به همان اندازه از ارزش‌های دموکراتیک مهم انگیزه دارند.

به همین ترتیب، بعید است که هیچ دولتی بدون اطمینان از اینکه دیگران در حال اجرای اصلاحات مشابه هستند، تغییرات مهمی ایجاد کند. برای مثال، بسیار بعید است که چین و دیگر رژیم‌های استبدادی بخشی از این را اجرا کنند. این امر احتمال پذیرش یکجانبه آنها را برای ایالات متحده کاهش می دهد.

با این حال اروپای غربی می تواند فشار قابل توجهی بر ایالات متحده وارد کند. همچنین تلاش‌هایی در کنگره در حال انجام است تا نظارت قانونی بیشتر و محدودیت‌های خارجی بر تلاش‌های NSA برای به‌دست‌آوردن داده‌ها و نظارت مستمر مصرف‌کننده اعمال شود. خود شرکت‌ها نیز سعی می‌کنند هک کردن شبکه‌هایشان را برای آژانس‌های جاسوسی سخت‌تر کنند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *