اعلانیه
اعلانیه

رسمی است: ساتیا نادلا مدیرعامل جدید مایکروسافت است

Nadella Microsoft CEO

وب‌سایت مایکروسافت آنچه را که همه در طول هفته گذشته انتظار داشتند تأیید کرده است. : ساتیا نادلا مدیرعامل جدید است. در سایت مایکروسافت می گوید:

از آنجایی که ساتیا نادلا سومین مدیرعامل مایکروسافت می شود، انگیزه بی امان برای نوآوری و روحیه همکاری را در نقش جدید خود به ارمغان می آورد. او 22 سال پیش به مایکروسافت پیوست زیرا دید که مایکروسافت چقدر به مردم قدرت می دهد تا کارهای جادویی انجام دهند و در نهایت دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنند. او می‌گوید بسیاری از شرکت‌ها «آرزوی تغییر جهان را دارند. اما تعداد بسیار کمی از آنها همه عناصر مورد نیاز را دارند: استعداد، منابع و پشتکار. مایکروسافت ثابت کرده است که هر سه را به وفور دارد.»

در زیر بیانیه رسمی مطبوعاتی  آمده است که بیل را تأیید می‌کند گیتس “نقش جدیدی را در هیئت مدیره به عنوان بنیانگذار و مشاور فناوری بر عهده خواهد گرفت و زمان بیشتری را به شرکت اختصاص خواهد داد و از نادلا در شکل دادن به فناوری و جهت گیری محصول حمایت خواهد کرد.”

REDMOND, Wash. — 4 فوریه 2014 — شرکت مایکروسافت امروز اعلام کرد که هیئت مدیره آن ساتیا نادلا را به عنوان مدیر اجرایی و عضو هیئت مدیره منصوب کرده است. نادلا قبلاً سمت معاون اجرایی گروه مایکروسافت Cloud and Enterprise را بر عهده داشت.

بیل گیتس، موسس و عضو هیئت مدیره مایکروسافت، گفت: «در این دوران تحول، هیچ فردی بهتر از ساتیا نادلا برای رهبری مایکروسافت وجود ندارد. ساتیا یک رهبر اثبات شده با مهارت های مهندسی سخت، چشم انداز تجاری و توانایی گرد هم آوردن افراد است. دیدگاه او برای چگونگی استفاده و تجربه فناوری در سرتاسر جهان دقیقاً همان چیزی است که مایکروسافت با ورود این شرکت به فصل بعدی نوآوری و رشد محصول خود به آن نیاز دارد.”

از زمان پیوستن به این شرکت در سال 1992، نادلا هدایت استراتژی و تغییرات فنی عمده در مجموعه محصولات و خدمات شرکت را بر عهده داشته است که مهمترین آنها حرکت شرکت به سمت فضای ابری و توسعه یکی از بزرگترین زیرساخت های ابری در جهان است که از بینگ پشتیبانی می کند. ، ایکس باکس، آفیس و سایر خدمات. در طول دوره تصدی او بر تجارت سرور و ابزار مایکروسافت، این بخش از بازار بهتر عمل کرد و از رقبا سهم گرفت.

نادلا گفت: «مایکروسافت یکی از آن شرکت‌های نادری است که واقعاً جهان را از طریق فناوری متحول کرده است، و من نمی‌توانم این افتخار را داشته باشم که به عنوان رهبری شرکت انتخاب شده‌ام. “فرصت پیش روی مایکروسافت بسیار زیاد است، اما برای استفاده از آن، باید به وضوح تمرکز کنیم، سریعتر حرکت کنیم و به تحول ادامه دهیم. بخش بزرگی از کار من تسریع توانایی خود برای ارائه محصولات نوآورانه به مشتریان خود با سرعت بیشتری است.”

استیو بالمر که در 23 اوت 2013 اعلام کرد که به محض اینکه یک جانشین او بازنشسته شود، گفت: “با بیش از 20 سال کار با او، می دانم که ساتیا رهبر مناسبی در زمان مناسب برای مایکروسافت است.” تحت عنوان. “من این امتیاز مشخص را داشتم که با با استعدادترین کارمندان و تیم رهبری ارشد در صنعت کار کنم، و می دانم که اشتیاق و اشتیاق آنها برای عظمت فقط تحت رهبری ساتیا قوی تر می شود.”

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که بیل گیتس، رئیس سابق هیئت مدیره، نقش جدیدی در هیئت مدیره به عنوان بنیانگذار و مشاور فناوری خواهد داشت و زمان بیشتری را به شرکت اختصاص خواهد داد و از نادلا در شکل دادن به فناوری و جهت دهی محصول حمایت خواهد کرد. جان تامپسون، مدیر مستقل اصلی هیئت مدیره، نقش رئیس هیئت مدیره را بر عهده خواهد گرفت و به عنوان مدیر مستقل در هیئت مدیره باقی خواهد ماند.

تامپسون گفت: “Satya به وضوح بهترین فرد برای رهبری مایکروسافت است، و او از حمایت یکپارچه هیئت مدیره ما برخوردار است.” “هیئت مدیره رویکرد متفکرانه ای را اتخاذ کرد که سهامداران، مشتریان، شرکا و کارمندان ما انتظار داشتند و سزاوار آن بودند.”

با اضافه شدن نادلا، هیئت مدیره مایکروسافت متشکل از بالمر است. دینا دوبلون، مدیر مالی سابق جی پی مورگان چیس؛ دروازه ها؛ ماریا ام. کلاو، رئیس کالج هاروی ماد. Stephen J. Luczo، رئیس و مدیر اجرایی Seagate Technology PLC. دیوید اف. مارکوارت، شریک عمومی آگوست کپیتال. نادلا؛ چارلز اچ. نوسکی، نایب رئیس سابق بانک آمریکا Corp. دکتر هلموت پانکه، رئیس سابق هیئت مدیره BMW Bayerische Motoren Werke AG; و تامپسون، مدیر اجرایی ابزارهای مجازی. هفت نفر از 10 عضو هیئت مدیره مستقل از مایکروسافت هستند، که با الزامات دستورالعمل‌های حاکمیتی شرکت مبنی بر مستقل بودن اکثریت قابل‌توجه مطابقت دارد.

مایکروسافت (Nasdaq “MSFT”) که در سال 1975 تأسیس شد، پیشرو در سراسر جهان در نرم‌افزار، خدمات و راه‌حل‌هایی است که به افراد و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا پتانسیل کامل خود را به‌کار ببرند.

همانطور که هفته گذشته نوشتم، نادلا مسئول این بخش بود که بینگ را به وجود آورد. او احتمالاً بهترین انتخاب در میان چندین نامزدی است که در یک زمان شامل آلن مولالی، مدیرعامل فورد، استفن الوپ، مدیر عامل سابق نوکیا، تونی بیتس و نادلا مدیرعامل سابق اسکایپ بود. اسامی دیگر در طول جستجوی مدیر عامل ظاهر شدند و از بین رفتند.

نادلا بیش از 20 سال در مایکروسافت بوده است. او یک کالای شناخته شده در داخل است، کمتر در بین سرمایه گذاران خارجی. او تنها سومین مدیرعامل در تاریخ شرکت می شود.

او با چالش‌های متعددی در چندین جبهه مواجه است زیرا کسب‌وکار رایانه‌های شخصی مایکروسافت فرسوده شده است و هنوز در تلفن همراه شتاب واقعی پیدا نکرده است. خواهیم دید که چقدر از استراتژی و تیم زیردست استیو بالمر دست نخورده باقی می ماند. همچنین انتظار می‌رود که بیل گیتس در زمان نادلا نقش فعال‌تری نسبت به دوران رژیم بالمر در فناوری و توسعه محصول ایفا کند.

تواضع و سبک شخصی نادیده نادلا (به ایمیل او به کارمندان مراجعه کنید) همچنین به مایکروسافت کمک می کند تا تصویر دوستانه تری در بازار ایجاد کند. در واقع، صعود نادلا احتمالاً تصویر مایکروسافت را به عنوان یک فرد ضعیف و تازه کار در مقابل رهبر فعلی بازار گوگل تقویت می کند. چه تغییر نقش.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *