اعلانیه
اعلانیه

ردیابی بابانوئل توضیح داد: چرا NORAD و Google مکان‌ها و هدایای مختلف را نشان می‌دهند

که قبلاً شریک بودند، هم Google و هم NORAD امسال در ردیابی بابانوئل رو به رو می شوند. در حال حاضر، مردم تعجب می کنند. چرا بابانوئل را همزمان در مکان های مختلف نشان می دهند؟ چه خبر است که گوگل هدایای کمتری را نسبت به نمایشگرهای NORAD نشان می‌دهد. بچه ها (یا والدین بچه ها) را آرام کنید. من پاسخ هایی دارم.

پاسخ رسمی ندارم. من در تلاش برای به دست آوردن اینها هستم، واقعا. اما دفتر مطبوعاتی گوگل بسته است. در NORAD، دفتر مطبوعاتی به وضوح در حال فروپاشی است. ایمیل‌ها به آدرس رسمی روابط عمومی پرش می‌شوند و شماره تلفن مطبوعات به پست صوتی می‌رود که پر است و نمی‌تواند پیام‌های جدید را بپذیرد.

هرگز نترسید. من سال‌هاست که ردیابی بابانوئل را ردیابی می‌کنم، و بررسی سالانه‌ای از نحوه عملکرد کارها انجام می‌دهم. . فکر می‌کنم می‌توانم کمی وضعیت را روشن کنم.

بابا نوئل در دو مکان همزمان؟

ابتدا، به اسکرین شات بالا توجه کنید، که ترکیبی از تصاویر از ردیاب سانتا NORAD در بالا با Google در پایین است. هر دو به طور همزمان گرفته شدند.

NORAD’s Santa Tracker بابانوئل را بر فراز روسیه نشان می دهد و بیش از 2 میلیارد هدیه تحویل داده است. سانتا ردیاب گوگل بابانوئل را بر فراز تایلند نشان می دهد و چیزی بیش از 600 میلیون هدیه تحویل داده است. چرا تفاوت؟ بیایید صحبت کنیم که چه کسی و چگونه ردیابی می کند.

فناوری ردیابی بابانوئل چندین دهه NORAD

NORAD فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی است، یک سازمان مشترک ایالات متحده و کانادا که پرتاب‌های موشک و اشیاء را در فضا ردیابی می‌کند.

همچنین بابانوئل را ردیابی می‌کند، به سال 1955، زمانی که شماره اشتباهی برای سرویس ردیابی بابانوئل چاپ شد در آگهی روزنامه شماره NORAD به اشتباه در لیست قرار گرفت، اما با جدیت مکان سانتا را گزارش کرد و از آن زمان تاکنون در آن بوده است.

NORAD یک کل صفحه دارد که فن‌آوری ردیابی بابانوئل خود را توضیح می‌دهد و جزئیات نحوه قفل کردن بابانوئل را با استفاده از:

  1. 47 نصب رادار
  2. ماهواره هایی که از حسگرهای مادون قرمز برای تشخیص بینی رودولف استفاده می کنند
  3. بابانوئل‌های پرسرعت
  4. رهگیری جت جنگنده

این یک سیستم چهار لایه است که در طی تقریباً 60 سال به کمال رسیده است.

سیستم ردیابی جدید بابانوئل Google

Google برای ردیابی بابانوئل جدید است. از سال 2007 تا 2011، بر اساس داده‌هایی که NORAD ارائه می‌کرد، مکان بابانوئل را در Google Maps و Google Earth ترسیم می‌کرد. اما امسال، مشابه روشی که اپل شروع به استفاده از داده های خود برای نقشه های اپل، گوگل سرویس ردیابی بابانوئل خود را با استفاده از داده های موقعیت مکانی سانتا راه اندازی کرد.

Google نگفته است که این داده ها از کجا آمده است. نشان داد که یک “مسیر جدید” ساخته است الگوریتمی برای ترسیم سفر بابانوئل، اما نحوه دریافت داده ها برای تغذیه به آن الگوریتم توضیح داده نشده است.

بهترین حدس من این است که Google احتمالاً به استفاده بابانوئل از خدمات Google متکی است. بابانوئل احتمالاً یک یا دو گوشی دارد که احتمالاً از چیزهایی مانند Google Maps استفاده می کند. پدر کریسمس ممکن است گهگاه در حال جستجوی گوگل باشد. به طور خاص، گوگل احتمالاً با استفاده از:

، موقعیت مکانی او را کنترل می کند

  • نقاط اتصال Wifi
  • برج های سلولی
  • آدرس IP

می‌دانید چگونه ممکن است از Google Maps در تلفن خود استفاده کنید، و نماد «مکان من» را فشار می‌دهید و نقشه به جایی که در آن هستید بزرگ‌نمایی می‌کند؟ این کار با مشاهده اینکه کدام برج سلولی سیگنال سلولی شما را دریافت می کند، انجام می شود. این احتمالاً یکی از روش هایی است که Google استفاده می کند.

اکنون می‌دانید چگونه این کار را انجام می‌دهید، و گاهی اوقات یک یا دو یا سه بلوک دورتر از جایی که واقعاً در آن هستید نشان داده می‌شوید؟ گاهی اوقات، مکان برج سلولی خیلی دقیق نیست.

NORAD vs. مکان Google

این چیزی است که من فکر می کنم در اینجا اتفاق می افتد. من فکر می کنم که NORAD یک سیگنال بسیار دقیق و بی درنگ در مکان بابانوئل دریافت می کند. داده‌های مکان Google احتمالاً آنقدرها اصلاح نشده است. مسائل پیچیده این واقعیت است که بابانوئل بسیار بسیار سریع حرکت می کند، او نمی تواند همزمان در دو مکان باشد. اما او می تواند تقریباً همزمان در دو مکان باشد، زیرا او خیلی سریع حرکت می کند.

به هر حال، اگر Google بابانوئل را همان طور که من گمان می کنم ردیابی کند، پیامدهای حفظ حریم خصوصی دارد. با این حال، فرض من این است که بابانوئل همه مجوزهای اشتراک‌گذاری مناسب مورد نیاز برای Google را اعطا کرده است تا از محل نگهداری خود گزارش دهد. بابانوئل به خوبی با نیاز به حفظ حریم خصوصی آشنا است، حتی یک خط مشی رازداری بابانوئل برای خودش دارد.

همچنین قابل توجه است که به نظر می‌رسد NORAD در حال ردیابی است که به مکان‌هایی حدود 3 ساعت جلوتر از Google می‌رسد. به عنوان مثال، NORAD سانتا را در ساعت 9 شب به وقت محلی در آنجا بر فراز بیرا، موزامبیک قرار داد. Google بابانوئل را در نیمه شب به وقت محلی در آنجا بر فراز آکتوبه، قزاقستان قرار داد.

ممکن است NORAD به نوعی مکان آینده بابانوئل را در تلاش برای کمک به والدینی که سعی می کنند بچه های خود را به خواب ببرند، نشان می دهد. من شخصاً مدتها آرزو داشتم این نوع تغییر زمان را داشته باشم. یا شاید بابانوئل امسال آنقدر سریع حرکت می‌کند که سیستم‌های NORAD مکان را تحریف می‌کنند. در گذشته، او همیشه در حوالی نیمه‌شب در حال عبور از مکان‌های خاص توسط NORAD دیده می‌شد. از طرف دیگر، شاید سیستم‌های Google عقب مانده باشند.

تعداد هدایا در مقابل. تخمین هدیه

تفاوت در تعداد هدیه چیست؟ فکر می کنم به آن ایستگاه های رادار برمی گردد. NORAD اجسامی را در فضا ردیابی می کند که بسیار کوچک هستند، به معنای واقعی کلمه به چیزها توجه می کند. مثل دستکش و آچار. هنوز گوگل فاقد این نوع شبکه راداری گسترده است.

حدس من این است که Google سعی می‌کند هدایایی را که احتمالاً از طریق یک تخمین ارائه می‌شود، ردیابی کند، شاید تعداد هدایایی را که به طور متوسط ​​به یک خانه تحویل داده می‌شود، حدس بزند، سپس از آن میانگین استفاده کند تا در برابر تعداد خانه‌هایی که در آن حساب می‌کند ضرب کند. جهان از طریق تصاویر Google Earth آن.

به طور خلاصه، گوگل بهترین حدس خود را ارائه می دهد. این شبیه به نحوه جستجوی شما در گوگل است. آیا تا به حال جستجو انجام داده اید، تعداد نتایج یافت شده به شما نشان داده شده است، فقط برای یافتن این تعداد ممکن است وقتی به صفحه دوم رسیدید تغییر قابل توجهی داشته باشد؟ Google همچنین در تعداد نتایج حدس می‌زند، سعی می‌کند برآوردی نزدیک اما دقیق به شما ارائه دهد .

باز هم، اگر NORAD را از نزدیک تماشا کنید، گاهی اوقات تعداد هدایای بابانوئل حتی زمانی که در دریاها یا اقیانوس‌ها پرواز می‌کند، ادامه می‌یابد. آیا هدایا فقط ریخته می شوند؟ ممکن است NORAD از تخمین های خودش استفاده کند. من همچنین مشاهده کرده‌ام که همین اتفاق در Google نیز رخ می‌دهد، بنابراین هر دو ردیاب در اینجا مشکلاتی دارند.

هر دو سرویس را در اینجا پیدا خواهید کرد:

بابا نوئل کجاست؟ فهرست ردیاب سانتا 2012، از NORAD تا Google، از وب تا برنامه‌ها، بررسی عمیق‌تر ما در زمین موتورهای جستجو در مورد نحوه عملکرد آنها است.

کریسمس و تعطیلات مبارک از طرف ما در Marketing Land!

پست‌اسکریپت: بیانیه رسمی اکنون از Google: «اگرچه از روش‌های جداگانه‌ای برای ردیابی سفر بابانوئل استفاده می‌کنیم، از اینکه بابانوئل از Google Maps برای راهنمایی سفر خود در سراسر جهان استفاده می‌کند، هیجان‌زده هستیم.» البته این خیلی توضیح نمی دهد! واشنگتن پست یک بیانیه کمی متفاوت اما خنده دار داشت:

سخنگوی سیرا لاولیس گفت: «از سرعت بابانوئل شگفت زده خواهید شد. “ممکن است اغلب به نظر برسد که او همزمان در دو مکان است.”


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *