اعلانیه
اعلانیه

رابرت شیر ​​از Truthdig: فیس بوک به “انکار حقوق اساسی بشر” کمک می کند

من در زمان خود چندین ناسزا علیه فیس‌بوک و گوگل شنیده‌ام، اما گوش دادن به سخنان رابرت شیر ​​از Truthdig که در روز جمعه گفت فیس‌بوک درگیر “انکار حقوق اولیه بشر” است واقعاً یک موضوع جدید بود.

شیر یک روزنامه نگار کهنه کار قدیمی است. او کتاب‌های متعددی دارد، استاد روزنامه‌نگاری در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و سردبیر وب Truthdig است. سایت، شعار: “حفاری در زیر سرفصل ها.”

او در چپ، راست و مرکز صحبت می کرد، برنامه ای در رادیو عمومی معروف کالیفرنیای جنوبی ایستگاه KCRW من اتفاقاً در حال بازگشت از یک سفر طولانی در روز جمعه برنامه را دیدم. IPO فیس بوک مطرح شد، و Scheer وقتی از او پرسیده شد که در مورد فیس بوک چه فکر می کند، خودداری نکرد. نظرات او:

فکر نمی‌کنم فیس‌بوک پیشرفت مثبتی باشد. بدیهی است که این چیزی است که مردم آن را مفید می دانند و از آن استفاده می کنند، اما چیزی که شما می فروشید حریم خصوصی است تا حدی که ما قبلا هرگز آن را قبول نمی کردیم.

این یک نفوذ کامل به آنچه می‌خرید، جایی که می‌روید، آنچه را جستجو می‌کنید، و سپس بازاریابی برای این تجاوز به حریم خصوصی است. این بسیار خطرناک است، و به میزانی که دولت‌ها می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند، این واقعاً نقض حقوق اولیه بشر است.

اما مشکل واقعی اینجاست، مانند Google، شما اینها را دارید، اطلاعات را ترافیک می‌کنند، اخبار را ترافیک می‌کنند، واقعاً حاضر نیستند برای روزنامه‌نگاری پول بپردازند، حاضر نیستند برای مردم هزینه کنند. که در واقع جامعه ما را پوشش می دهند، و بنابراین آنها در واقع بخشی از تخریب سازمان های خبری سنتی هستند که اتفاقاً تبلیغات داشتند.

اوه.

من می‌توانم بسیاری از این نقاط را تشریح کنم، یا حداقل مقداری تعادل مورد نیاز را به آنها اضافه کنم، اما قبلاً بارها این نوع کارها را انجام داده‌ام. اگر واقعاً می‌خواهید بیشتر بفهمید، پیشنهاد می‌کنم این پست‌های گذشته را ببینید:

چند مورد دیگر در زیر وجود دارد. من بیشتر متحیر شدم که چگونه کسی افرادی را که داوطلبانه از سرویسی مانند فیس بوک استفاده می کنند با انکار مسائل جدی حقوق بشر مانند بردگی یا شکنجه.

کنجکاو، من در سایت Truthdig جستجو کردم تا ببینم آیا Schee در مورد این مشکلات بیشتر نوشته بود. من یک مقاله اخیر در IPO Facebook یافتم. خوب، نه یک مقاله، بلکه خلاصه ای کوتاه از اخبار نیویورک تایمز. یکی دیگر از پست یک مقاله LA Times را در مورد مرتبط‌تر بودن فیس‌بوک از همیشه خلاصه می‌کند. با این حال یکی دیگر مقاله سانفرانسیسکو کرونیکل را در مورد آمریکایی‌هایی که واقعاً فیس‌بوک را دوست دارند، خلاصه کرد.

من حدس می‌زنم که برای حفاری زیر سرفصل‌ها بسیار زیاد است. فکر می‌کنم نگرانی در مورد اینکه گوگل روزنامه‌نگاری را نابود می‌کند بسیار زیاد است. این پست‌ها که فاقد هرگونه روزنامه نگاری اصلی هستند، تبلیغات Google را دارند. در مورد نگرانی ها در مورد فیس بوک و حقوق بشر، ظاهراً آنها به درجه ای نمی رسند که Truthdig با نزدیک به 20000 در خود فیس بوک نباشد. طرفداران.

البته مشکلاتی در مورد گوگل و روزنامه نگاری، فیس بوک و حریم خصوصی، نحوه جمع آوری و بازاریابی اطلاعات خصوصی انواع شرکت ها وجود دارد. اما مطمئناً آن‌قدر سیاه و سفید نیستند که من شنیدم که Scheer آنها را در شعار کوتاه خود نقاشی کرده است.

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *