اعلانیه

در گوگل و “شیطان” بودن

مدیریت

۷ مهر ۱۴۰۱ 29 بازدید
اعلانیه

google-good-evil-featured «فکر نمی‌کنم آن‌ها هرگز شیطانی نبودند» در نیویورک تایمز ستون دیروز. درسته همینو گفتم اما من می‌خواستم زمینه بیشتری در مورد نظراتم و همچنین دو ماه فاجعه‌بار Google در جبهه روابط عمومی ارائه دهم.

در Google هنوز بسیاری اعتماد دارند

اشتباه نکنید. اکثر کاربران گوگل به وضوح به این شرکت برای ادامه استفاده از محصولاتش اعتماد دارند. در مورد تغییرات آتی در سیاست حفظ حریم خصوصی خود صحبت می کنید؟ علیرغم اینکه سیاستمداران و رسانه ها به طور یکسان از تناسب آن خارج می شوند، هیچ جنبش توده ای برای کنار گذاشتن گوگل وجود ندارد. از تالارهای گفتمان کمک آن بازدید کنید، به عنوان قبلا توضیح دادم. موضوع بزرگی نیست.

ما حتی دو

اما “فقط به ما اعتماد کنید” کار نمی کند

این به معنای این نیست که Google مشکلات جدی داشته است، مجموعه ای از خطاها که ایمانی را که از مردم می خواهد، به ویژه دو منتقد بزرگ خود، یعنی سیاستمداران و مطبوعات، تضعیف می کند.

به نقل قول دیگر من از ستون نیویورک تایمز توجه کنید:

آنها شرکت بزرگی هستند و هر شرکت بزرگی همیشه اتفاقی می افتد که انتظارش را ندارد. اما این چیزها در جایی اتفاق می‌افتند که حتی نمی‌توانید به حرف آنها اعتماد کنید.

چیزهای بسیار قوی. وقتی می‌دانم افراد زیادی در Google واقعاً و صادقانه می‌خواهند شرکت‌شان کارهای خوبی انجام دهد، می‌خواهم به آنها اعتماد کنم، بگویم آن را ناراحت می‌کنم.

همچنین وقتی می‌دانم Google کارهای خوبی برای کل وب انجام داده است، ناراحت می‌شوم. این واقعیت که سایت‌ها مجبور نیستند فقط برای شانس حضور در فهرست‌های «رایگان» در موتورهای جستجو هزینه بپردازند، تا حد زیادی به نیروی Google.

اما متأسفم، وقتی پست می‌کنید که یک تبلیغ ضد Google به‌عنوان نادرست اعلام شده است، و نشد، این نمونه‌ای از این است که مردم نمی‌توانند به کلمه Google اعتماد کنند.

وقتی قرارداد امضا می کنید در مورد تبلیغات غیرقانونی مواد مخدر، که در آن وکیل اصلی پرونده از گفتن اینکه مدیر عامل شما از فروش اطلاع داشته است خجالتی نیست، این به اعتماد به قول شما لطمه می زند.

وقتی تصمیم گرفتید که بسیار خوب است تنظیمات حریم خصوصی پیش‌فرض در Safari، به طوری که می‌توانید دکمه‌های 1+ را در تبلیغات خود فعال کنید، که به اعتماد به کلمه شما لطمه می‌زند.

فقط یک شرکت دیگر

هیچ کدام از اینها به این معنی نیست که Google در مورد همه چیز قابل اعتماد نیست. این بدان معنا نیست که گوگل دائماً دروغ می گوید یا اصلاً نباید به آن اعتماد کرد. مطمئناً به این معنی نیست که گوگل به اندازه برخی از شرکت‌های دیگر «بد» است. اما این بدان معناست که گوگل نمی‌تواند به نوع نگرش «فقط به ما اعتماد کن» که من فکر می‌کنم مدت‌هاست داشته است تکیه کند.

بسیاری از مشکلاتی که من طی سال‌ها دیده‌ام که گوگل انجام داده است، به نظر من، به این دلیل بوده است که افراد درون شرکت، گوگل را به‌عنوان «آدم‌های خوب» می‌دانند که با «بدکاران» مبارزه می‌کنند که نمی‌خواهند این کار را انجام دهند. مراقب کاربران باشید به ویژه، مایکروسافت دشمن دیرینه گوگل بود، شرکتی که گوگل نمی خواست به آن تبدیل شود. اخیراً، اپل و فیس‌بوک، برای من، شرارت‌های جدیدی بوده‌اند که گوگل احساس می‌کند با آنها مبارزه می‌کند.

مشکل این است که من فکر می‌کنم Google نتوانسته درک کند که در طول مسیر، به یک شرکت بزرگ دیگر تبدیل شده است. این یک شرکت بزرگ است که اشتباه می کند، مانند هر شرکت بزرگی. اما بر خلاف بسیاری از شرکت‌های بزرگ، کل شعار «شیطان نباش» که سال‌ها پیش برای خودش ایجاد کرد، باعث سقوط بیشتر آن شد.

حتی در Google، برخی می‌دانستند که این مانترا چه مشکلی ایجاد می‌کند. برای نقل قول از کتاب عالی استیون لوی، In The Plex (که خواندن آن را به همه توصیه می کنم ):

“بنابراین من چیزی را پیشنهاد دادم که باعث شود مردم احساس ناراحتی کنند اما در عین حال جالب باشد. به ذهنم خطور کرد که «شرور نباش» جمله جذاب و جالبی خواهد بود. و مردم خندیدند. اما من گفتم، “نه، واقعا.”

این شعار استیسی سالیوان را ناراحت کرد. خیلی منفی بود آیا نمی‌توانیم آن را به‌عنوان «کار درست را انجام بده» یا چیز مثبت‌تری بیان کنیم؟» او پرسید. ماریسا و سالار با او موافق بودند. اما گیک‌ها – Buchheit و Patel – تکان نمی‌خورند. تا آنجا که به آنها مربوط می شد، “شرور نباش” تقریباً همه چیز را گفت. آنها با هر تلاشی برای حذف آن از لیست مبارزه کردند.

سالیوان بعداً با آه گفت: «آن‌ها آن را همین‌طور که بود دوست داشتند». “برای مهندسی بسیار مهم بود که آنها مانند مایکروسافت نباشند، آنها یک شرکت شیطانی نباشند.”

اوه، اگر گیک‌هایی که حتی تا به امروز بر Google حکومت می‌کنند گوش می‌دادند. زیرا جهان آنطور که آنها می توانند آن را ببینند باینری نیست. این دیدگاه “یا خوب یا بد” که آنها پذیرفته بودند اکنون در حال بازگشت به گوگل است.

«شیطان نباش» به طرز باورنکردنی احمقانه بود

این به نقل قول دیگر من در نیویورک تایمز منتهی می شود:

وقتی از آقای سالیوان پرسیدم که آیا گوگل اکنون آنقدر بزرگ است که شرور نباشد، او گفت: “فکر نمی‌کنم آنها هرگز شیطان نباشند.”

بلوک نقل قول>

این درست است. من فکر نمی‌کنم که گوگل هرگز “بد نبود.” همچنین فکر نمی کنم که گوگل هرگز “خوب نبوده است.” من فکر می کنم، مانند هر شرکتی، کامل نیست. اما برخلاف بسیاری از شرکت‌ها، یک کلام «شرور نباش» را برای خود ایجاد کرد که هرگز نمی‌توانست به آن عمل کند.

حالا اگر از Google هستید و نقل قول من را می‌خوانید و احساس می‌کنید که من به نوعی خارج از خط هستم، اجازه دهید اریک اشمیت، مدیر عامل سابق (و رئیس اجرایی فعلی) شما را نقل کنم در داووس در سال 2006 گفت:

به گفته گوگل، بیش از یک سال طول کشید تا شرکت گوگل تصمیم بگیرد که ارائه یک نسخه سانسور شده از خدمات جستجوی خود در چین بدتر از تحریم کلی تجارت در این کشور است. اریک اشمیت، مدیر اجرایی Google Inc.

اشمیت گفت: «ما به این نتیجه رسیدیم که اگرچه در مورد محدودیت‌ها بی‌اعتنا نبودیم، اما بدتر از آن بود که اصلاً به آن کاربران خدمات ندهیم. او با اشاره به عقیده معروف شرکت «شرور نباش» گفت: «ما در واقع یک مقیاس شیطانی انجام دادیم و تصمیم گرفتیم که اصلا خدمت نکنیم، شر بدتر بود.

ببینید، وقتی مدیر عامل خود شما در مورد ساخت مقیاس شیطانی صحبت می کند، به طوری که Google بتواند تصمیم بگیرد که یک عمل خاص چقدر شیطانی خواهد بود، Google بنا به تعریف خودش تا حدودی شیطان است. من چیزی نمی گویم که یکی از رهبران شما قبلاً نگفته باشد.

از دست دادن منفعت شک

همانطور که گفتم، فکر می‌کنم اکثر کاربران Google هنوز هم به Google ایمان زیادی دارند، تا جایی که به استفاده از محصولات آن ادامه می‌دهند. اینطور نیست که مایکروسافت هر نوع حریم خصوصی بهتری به آنها بدهد، همانطور که قبلاً نوشته ام.

من فکر می‌کنم، با این حال، گوگل بسیاری از مزایای شک و تردیدی را که فناوری و مطبوعات عمومی در گذشته به آن می‌دادند، از دست داده است. مانند که قبلا نوشتم، اتهاماتی که نادیده گرفته می شد یا حتی می خندید حالا جدی تر با او برخورد می شود. و باید با آنها اینگونه رفتار شود، زیرا اشتباهات خود گوگل به این معنی است که به عنوان یک شخص ثالث، شما باید بیشتر در مورد اینکه آیا ممکن است برخی از آنها درست باشد، سؤال کنید.

چند توصیه به مصرف کنندگان، سیاستمداران، گوگل و رقبا

برای مصرف‌کنندگان، به چیزی که قبل گفته شد. در پایان، این یک سوال است که آیا به طور کلی به شرکت اعتماد دارید یا خیر. اگر به طور کلی به گوگل اعتماد دارید، باید خوب باشید. خوب می داند که شما با آنها کنترل بیشتری روی داده های خود دارید تا احتمالاً با شرکت کارت اعتباری خود، کارت وفاداری فروشگاه مواد غذایی یا آنچه هدف درباره شما کامپایل می کند (همه موارد منشور حقوق خصوصی پیشنهادی ممکن است به سادگی نادیده گرفته شود).

برای سیاستمداران، شما مانند همه آن دادستان های کل نگران هستید تغییر خط مشی رازداری Google؟ سلام، Newsflash – این نوع اشتراک‌گذاری با دیگر شرکت‌های بزرگ اینترنتی نیز اتفاق می‌افتد. نگرانی در مورد آن کجاست؟

در مورد Google، توصیه من ساده است. سعی نکنید خود را ضد شخص دیگری تعریف کنید. از این فکر نکنید که اگر بتوانید فقط رد کنید آنچه کسی می گوید یا آنها را در عمل اشتباهی بگیرید، که به نوعی باعث می شود Google قابل اعتمادتر به نظر برسد.

تا آنجا که می توانید قابل اعتماد باشید، به شیوه ای بدیهی. راهی برای مشارکت بیشتر افراد خارجی در تغییرات بزرگ مانند تغییر سیاست حفظ حریم خصوصی خود بیابید. باورهای غلط را به طور واقعی و با دقت و بدون اشتباهات بی‌اهمیت که فقط اوضاع را بدتر می‌کند، بررسی کنید. شاید شعار جدیدی را در نظر بگیرید که این نیست که خود را در برابر شر تعریف کنید.

و رقبا، شما باید در حال حاضر اوقات خوبی را سپری کنید و به تماشای تکان خوردن مقدس تر از شما گوگل بپردازید. فقط به یاد داشته باشید که وقتی قیر پرواز می کند، به همه ضربه می زند. کاخ سفید باید حفاظت از حریم خصوصی بهتری را برای مصرف کنندگان آنلاین و آفلاین پیشنهاد کند. اما این شرکت‌های آنلاین هستند که زیر ذره بین قرار می‌گیرند.

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *