اعلانیه
اعلانیه

Google گزارش شده رکورد درآمدی معادل 10.58 میلیارد دلار برای سه ماهه چهارم 2011 و تقریباً 38 میلیارد دلار برای سال مالی 2011. فصلنامه درآمدها 25 درصد بیشتر از درآمدهای سه ماهه چهارم 2010 بود. با این حال، انتظارات از گوگل بسیار بالا بود و درآمد خالص برآوردهای اجماع وال استریت را ناامید کرد. سهام در معاملات پس از ساعت کاری کاهش یافته است.

سایت های خود گوگل مسئول 7.29 میلیارد دلار (69 درصد از درآمد) بودند. شبکه توسعه یافته گوگل 2.88 میلیارد دلار یا 27 درصد از درآمد کلی سه ماهه چهارم را ایجاد کرد.

درآمد خالص 2.71 میلیارد دلار در مقابل 2.54 میلیارد دلار در سه ماهه چهارم 2010 بود.

درآمدهای خارج از ایالات متحده 5.6 میلیارد دلار یا 53 درصد از کل بود. این میزان نسبت به سه ماهه سوم 2011 بسیار اندکی کاهش یافته است و نسبت به سه ماهه چهارم 2010 یک نقطه افزایش یافته است. درآمدهای بریتانیا 1.06 میلیارد دلار (10 درصد از کل درآمد) بوده است.

کلیک های پرداختی در مقایسه با یک سال قبل تقریباً 34 درصد افزایش یافته است.

CPCدر مقایسه با سال گذشته 8 درصد کاهش یافته است، اما نسبت به سه ماهه سوم 2011 به همان میزان افزایش یافته است. (سرمایه گذاران از این کاهش بسیار ناراحت/نگران بودند.)

هزینه‌های جذب ترافیک کمی نسبت به سه ماهه سوم افزایش یافت، اما در مقایسه با سال 2010 اساساً ثابت بود و 24 درصد از کل درآمد را تشکیل می‌داد.

پول نقد موجود 44.6 میلیارد دلار بود.

کارمندان Google به صورت جهانی: 32467 کارمند تمام وقت تا پایان سال.

نکته برجسته بیانیه مطبوعاتی بیانیه زیر است که به مدیر عامل لری پیج نسبت داده شده است: “Google+، [ ] اکنون 90 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد – بیش از دو برابر آنچه من فقط سه ماه پیش اعلام کردم.”

به‌روزرسانی تماس درآمد:

در اینجا برخی از داده ها و نقاط عطف به اشتراک گذاشته شده توسط مدیر عامل Google لری پیج آمده است:

  • Google+: 90 میلیون کاربر؛ بیش از 60 درصد روزانه و بیش از 80 درصد به صورت هفتگی درگیر هستند.
  • 700 هزار گوشی اندرویدی روزانه فعال می شوند (ما قبلاً این اعداد را شنیده ایم)
  • 250 میلیون دستگاه Android در مجموع (جدید)
  • GMail: اکنون بیش از 350 میلیون کاربر فعال دارد
  • تبلیغات نمایشی: اکنون دارای “نرخ اجرا” سالانه 5 میلیارد دلاری است.
  • Google در صدر فهرست «بهترین مکان‌های کار» Fortune است

صفحه درباره بسته شدن محصولاتی با عملکرد ضعیف (مانند Google Buzz) و “دوبرابر شدن” محصولات موفق یا محصولاتی که سرعت بالایی دارند، بحث کرد.

پاتریک پینچت، مدیر مالی Google اعداد بالا را به روشی “فنی” تر بررسی کرد.

معاون ارشد و مدیر ارشد بازرگانی نیکش آرورا مزایای فروش آفلاین تبلیغات آنلاین و مخصوصاً جستجو را تبلیغ کرد. او به مطالعاتی اشاره کرد که بازگشت سرمایه قابل توجهی را در فروش آفلاین نشان داد (من اعداد خاصی را که به اشتراک گذاشته بود از دست دادم).

آرورا همچنین به نمونه‌های متعددی از داستان‌های موفقیت آمیز تبلیغات تلفن همراه اشاره کرد، اما هیچ رقم درآمد خاصی را به اشتراک نگذاشت.

او گفت که اکنون بیش از 1 میلیون صفحه Google+ (شرکت) وجود دارد.

Susan Wojcicki، معاون تبلیغات Google، با تبلیغ مزایای «جستجو به علاوه دنیای شما» شروع به کار کرد. او سپس به طور طولانی در مورد کیفیت تبلیغات و رابطه بین کلیک های پرداخت شده و قیمت CPC صحبت کرد.

او همچنین در مورد قالب‌های تبلیغاتی جدید و انواع واحدهای تبلیغاتی، از جمله تبلیغات جستجوی پویا که داده‌های موجودی محصول را درج می‌کنند، صحبت کرد.

AdWords Express: ثبت نام مشتری “در 6 ماه گذشته سه برابر شده است.”

Google Offers: در 30 شهر با پیشنهادات ملی و پیشنهادات شرکا زندگی می کنند.

و اکنون پرسش و پاسخ تحلیلگر مالی:

  • سوالی در مورد استفاده از تلفن همراه. آرورا گفت که میزان استفاده “به صورت جهشی و مرزی” افزایش یافته است اما هیچ داده خاصی ارائه نشده است.
  • نرخ اجرای نمایش شامل چه مواردی است؟ نرخ اجرای نمایشگر ۵ میلیارد دلاری شامل رایانه شخصی و تلفن همراه (بدون تبلیغات متنی) می‌شود.
  • کسب درآمد اندروید فراتر از جستجو؟ صفحه پاسخ داد “ما پتانسیل زیادی برای کسب درآمد در Android می بینیم” اما وارد جزئیات نشد.

چند سوال به کاهش نرخ‌های CPC برمی‌گردند و به دنبال این بودند که بفهمند چه چیزی ممکن است باعث آن شده باشد. چندین تحلیلگر با صدای بلند حدس زدند که مهاجرت به تلفن همراه و CPCهای پایین تر تلفن همراه ممکن است عامل این امر باشد. Google اذعان کرد که این ممکن است یک عامل باشد، اما این تز گسترده تر را تأیید نکرد.

Google به افزایش کلیک‌های پرداختی به عنوان یک نشانه بسیار مثبت اشاره کرد، برخلاف کاهش نرخ CPC.

سوال در +Google و دیدگاهی در مورد اینکه چگونه “تعامل” را در بین دارایی ها بهبود می بخشد. و آیا در نهایت FB و توییتر باز خواهند شد؟ لری پیج اظهارات مثبت و کلیاتی در مورد رشد و مشارکت ارائه کرد.

سوال در مورد Google Wallet: سوزان دبلیو گفت: “ما به سرمایه گذاری در کسب و کار Wallet خود ادامه می دهیم. ما در مورد Wallet بسیار هیجان‌زده هستیم.”

سؤال در مورد خرید موتورولا: لری پیج گفت که هیچ چیز در مورد استراتژی اندروید گوگل تغییر نخواهد کرد و این شرکت را از نظر اکوسیستم کلی اندروید در حد توان نگه می دارد. گوگل اعلام کرد که نسبت به موتورولا طرفداری نشان نخواهد داد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *