در اینجا دستگاه و شمارههای فروش مربوطه آمده است:
- 31.2 میلیون آیفون (در مقایسه با 26 میلیون یک سال پیش). این بیش از حد انتظار بود
- 14.6 میلیون آیپد (در مقابل 17 میلیون در سال گذشته). این کمتر از حد انتظار بود
- 3.8 میلیون مک (در مقابل 4 میلیون یک سال پیش). این مقدار کمی کمتر از حد انتظار است
- 4.5 میلیون آی پاد (در مقایسه با 6.7 میلیون یک سال پیش)
- درآمد iTunes: 4 میلیارد دلار
- فروشگاههای خردهفروشی اپل: 4.1 میلیارد دلار (معادل در مقایسه با یک سال قبل)
- 146.6 میلیارد دلار نقد (106 میلیارد دلار خارج از کشور)
- اپل برای هر سهم 3.05 دلار سود سهام صادر کرد
بزرگترین بازار سیب «آمریکا» است و پس از آن اروپا، چین بزرگ (از جمله هنگ کنگ و تایوان) و ژاپن قرار دارند. این موارد مالی است:
سهام اپل در روز کاهش یافت، اما در معاملات پس از ساعت کاری (3.6 درصد) پس از این نتایج افزایش یافت.
در زیر دادهها، نقلقولها و مشاهدات حاصل از فراخوان درآمد آمده است.
پیتر اوپنهایمر، مدیر مالی اپل این تماس را برای تبلیغ موفقیت اپل در عرصههای مختلف، از جمله شرکت، آغاز کرد. او تعدادی آمار در مورد سه ماهه ارائه کرد:
- فروش اپل نسبت به سال گذشته 3 درصد کاهش یافت. فروش مک 7 درصد کاهش یافت، اما این عملکرد بهتر از صنعت رایانه شخصی به طور کلی بود.
- در مورد پذیرش iPad در مدرسه/آموزش بحث میکند
- 900 هزار برنامه؛ 375 هزار برنامه برای iPad. 50 میلیارد دانلود برنامه
- 320 میلیون حساب iCloud
- 408 کل فروشگاه های اپل؛ 156 در خارج از ایالات متحده. (متوسط درآمد هر فروشگاه 10.1 میلیون دلار)
“ما در مسیری قرار داریم که پاییز بسیار شلوغی داشته باشیم.”
تیم کوک، مدیر عامل اپل:
«ما فرصتهای رشد زیادی داریم. . . من موافق این دیدگاه رایج نیستم که بالاترین سطح بازار گوشی های هوشمند به اوج خود رسیده است.”
کاهش فروش iPad: “برای ما تعجب آور نبود.” او به دادههای Chitika اشاره میکند که نشان میدهد آیپد ۸۴ درصد از ترافیک وب تبلتها را تشکیل میدهد. “اگر تبلت های دیگری در حال فروش هستند، نمی دانم برای چه استفاده می شوند.”
کوک می گوید فروش آیفون در بازارهای توسعه یافته و در حال توسعه قوی بود. “ما چندین منطقه داشتیم که فروش آیفون در آنها نسبت به سه ماهه قبل سرعت بیشتری داشت.”
میگوید که یک برنامه تجاری اپل در این مرحله فقط شایعه است. همچنین هیچ پیشنهادی در مورد آیفون ارزانتر و شایعهای وجود نداشت.
کوک در پاسخ به سوالی درباره عملکرد و کاهش فروش آیفون در چین، پاسخ داد که 500 هزار توسعهدهنده تلفن همراه در چین روی برنامههای iOS کار میکنند. کوک اضافه کرد که اپل قصد دارد تعداد فروشگاه های خود را در چین دو برابر کند. چین یک فرصت بزرگ برای اپل است. من در مورد چرخه 90 روزه دلسرد نمی شوم.”
iPhone 5 محبوبترین آیفون است. با این حال، آیفون 4 در میان دارندگان گوشی های هوشمند جدید – “رشد قابل توجه سال به سال” – و در بازارهای در حال توسعه موفق و محبوب شده است.
“اگر ما روی محصولات عالی تمرکز کنیم و این کار را واقعاً خوب انجام دهیم، معیارهای مالی به دست خواهند آمد.”
سوالات تحلیلگر مالی عمدتاً به چشم انداز اپل در بازارهای غیر ایالات متحده، حاشیه های عملیاتی و فشارهای مرتبط و محصولات جدید برای ایجاد رشد مربوط می شد.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.