کم کم، صنعت بررسی آنلاین جعلی در حال شکست است.
امروز، دفتر دادستان کل نیویورک توافقی را با 19 شرکت اعلام کرد که موافقت کردند نوشتن نقدهای آنلاین جعلی را متوقف کنند. آنها همچنین بیش از 350000 دلار جریمه خواهند پرداخت. این اعلامیه پایان یک تحقیق یک ساله است که دفتر AG آن را “عملیات چمن پاک” نامید.
لیست کامل 19 شرکت در اطلاعیه دادستان کل کشور موجود است. این شامل ترکیبی از شرکت های سئو/بازاریابی و کسب و کارهای کوچک است. تعداد انگشت شماری از شرکت ها موافقت کردند که جریمه هایی از 2500 تا 100000 دلار بپردازند، در حالی که همه 19 شرکت موافقت کردند که به نوشتن و درخواست بررسی های جعلی پایان دهند.
اریک اشنایدرمن، دادستان کل نیویورک، در مورد اعلامیه امروز گفت:
این تحقیق در مورد فریبکاری عمدی در مقیاس بزرگ در سراسر اینترنت به ما می گوید که باید با احتیاط به بررسی های آنلاین بپردازیم. و شرکتهایی که به این شیوهها ادامه میدهند باید توجه داشته باشند: “Astroturfing” نسخه قرن بیست و یکم تبلیغات نادرست است و دادستانها ابزارهای زیادی برای پایان دادن به آن در اختیار دارند.
بلوک نقل قول>
در واقع، آونگ ریسک-پاداش در بررسیهای جعلی ممکن است همچنان به شدت به سمت “پاداش” حرکت کند، اما این و سایر اقدامات اخیر ممکن است آن را تغییر دهند.
Edmunds.com اخیراً یک شرکت بازاریابی را به دلیل حسابها و بررسیهای جعلی به دادگاه کشاند. آن پرونده در نهایت در خارج از دادگاه حل و فصل شد.
Yelp اخیراً بسیار تهاجمی بوده است و از شرکت حقوقی در مورد بررسیهای جعلی و همچنین شکایت از یک کارخانه بازبینی پولی Yelp همچنین شروع به پست کردن هشدارهای مصرف کننده در صفحات نمایه Yelp مشاغلی کرده است که مشخص شد که در حال تلاش برای اجرای قوانین بازبینی آن هستند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.