اعلانیه
اعلانیه

ثبت اختراع گوگل-اپل در افق کاهش می یابد؟

رویترز گزارش مبنی بر اینکه لری پیج، مدیرعامل گوگل و تیم کوک، مدیر عامل اپل، در “مکالمات پشت پرده درباره طیف وسیعی از روشنفکران” شرکت داشته اند. دارایی مهم است.» رویترز می گوید مانند روسیه و ایالات متحده در طول جنگ سرد، “دو شرکت خطوط ارتباطی را در سطح بالایی باز نگه می دارند.”

این مقاله نشان می‌دهد که بحث‌ها قبل از پیروزی اخیر اپل بر سامسونگ در آزمایش ثبت اختراع ایالات متحده آغاز شده است. به طور گسترده تصور می شد که این دعوا یک مبارزه نیابتی علیه Google-Android است. و بسیاری تصور می‌کردند که دعوای قضایی مستقیم اپل و گوگل احتمالاً در آینده آغاز شده است (اگرچه در حال حاضر از طریق موتورولا در حال انجام است).

بر خلاف استیو جابز و اظهارات بدنام «جنگ حرارتی هسته‌ای» او در قبال گوگل، کوک، مدیر عامل فعلی اپل، اظهار داشت که «به شدت ترجیح می‌دهد حل و فصل شود» تا ادامه دادخواهی. با این وجود، اختلاف حقوقی سامسونگ با درخواست تجدیدنظر بالقوه در پرونده ایالات متحده و سایر پرونده ها در کشورهای سراسر جهان که هنوز در جریان است، ادامه دارد.

دعوای حقوقی تهاجمی اپل و تلاش‌های مایکروسافت (و نوکیا) برای دریافت هزینه‌های مجوز از سازندگان گوشی‌های اندرویدی تا حد زیادی محرک‌هایی بوده‌اند که می‌توان آن را تورم IP و علاقه شدید به پورتفولیوهای ثبت اختراع در دو سال گذشته نامید. خرید 12.5 میلیارد دلاری خود گوگل از Motorola Mobility تا حدی یک حرکت تدافعی برای دسترسی به IP موتورولا بود.

همچنین اخیراً بحث‌هایی در مورد نحوه همکاری نزدیک‌تر سامسونگ با مایکروسافت و ویندوز فون 8 در واکنش به حکم اخیر ثبت اختراع ایالات متحده صورت گرفته است. طبق گزارش ها، سامسونگ همچنین قول داده است که در لحظه عرضه آیفونی که از LTE پشتیبانی می کند، از اپل شکایت خواهد کرد. آیفون 5 (انتظار می‌رود تا چند هفته دیگر معرفی شود) احتمالاً از LTE پشتیبانی می‌کند.

تسویه حساب جامع بین گوگل و اپل احتمالاً بازارها (و هواداران) را شاد می کند و به کنار گذاشتن بسیاری از ابهامات موجود در دنیای تلفن های هوشمند، در پی آزمایش اپل و سامسونگ کمک می کند. با این حال، تسویه حساب بین شرکت ها یک نتیجه قطعی نیست.

اعتبار تصویر: منبع اصلی ناشناخته. بازنشر تصویر نیکسون و برشنف در The Guardian


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *