اولین مناظره ریاست جمهوری ایالات متحده در چهارشنبه شب منجر به رکورد دیگری – و کاملاً غیرمنتظره – برای فعالیت توییتر شد.
تیم ارتباطات توییتر خبر را پخش کرد اندکی پس از پایان مناظره، گفت که این مناظره در هر دو حزب جمهوری خواه در بالاترین حد فعالیت قرار گرفت. و کنوانسیون ملی دموکرات و “بیشترین توییت در مورد رویداد در تاریخ سیاسی ایالات متحده” بود.
این بیت آخر بسیار گستاخ است. تاریخ سیاسی ایالات متحده؟ از آنجایی که توییتر تنها شش سال است که وجود دارد، میتوانم بگویم که عبارتهای متفاوتی لازم است، اما تا آنجا پیش نمیروم که کل ایده نقاط عطف توییت را زیر سوال ببرم. اتوبوس.
این کاری است که رایان لاولر در TechCrunch در مقاله ای انجام می دهد. توییتر به دلیل “تبریک به خود” بودن خود را اعلام می کند و پیشنهاد می کند که ما نباید اهمیتی به تعداد توییت هایی که در طول هر رویدادی داده می شود، نداشته باشیم. او می گوید:
روزی که دیگر اهمیتی به تعداد توییت در ثانیه افراد توییت نمیکنیم، روزی است که توییتر واقعاً اهمیت دارد. روزی که دیگر مجبور نباشد به پشت خود دست بزند، روزی است که واقعاً به حداکثر تأثیر فرهنگی خود رسیده است.
در ظاهر، به راحتی می توان با این احساس موافقت کرد. من عموماً طرفدار ضربه زدن به پشت خود نیستم و اعلامیه های مداوم ضبط توییت ممکن است به این ترتیب انجام شود.
اما، با تمام احترامی که برای من قائلم، فکر می کنم این احساس اشتباه است. توییتر سعی نمیکند به «حداکثر تأثیر فرهنگی» برسد (به هر حال این به چه معناست و چگونه آن را اندازهگیری میکنید؟) و فقط به پشت خود دست نمیزند.
تویتر در تلاش است تا تبلیغات بفروشد، درآمد کسب کند و تجارت خود را توسعه دهد. در تلاش است تا به تبلیغکنندگان بفهماند که توییتر صفحه دوم پیشفرض اینترنت است – جایی که همه جمع میشوند تا رویدادهای زنده را با هم تجربه کنند.
همانطور که Nielsen مخاطبان تلویزیونی را ردیابی میکند و شبکههای تلویزیونی تعداد بینندههای آنها را به نفع تبلیغکنندگان گزارش میدهند، توییتر هوشمند است که همین کار را انجام دهد. آیا می توانید تصور کنید NBC، Fox یا CBS اعلام نکنند چه تعداد نفر سالانه Super Bowl را تماشا می کنند؟ البته این کار را می کنند، زیرا به آنها کمک می کند دفعه بعد تبلیغات بفروشند. تبلیغات زیاد تبلیغات بسیار بسیار گران قیمت.
بنابراین، در حالی که فیس بوک به شدت در حال مبارزه است برای توضیح مزایای تبلیغات و قبلاً حداقل یک غیبت بسیار قابل مشاهده و شرم آور، توییتر این موضوع را مطرح می کند (و باید باشد) که تبلیغ کنندگان باید پول خود را برای توییت ها خرج کنند.
وقتی توییتر سوابق فعالیت جدیدی را اعلام میکند، این نیست که به پشت خود دست بزند. این در مورد اندازه گیری است – اساسی ترین بخش تبلیغات و چیزی که هر تبلیغ کننده، بزرگ یا کوچک، می خواهد بداند و انجام دهد.
شاید بیانیه توییت بد بیان شده باشد، اما سخت است که توییتر را به خاطر تلاش برای رشد کسب و کارش مقصر دانست.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.