اعلانیه
اعلانیه

تلاش ماریسا مایر برای تعمیر تصویر یاهو با استفاده از تاکتیک‌های استخدام تهاجمی

yahoo logoمدیر عامل یاهو، ماریسا مایر ممکن است کمی شبیه مایکل جردن باشد. تیم بسکتبال شیکاگو بولز در دهه 1980. جردن قبل از اینکه در دهه 90 به یک نیروی قهرمانی تبدیل شود، یک ستاره بود، اما بدون بازیکنان حامی که در نهایت به او کمک می کردند تا جام های NBA را به دست آورد.

مایر در تلاش است تا تیم برنده خود را بسازد، تعدادی از همکاران خود را از گوگل شکار کرده و برخی از مدیران فعلی یاهو را در تلاش برای گذاشتن مهر خود بر شرکت و تغییر فرهنگ آن حذف کرده است. اکنون، گزارش می دهد TechCrunch، این شرکت در تلاش است تا برخی از آنها را جذب کند مهندسان و مدیران سابق یاهو.

با دریافت توییتی از تام کوتس سابق یاهو، TC می‌گوید که استخدام‌کنندگان بسته‌های “بازگشت خوش آمدید” را ارسال می‌کنند. که در مورد چگونگی تغییر شرایط در شرکت و چگونگی آینده روشن صحبت می کند. احتمالاً پیشنهادات و مشوق‌هایی نیز در این بسته‌ها وجود دارد.

مقاله TC جزئیات چالش‌هایی را که یاهو به دلیل شهرت ضعیف این شرکت در این روزها برای استخدام دارد، توضیح می‌دهد. مایر سخت تلاش می‌کند تا آن را تغییر دهد.

اگرچه مایر کاریزماتیک و متقاعدکننده است، یک Catch-22 وجود دارد: تا زمانی که یاهو نتواند برخی از محصولات جدید و شتاب را نشان دهد، در جلب اعتماد کارمندان احتمالی مشکل خواهد داشت. بدون برخی از استخدام‌های با استعداد، شرکت برای پیشرفت بیشتر مشکل خواهد داشت.

یاهو درآمدهای سه ماهه چهارم را که دومین مورد تحت مایر است، در 28 ژانویه اعلام خواهد کرد. در مدت کمی بیش از شش ماه از زمانی که یاهو مایر را به عنوان مدیرعامل استخدام کرد، این شرکت شاهد بهبود سهام آن از حداقل 14 تا 20 دلار به ازای هر سهم بوده است.

استراتژی کلی یاهو کمی مبهم است، فهرستی از آرزوها با پژواک های متعدد گذشته. جدیدترین تغییر در این استراتژی نشان می‌دهد که سایت می‌خواهد بدون توجه به منبع آن – «Google محتوا» طبق AllThingsD.

نسخه ای که به خوبی اجرا شده از این مفهوم می تواند در افزایش مخاطبان و درآمدهای یاهو و تقویت مجدد برند آن موفق باشد. این شرکت اخیراً دومین محصول مهم خود یعنی Yahoo Mail را مجدداً راه اندازی کرد نظرات و درگیری بیشتر مخاطب.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *