اعلانیه
اعلانیه

تصویر برند Chick-Fil-A در پی جنجال های تعریف خانواده رنج می برد

chick-fil-a-logoادراک مصرف کنندگان از Chick-Fil-A در پی اظهار نظرهای ضد همجنس گرا در اوایل این ماه توسط رئیس‌جمهور شرکت، قطره‌ای که خطرات شرکت‌های شرکتی را نشان می‌دهد که پا – یا دهانشان – در مسائل حساس اجتماعی/سیاسی فرو می‌روند.

براساس یک مطالعه BrandIndex توسط شرکت تحقیقات بازار YouGov امتیاز شاخص چیک فیل آ از 65 در 16 جولای به 39 در 25 جولای کاهش یافت.

16 ژوئیه تاریخی است که دن کتی، رئیس Chick-Fil-A به باپتیست مطبوعات گفت که این شرکت “بسیار از خانواده حمایت می کند – تعریف کتاب مقدس از واحد خانواده.” این نظرات جنجالی ایجاد کرد که در رسانه های اجتماعی و رسانه های سنتی گسترش یافت و بسیاری این شرکت را به مخالفت با ازدواج همجنس گرایان متهم کردند. همانطور که نمودار زیر نشان می دهد، این اختلاف نظر باعث شده تا چیک فیل-A تصویر برند مثبت قبلی خود را در میان فست فود خورها به دست آورد.

chick-fil-a-brand

(در نمودار، “QSR” مخفف رستوران خدمات سریع، نام صنعتی برای مراکز فروش فست فود است.)

YouGov می‌گوید «سلامت نام تجاری» Chick-Fil-A اکنون در پایین‌ترین سطحی است که از آگوست 2010 تاکنون بوده است. این فروشگاه یکی از پنج زنجیره برتر فست فود در ایالات متحده در نیمه اول سال جاری بوده است، و هیچ‌گاه چنین نبوده است. قبل از سقوط به زیر 46 امتیاز – میانگین امتیاز برای رستوران های فست فود.

در جنوب ایالات متحده، جایی که Chick-Fil-A بیشتر رستوران های خود را دارد، امتیاز BrandIndex آن از 80 به 44 کاهش یافت. بیشترین افت در شمال شرقی بود، جایی که امتیاز از 76 به 35 کاهش یافت.

>

امتیاز BrandIndex می تواند از 100 تا -100 باشد. به گفته YouGov، این نشان دهنده «میانگین امتیازهای کلیدی است که کیفیت، تأثیر، ارزش، شهرت، رضایت و تمایل به توصیه را اندازه گیری می کند».

(نکته از طریق NRN)


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

مت مک گی در سپتامبر 2008 به عنوان نویسنده/خبرنگار/ویراستار به Third Door Media ملحق شد. او از ژانویه 2013 تا زمان خروجش در جولای 2017 به عنوان سردبیر خدمت کرد. او را می توان در توییتر در @MattMcGee.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *