این هفته یک IPO جدید برای ما به ارمغان میآورد، ترکیبی از نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی و حرکت بیشتر از سوی کسانی که به دنبال تصرف بازار SoLoMo هستند.
Yelp (YELP)، یک سایت رتبهبندی و بررسی مستقر در سانفرانسیسکو، در اواخر روز پنجشنبه عرضه اولیه سهام خود را 15 دلار برای هر سهم قیمت گذاری کرد. سهام در معاملات ظهر به 24.55 دلار جهش کرد و Yelp را به 1.47 میلیارد دلار رساند.
IPO های اینترنتی بازگشته اند! سهام Yelp در عرضه اولیه عمومی خود بیش از 60 درصد افزایش یافت، پس از IPO های موفق شرکت هایی مانند Angie’s List، Zynga، LinkedIn و Groupon. این زمان مناسب برای عمومی شدن Yelp بود. بیرون آمدن قبل از اینکه فیس بوک مهم بود و Yelp نیاز به ایجاد خندق های رقابتی بیشتری برای دفع تعدادی از دشمنان دارد که بزرگترین آنها گوگل است.
مدیر ارشد فناوری فیسبوک اعلام کرد که
فیسبوک با اپراتورهای تلفن همراه کار میکند تا پرداختهای مبتنی بر تلفن را آسانتر کند و تلاشهایی را برای استانداردسازی HTML5 برای کمک به توسعهدهندگان برای نوشتن برنامههای کاربردی برای گوشیهای همراه بیشتر آغاز کرده است. روز دوشنبه.
فیسبوک روشن کرده است که موبایل آینده آنهاست، بنابراین جای تعجب نیست که فیسبوک به دنبال تسهیل پرداختهای موبایلی است. راهحل پرداخت موبایلی فیسبوک میتواند چسبی باشد که کاربران را در پلتفرم نگه میدارد و تضمین میکند که Android و Google Wallet به گزینههای پرداخت همهجا تبدیل نشوند.
یک قاضی فدرال روز جمعه شکایت مرکز اطلاعات حریم خصوصی الکترونیکی (EPIC) را رد کرد که به دنبال مجبور کردن کمیسیون تجارت فدرال (FTC) برای جلوگیری از تغییرات برنامه ریزی شده حریم خصوصی Google بود.
راههای قانونی برای مسدود کردن تغییرات حریم خصوصی Google در حال کاهش است. این تصمیم خاص به ماهیت دعوا صحبت نمی کند، بلکه فقط بیان می کند که وادار کردن FTC به اجرای توافقات خود خارج از صلاحیت دادگاه است.
به نظر میرسد درخواستهای مکرر و جنجالها نتوانسته است علاقه زیادی را در میان کاربران بریتانیایی ایجاد کند. طبق نظرسنجی YouGov برای Big Brother Watch، تنها 12 درصد برای بررسی سند جدید زحمت کشیده اند.
بنیادها، سازمانهای نظارت بر حریم خصوصی و کشورهایی مانند فرانسه و ژاپن به ما در مورد تغییرات حریم خصوصی Google هشدار میدهند، اما یک حوزه انتخابیه که میتواند بیشترین صدا را داشته باشد، یعنی کاربران، به طور کلی اقدامی انجام نمیشود. مردم میگویند به حریم خصوصی اهمیت میدهند. اما تفاوت بین آنچه مردم می گویند و آنچه انجام می دهند بسیار زیاد است. اگر اینطور نبود، همه ما آن پوندهای اضافی را از دست میدادیم، سیگار را ترک میکردیم و شروع به درست خوردن میکردیم.
او گفت: “دیدگاه من این است که رشد این چیزها مدتی طول می کشد.” رشد فرهنگ به زمان نیاز دارد. شما به زمان نیاز دارید تا آنتی بادی برای اسپمرها و ترول ها ایجاد کنید.”
او گفت که بدترین کاری که یک شبکه اجتماعی می تواند انجام دهد این است که رشد را وادار کند و به کار Google در +Google اشاره کرد.
شکی نیست که Fake باهوش است و شجره نامه عالی دارد. اما Google+ به دلیل اینکه در بزرگترین پلتفرم اینترنتی جهان ساخته شده بود، رشد سریعی داشت. این یک سایت مقصد ساده نیست. علاوه بر این، امکانات ما در شبکههای اجتماعی بر اساس تجربه قبلی رشد کرده است و کاربران احتمالاً به زمان کمتری برای رسیدن به هنجارهای جامعه نیاز دارند.
Foursquare Explore به کاربران این امکان را میدهد تا رستورانها، بارها، کافیشاپها، مکانهای تفریحات شبانه، و مکانهای دیگر را بر اساس دستهبندی، نام یا حتی چیزهای خاصتری مانند سوشی کشف کنند. ” یا “همبرگر.” این ویژگی به نمودار اجتماعی خود Foursquare ضربه میزند تا مکانهایی را که دوستانتان بازدید کردهاند و دوست داشتهاند را توصیه کند، و همچنین نکات و نظراتی را از شبکه گستردهتر Foursquare ارائه میدهد.
به نظر می رسد FourSquare که در حال حاضر به سادگی به عنوان یک سرویس ورود شناخته می شود، به فضای جستجوی محلی چشم دوخته است. این ایده بدی نیست، اما فضا به طور فزاینده ای شلوغ می شود زیرا بازیکنان بزرگ برای ترکیب جستجو، تلفن همراه، محلی و پرداخت ها صف می کشند.
Uptake از دادههای اجتماعی شخصیشده برای کمک به کاربران در جستجوی مقصدها از طریق شبکههای دوستانشان استفاده میکند. وقتی سال گذشته با شرکت صحبت کردم، ین لی، مدیر عامل شرکت، بهجای تکیه بر سیگنالهای صریح مانند اعلام حضور در چهار ضلعی، از مهارتهای شرکتش در تجزیه و تحلیل دادههای بدون ساختار درباره سفر میبالید.
Groupon راهاندازی دیگری را ایجاد میکند که به نظر میرسد تلاشی برای ارائه معاملات و پیشنهادات مرتبطتر با استفاده از محیط اجتماعی تلفن همراه باشد. آیا اشاره کردم که این فضا در حال شلوغ شدن است؟
در اثر تعامل با مشتری در یک صفحه وب یا هر نقطه لمسی فعال با مبدا [x+1]، DMP می تواند سرور ایمیل مشتری، دروازه بازاریابی پیامکی، تماس برقرار کند. خدمات مرکز، کلیک برای تماس یا چت به طوری که پیامهای بازاریابی مرتبط و شخصیشده را بتوان در زمان واقعی به مصرفکنندگان رساند. با این نسخه، بازاریابها میتوانند همگامسازی پیامها را در کانالهای تعاملیتر، افزایش دسترسی و بازده بازاریابی را افزایش دهند.
فاصله بین دادهها و بازاریابی چند کاناله تقریباً از بین رفته است و ایجاد تجربیات تعاملی چند کاناله میتواند یک واقعیت باشد.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.