آیا برای یک کلاینت توییتر 20 دلار پرداخت می کنید؟ به خصوص وقتی توییتر کلاینت رایگان خود را دارد و چندین مشتری دیگر توییتر نیز رایگان هستند؟
این سوالی است که Tapbots از کاربران توییتر میپرسد. این شرکت، سازنده کلاینت عالی و محبوب (و رایگان) Tweetbot برای iOS، به تازگی نسخه دسکتاپ Mac Tweetbot خود را منتشر کرده است. … و دارای برچسب قیمت 19.99 دلاری در فروشگاه برنامه Mac است.
چرا؟
در اعلامیه امروز خود، Tapbots میگوید 20 دلار برای نرمافزاری که ممکن است «آنقدر گران نیست» هر روز عادت کن اما قیمت فقط بازتاب زمان و هزینه های توسعه نیست. این در پاسخ به محدودیت های مندرج در API جدید توییتراست. >:
به دلیل اعمال محدودیتهای توکن اخیر توسط Twitter، ما فقط تعداد محدودی توکن برای Tweetbot برای Mac در دسترس داریم. این توکنها تعیین میکنند که Tweetbot برای مک چند کاربر میتواند داشته باشد. محدودیت برنامه جدا از محدودیت Tweetbot برای iOS است، اما بسیار کوچکتر از آن است. زمانی که توکنهایی را که توییتر به ما اعطا کرده است استفاده کنیم، دیگر نمیتوانیم برنامه را به کاربران جدید بفروشیم. Tapbots به پشتیبانی از Tweetbot برای Mac برای مشتریان موجود در آن زمان ادامه خواهد داد.
این محدودیت و تمایل ما برای ادامه پشتیبانی از برنامه پس از فروش به این دلیل است که قیمت Tweetbot را برای Mac کمی بالاتر از آنچه میخواهیم قیمت گذاری کردهایم. این بهترین کاری است که می توانیم برای ماندگاری طولانی مدت محصول انجام دهیم. ما می دانیم که برخی از قیمت Tweetbot برای مک خوشحال نخواهند شد، اما نکته اصلی این است که توییتر باید توکن های بیشتری را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم با قیمت کمتری بفروشیم. ما یک سال را صرف توسعه این برنامه کردیم و این تنها راهی است که میتوانیم پول خود را پس بگیریم و در آینده با بهروزرسانیها از آن پشتیبانی کنیم.
Tapbots همچنین از کاربرانی که نسخههای آلفا و بتا رایگان Tweetbot را دانلود کردهاند میخواهد دسترسی را لغو کنند تا شرکت بتواند آن توکنها را برای مشتریانی که در آینده پرداخت میکنند به دست آورد.
تغییرات API توییتر میلیونها کاربر اینترنت را تحت تأثیر قرار داده است – کاربران لینکدین نمیتوانند به طور خودکار توییتهای خود را در لینکدین نشان دهند، کاربران اینستاگرام نمیتوانند دوستان خود را از طریق فالوورهای توییتر خود پیدا کنند و غیره. (برای اطلاعات بیشتر به مقالات مرتبط زیر مراجعه کنید.) اما ممکن است هزینه 20 دلاری برای یک کلاینت محبوب اولین باری باشد که می توانید بگویید که تغییرات API توییتر بر برخی از کاربران توییتر تأثیر مالی دارد.
درباره سوالی که در ابتدای این مقاله پرسیدم: پاسخ بسیاری از کاربران واضح است که “بله” است، آنها مایلند 20 دلار برای مشتری توییتر بپردازند. همانطور که من این را تایپ می کنم، کاربران کافی کیف پول خود را باز کرده اند تا Tweetbot را به برنامه شماره 2 پولی در فروشگاه App Mac تبدیل کنند.
در یک یادداشت مرتبط، وب بعدی گزارش که Twistory، برنامهای که توییتهای کاربر را در تقویمها بایگانی میکرد، در حال خاموش شدن است. این شرکت تا حدی محدودیتهای اخیر API توییتر را مقصر میداند.
(سلب مسئولیت: من یک کاربر Tweetbot هستم و بله، فقط 20 دلار برای خرید نسخه دسکتاپ Mac پرداخت کردم.)
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.