اعلانیه
اعلانیه

به حداکثر رساندن داده های بازاریابی: تبدیل فوریت به تأثیر

امروزه کسب و کارها حضور برند خود را در هر گوشه ای از رسانه ها و مناظر بازاریابی القا می کنند. همانطور که کانال های دیجیتال همچنان در حال افزایش هستند، مشتریان در همه آنها گسترش یافته اند و نیاز به همگرایی رسانه های اجتماعی، سایت های کوچک، تبلیغات نمایشی و سایر دارایی ها را در یک درک یکپارچه از نام تجاری ایجاد کرده اند.social media databases

در ابتدا، ممکن است به نظر برسد که این یک تقاضای سنگین برای بازاریابان ایجاد کرده است: ایجاد برنامه‌های بازاریابی مداوم که در همه کانال‌ها همگام‌سازی می‌شوند تا به مشتریان و مشتریان در هر کجا که هستند دسترسی پیدا کنند.

برنامه‌های قطع شده در دنیای پرشتاب ما مؤثر نیستند. برای دستیابی به برجستگی واقعی برند، بازاریابان باید شبکه ای متقاعد کننده از پیام ها با یک نگاه و احساس ثابت در هر دستگاه، کانال و فرصت ایجاد کنند.

با این حال، این پارادایم جدید واقعا یک فرصت است. چرخه های بازاریابی دیروز را در نظر بگیرید، زمانی که تیم ها ماه ها برای ایجاد، راه اندازی، اندازه گیری و اصلاح یک کمپین واحد فرصت داشتند. در حالی که این ممکن است آرام به نظر برسد، اما باعث اتلاف وقت و بودجه می شود. بازاریابان می توانند تمام سه ماهه خود را صرف یک کمپین با عملکرد پایین کنند. در مقابل، کمپین‌های چند کانالی مورد نیاز امروز را می‌توان فوراً اندازه‌گیری کرد و به همان سرعت برای عملکرد بهینه اصلاح کرد.

تغییر بازی

مدل یک کمپین سابق این روزها به دلایل متعددی پرواز نمی کند. در دنیایی که مشتریان دامنه توجه کمتری دارند و اشتهای بیشتری برای محتوای تازه مداوم دارند، بازاریابان باید سریع و پرکار باشند. کمپین های آنها نیز باید معنادار باشد. مخاطبان بدبین امروزی بیش از حد در معرض پیام های عمومی قرار گرفته اند. فقط یک کمپین شخصی مرتبط می‌تواند در بی‌تفاوتی سرنخ‌ها نفوذ کند و الهام‌بخش عمل شود.

در حال حاضر ممکن است بگویید که اگرچه ارتباط و سرعت عالی به نظر می رسد، ایجاد چنین کمپین به منابعی فراتر از بودجه شما نیاز دارد. بنابراین خبر خوب اینجاست: این نوع بازاریابی هم مقرون به صرفه و هم در دسترس است. نکته کلیدی، استفاده از ابزارهایی برای کپسوله کردن داده‌های هم‌زمان و سپس ایجاد کمپین‌های سفارشی‌شده است که این اطلاعات بینش داده را منعکس می‌کند.

عنصر جادویی در اینجا بی واسطه بودن است. این یکی از بزرگترین مزیت های دیجیتال مارکتینگ است. چه در حال اندازه گیری یک آگهی تبلیغاتی یا یک کمپین اجتماعی جدید باشید، بازخورد فوری خواهد بود – که به نوبه خود به شما امکان می دهد کمپین را به همان سرعت تغییر دهید. از درگیری تا تولید سرنخ تا بسته شدن، بی‌درنگ بودن پاسخ حرکت موتور است. این تغییر دهنده بازی است که به شما امکان می دهد پیام های خود را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل و بهبود دهید و کمپین های فراوان و مرتبط مورد نیاز برای تأثیرگذاری پایدار را به مخاطبان خود ارائه دهید.

باز هم، این نباید سخت یا پیچیده باشد. فناوری‌های امروزی به شما امکان می‌دهند ده‌ها یا حتی صدها کمپین را اجرا کنید – همه برای دقت لیزری تیز طراحی شده‌اند. ظرف چند ساعت پس از راه‌اندازی کمپین، معیارها را می‌توان جمع‌آوری کرد و به داده‌های تقسیم‌بندی غنی تبدیل کرد، با کمپین‌ها برای ارتباط واضح‌تر و عملکرد بالاتر.

تبدیل یک کمپین به صد

با استفاده از ابزارهای جمع‌آوری داده و سفارشی‌سازی، اولین قدم شما استفاده از شخصیت‌های خریدار موجود برای طراحی کمپین‌های هدفمند است. این کمپین ها باید در مسیرهای چاپی، وب و اجتماعی همگام شوند. شرکت‌هایی که هنوز برنامه‌های جداگانه‌ای را از تیم‌های جدا از هم تولید می‌کنند، یک تصور ضعیف و نامرتب از برند ایجاد می‌کنند. پس از راه‌اندازی کمپین‌های همگام‌سازی‌شده خود، بازخورد و داده‌های رفتار مشتری را در زمان واقعی جمع‌آوری می‌کنید، انجمن‌های جدید را از آن داده‌ها شناسایی می‌کنید، سپس کمپین‌های خود را در جریان بازبینی می‌کنید تا آن خریداران جدید را هدف قرار دهید.

و همه چیز بلافاصله اتفاق می افتد. لازم نیست ماه‌ها منتظر بمانید تا بفهمید چه کسی به کمپین شما پاسخ می‌دهد و چه کسی نه، یا کدام جنبه از کمپین بینندگان را بیگانه کرده است. در عوض، می‌توانید به بازخورد فوری نگاه کنید و به سرعت کمپین‌های خود را برای حداکثر جذابیت تغییر دهید. فناوری‌های امروزی فراتر از اطلاعات ساده جمعیتی و ویژگی‌ها هستند. واکنش های واقعی دریافت خواهید کرد که مسیر شما را به سمت بازگشت سرمایه نهایی ترسیم می کند. بهتر از همه، این داده‌ها همچنان جوامع جدید و خاص را روشن می‌کنند و همه منتظر پیام‌های دقیق متناسب با علایق خود هستند.

چگونه از داده ها استفاده کنیم

فرض کنید در حال راه‌اندازی کمپینی برای پیش نمایش تلفن همراه جدید هستید. اولین کمپین شما شامل پیام های کلیدی سطح بالا در مورد صفحه لمسی تلفن و قابلیت های 4G خواهد بود. در عرض دو روز، واکنش‌های مشتری و تعامل اجتماعی را تجزیه و تحلیل می‌کنید و متوجه می‌شوید که بسیاری از مشتریان در مورد قابلیت‌های پخش ویدئو و کنترل صدا و همچنین کیفیت دوربین کنجکاو هستند.

بلافاصله، کمپین اولیه را به دور جدیدی از کمپین‌ها تغییر می‌دهید که آن ویژگی‌ها را تبلیغ می‌کنند. دور بعدی داده های شما جزئیات جدیدی را در مورد اولویت ها بر اساس سن، جنسیت و وضعیت حرفه ای بیان می کند. شما کمپین ها را به بیش از ده ها کمپین لیزری شارپ تقسیم می کنید و سپس از دور بعدی داده ها برای تقسیم بندی مخاطبان در سطوح منطقه ای، محلی و فرامحلی استفاده می کنید.

در این مرحله، سرنخ‌ها و مشتریان شما کمپین‌هایی را تجربه می‌کنند که با اولویت‌های فردی آن‌ها صحبت می‌کنند و ارجاع‌های محلی با ویژگی‌های سفارشی از شهر خودشان، با پیشنهاداتی که بر مخالفت خرید شخصی آنها غلبه می‌کند. شما، بازاریاب، مجبور نبودید همه این داده ها را خودتان جمع آوری کنید، ساعت های طولانی تحقیق کنید یا ماه ها صبر کنید تا آن ها را جمع آوری کنید. ابزارهای شما همه این کارها را برای شما انجام دادند – و از همه بهتر، شما فقط چند روز یا چند هفته از راه اندازی اولیه خود فاصله دارید.

این نوع بی‌واسطگی به شما امکان می‌دهد کمپین‌های سطحی را پشت سر بگذارید و پیام‌های معنی‌داری ایجاد کنید که پاسخ‌دهی بالایی را به همراه دارد. همانطور که کمپین های غیرشخصی توسط مخاطبان نادیده گرفته می شوند، پیام رسانی بر اساس رفتارها و ترجیحات قدیمی قدیمی به نظر می رسد. از داده‌های هم‌زمان برای بازبینی کمپین‌های خود برای حداکثر ارتباط استفاده کنید، و بر مشتریانی که رقبای شما فقط می‌توانند روی آن‌ها رویا داشته باشند تأثیر خواهید گذاشت.

 (تصویر را از طریق Shutterstock.com ذخیره کنید. تحت مجوز استفاده می شود.)

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اندی لومبارد یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل SocialWhirled است، جایی که او بر نوآوری، رشد و نظارت دارد.
جهت گیری شرکت در حالی که چشم انداز انتشارات اجتماعی، موبایلی و دیجیتال را متحول می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *