اعلانیه
اعلانیه

بالمر، مدیرعامل مایکروسافت، سال آینده بازنشسته می‌شود، بازار خبر را دوست دارد

Steve Ballmerبر خلاف سلف خود بیل گیتس، استیو بالمر شرایط سخت تری داشته است. زمان آن تا حدی تقصیر او نیست. با این حال، مدیر عامل فعلی مایکروسافت در دوره ای از اختلال و افول در موقعیت غالب بازار شرکت، ریاست داشته است. همه اینها را می توان به صورت زیر خلاصه کرد: Android اکنون سیستم عامل پیشرو در جهان است.

امروز صبح، مایکروسافت اعلام کرد که بالمر در 12 سال آینده بازنشسته خواهد شد. ماه.

بالمر از سال 2000 مدیرعامل شرکت مستقر در ردموند، WA بوده است. مناسب است که او بازنشسته شود. با این حال، ممکن است او توسط هیئت مدیره و رئیس بیل گیتس “تشویق” شده باشد. من مطمئن هستم که اگر این خبر درست باشد، “بیرون خواهد آمد”.

اشاره‌ای وجود دارد که ممکن است این تصمیم کاملاً داوطلبانه در بیانیه بالمر، که توسط این شرکت منتشر شد:

من به آنچه به دست آورده ایم افتخار می کنم. ما از زمان پیوستن من به مایکروسافت از 7.5 میلیون دلار به نزدیک به 78 میلیارد دلار رسیده ایم و از استخدام بیش از 30 نفر به تقریباً 100000 نفر رسیده ایم. من احساس خوبی دارم که در آن موفقیت نقشی ایفا کنم و از نظر احساسی 100 درصد تعهد داشته باشم. ما بیش از 1 میلیارد کاربر داریم و سود زیادی برای سهامداران خود به دست می آوریم. ما تقریباً بیش از هر شرکت دیگری در تاریخ، سود و بازده نقدی بیشتری به سهامداران ارائه کرده‌ایم.

من از ماموریت خود برای توانمندسازی جهان هیجان زده هستم و به موفقیت آینده خود ایمان دارم. من مالکیت مایکروسافت خود را ارج می نهم و مشتاقانه منتظر ادامه به عنوان یکی از بزرگترین مالکان مایکروسافت هستم.

این یک کار احساسی و سخت برای من است. من این قدم را به نفع شرکتی که دوستش دارم برمیدارم. این چیزی است که خارج از خانواده و نزدیکترین دوستانم برای من مهم است.

(تاکید شده است.)

بالمر دانشجوی کارشناسی هاروارد بود که در بخش ریاضی SAT نمره کامل 800 را کسب کرد. طبق ویکی پدیا، او مدرسه کسب و کار استنفورد را رها کرد تا سی امین کارمند مایکروسافت شود.

از آنجایی که بازار اصلی رایانه های شخصی مایکروسافت مسطح شده است و این شرکت تا حد زیادی نتوانسته در تلفن همراه مورد توجه قرار گیرد، درخواست ها برای جایگزینی یا بازنشستگی بالمر افزایش یافته است. پس از اعلام امروز صبح، سهام مایکروسافت در اخبار افزایش یافته است (7.5 درصد در حال حاضر). واضح است که بازار بالمر را (حداقل تا حدی) مسئول مشکلات شرکت می‌داند.

اکنون این سوال مطرح می شود: آیا شرکت به یک خودی روی می آورد یا یک خارجی؟ یک کمیته هیئت مدیره (از جمله بیل گیتس) برای یافتن جانشین بالمر ایجاد شده است.

یافتن ترکیب مناسبی از تجربه مرتبط، مهارت مدیریت و جذابیت برای “احیای” شرکت آسان نخواهد بود. اما نشان دهنده یک فرصت عالی برای انجام این کار است. نمی‌دانم که آیا امی هود، مدیر مالی فعلی، نامزد خواهد شد یا خیر.

پس‌اسکریپت: Glassdoor گزارش‌ها که بالمر دارای 47 درصد تایید داخلی از میان آن دسته از کارمندان مایکروسافت است که انتخاب کرده اند به او در سایت مشاغل رتبه دهند.

Ballmer ratings

همچنین با گذشت روز نسبتاً روشن شده است که بالمر زودتر از آنچه که می‌خواست بازنشسته می‌شود، احتمالاً به تحریک یا تشویق گیتس و هیئت مدیره که معتقدند تغییر رهبری در دستور کار است – و همینطور است. /p>


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *