اعلانیه
اعلانیه

بازاریابی برند Omni-Channel چگونه است؟

shutterstock_130365155ما در دنیایی زندگی می کنیم که بازاریابان ابزارها و کانال های بیشتری از همیشه دارند. این می تواند خبر خوبی باشد وقتی آنها بفهمند که چگونه از آنها برای یک تأثیر یکپارچه برند استفاده کنند. هنگامی که تیم های چاپی، دیجیتال و اجتماعی در سیلوها فعالیت می کنند، می تواند خبر بدی نیز باشد.

درک اینکه چرا سیلوها منجر به تضعیف تأثیر نام تجاری می شوند دشوار نیست. مشتریان امروزی در عرض چند لحظه بین کانال‌های بازاریابی جابه‌جا می‌شوند و می‌توانند یک میکروسایت، بنر دیجیتال و تبلیغات تلویزیونی را در حالی که روی مبل اتاق نشیمن می‌نشینند مشاهده کنند.

اگر آن کمپین‌ها تصویر نام تجاری شکسته و پیام‌های متفاوتی را ارائه دهند، قدرت زیادی برای نفوذ در ذهن مصرف‌کننده نخواهند داشت. و از آنجایی که این سیلوها داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کنند که در محیط‌های مجزا باقی می‌مانند، بازاریابان از بینش عمیقی که تنها با داده‌های یکپارچه ممکن است، غافل می‌شوند.

اگر مانند اکثر بازاریاب‌ها هستید، به‌دنبال شتاب هستید – آن صدای فزاینده در چاپ، دیجیتال، اجتماعی و موبایل که توجه مصرف‌کننده را به خود جلب می‌کند. بازاریابی ماهر این کار را با کمپین های آنلاین و آفلاین انجام می دهد که بر روی یکدیگر ساخته می شوند تا یک اکوسیستم بازاریابی با تاثیر بالا ایجاد کنند. این کمپین‌ها به‌هم‌پیوسته و هم‌افزون، پیام برند ثابتی را ارائه می‌دهند که به هر کجا که مشتریان شما هستند می‌رسد.

به عبارت دیگر، ما در مورد قدرت بازاریابی مداوم صحبت می کنیم.

ایجاد حرکت

وقتی رویای نام تجاری عالی را در سر می پرورانید، احتمالاً حضور مداوم و واضحی را تصور می کنید که همه دستگاه ها و کانال ها را پر می کند. این فقط یک رویا نیست – دست یافتنی است، و همچنین ضروری است. مصرف کنندگان امروز انتظار انتخاب هایی را برای تعامل با برندها دارند.

ممکن است یک مشتری بخواهد در مورد تلفن هوشمند به صورت آنلاین مطالعه کند، اما قبل از خرید آفلاین تلفن، شخصاً به آن نگاهی بیندازید. شخص دیگری ممکن است ترجیح دهد از خرید در یک مرکز خرید شلوغ صرف نظر کند و مستقیماً از وب سایت یک خرده فروش خرید کند. بازاریاب‌های هوشمند به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهند انتخاب کنند که چگونه، کی، کجا و با کدام دستگاه درگیر شوند — و این کار را با اتصال تلاش‌های آنلاین و آفلاین خود انجام می‌دهند.

فرصت ها بی پایان هستند. یک تبلیغ چاپی ممکن است یک کد QR برای هدایت بینندگان به یک میکروسایت ارائه دهد، در حالی که یک آگهی تبلیغاتی می تواند یک URL ردیابی منحصر به فرد را تبلیغ کند. با حرکت در جهت دیگر، کمپین‌های اجتماعی می‌توانند رویدادهای آفلاین را عمومی کنند و از هشتگ‌ها برای ایجاد جوامع آنلاین از مشتریان آفلاین استفاده کنند.

البته، حضور در همه جا تنها نیمی از نبرد است. نیمه دیگر شامل جلب توجه پس از رسیدن به آنها است. اینجاست که ارتباط مطرح می شود. با تزریق دارایی های خلاقانه سفارشی شده به محتوای خود، می توانید قدرت تبلیغات خود را در هر کانال افزایش دهید.

اگر فکر می‌کنید «مخاطبان» دارید، نکته را از دست داده‌اید. شما صدها یا نه هزاران مخاطب دارید که همگی بر اساس سن، موقعیت مکانی، سابقه خرید، عنوان شغل و عوامل دیگر مشخص شده اند. با جمع‌آوری داده‌های بخش‌بندی، می‌توانید این مخاطبان خاص را شناسایی کنید و به سرعت کمپین‌هایی راه‌اندازی کنید که مستقیماً با اهداف و چالش‌های آن‌ها، تفریحات مورد علاقه‌شان و حتی روال‌های محله‌شان صحبت می‌کنند.

در حال حاضر ممکن است فکر کنید که این فراتر از توانایی شماست. بنابراین در اینجا چند خبر خوب وجود دارد: این قدرت قطعاً در دسترس شما است و نیازی نیست که سیستم خود را از ابتدا تعمیر کنید. درست است که جهان ژنرال 1 به ابزارهای متعددی برای دستیابی به این نوع دسترسی و ارتباط نیاز داشت، اما پلتفرم‌های نسل بعدی امروزی می‌توانند کمپین‌هایی را با دارایی‌های خلاقانه سفارشی‌سازی‌شده و پیام‌رسانی در هر کانال راه‌اندازی کنند – همه اینها در عین جمع‌آوری علاقه‌مندی‌ها و داده‌های ویژگی‌های مورد نیاز برای تنظیم آینده. کمپین ها.

دقیقاً متوجه خواهید شد که هر کانال و کمپین چگونه بر دیگری تأثیر می‌گذارد، و بینش ایجاد محتوای معنی‌دار را خواهید داشت که پاسخ‌های بالایی را به همراه دارد – حتی در سطوح منطقه‌ای، محلی و فرامحلی. به طور خلاصه، شما یک حلقه فعال سازی بدون توقف، هم به صورت آفلاین و هم آنلاین ایجاد خواهید کرد که بازگشت سرمایه را ارائه می کند که تیم های سیل شده فقط می توانند رویای آن را داشته باشند.

Momentum In Action

برای اینکه ببینیم همه اینها در زندگی واقعی چگونه به نظر می رسد، بیایید وانمود کنیم که در حال بازاریابی یک نوشیدنی گازدار هستید. اولین گام شما تولید کمپین های سطحی است که مکمل یکدیگر هستند. تبلیغات یکباره و تبلیغات دم بلندتر با هم در چارچوب هم افزایی یکسانی کار می کنند. تبلیغات بنری، میکروسایت‌ها، کیوسک‌ها و تبلیغات دایره‌ای، همگی ظاهر و احساس یک برند را ارائه می‌دهند و هر دارایی با کانال آن تطبیق داده می‌شود.

گام بعدی شما این است که برخی از کمپین های خود را با طعم منطقه ای تزریق کنید. به یاد داشته باشید، پلتفرم نسل بعدی شما این امکان را به شما می دهد که دارایی های خلاقانه خود را سفارشی کنید. بنابراین، در حالی که بسیاری از تبلیغات دیجیتال شما همچنان در سطح ملی کار می‌کنند، برای سایرین شراکت‌های وابسته ایجاد خواهید کرد، مانند یک تیم ورزشی محلی، باغ‌وحش یا خرده‌فروش.

مصرف‌کنندگان در حین دیدن گروه مورد علاقه خود در کنسرت یا خرید از خواربارفروشی محله‌شان، کمپین‌های برند مشترک شما را خواهند دید. به جای اجرای یک مسابقه ساده برای برنده شدن یک جفت بلیت برای یک بازی فوتبال، با آن تیم فوتبال همکاری می‌کنید و بینندگان را گرده افشانی می‌کنید.

با ترکیب عناصر آفلاین که مستقیماً از فعالیت‌های واقعی مشتری استخراج می‌شوند، چهره‌ای آشنا و دوستانه به برند خود نشان می‌دهید. نه تنها دسترسی کمپین را هم به صورت آنلاین و هم آفلاین افزایش می دهید، بلکه داده های زیادی را برای تقویت سایر کمپین ها جمع آوری می کنید. بهتر از همه، به جای ریختن منابع در چندین پلتفرم و تیم‌های تولید، هزینه‌ها را با استفاده از دارایی‌ها و ساده‌سازی زیرساخت‌های بازاریابی خود کاهش داده‌اید.

زمان آن فرا رسیده است که بپذیریم بازاریابی غیرمرتبط یک الگوی پرهزینه، قدیمی و ناکارآمد است. بازاریابی آفلاین و آنلاین خود را به هم متصل کنید و یک اکوسیستم فوق‌العاده ایجاد خواهید کرد که مشتریان را در هر کجا که هستند به دست می‌آورد، با تجربه‌ای از برند که هم مقاومت‌ناپذیر و هم فراموش‌نشدنی است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اندی لومبارد یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل SocialWhirled است، جایی که او بر نوآوری، رشد و نظارت دارد.
جهت گیری شرکت در حالی که چشم انداز انتشارات اجتماعی، موبایلی و دیجیتال را متحول می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *