اعلانیه
اعلانیه

اینفلوئنسر مارکتینگ: چگونه گوگل بازی را تغییر خواهد داد

من سر و صدای زیادی در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ می‌شنوم – چگونه تکامل یافته است، چگونه در طعم‌های مختلف عرضه می‌شود و برندها چگونه از آن استفاده می‌کنند – اما هرگز نمی‌شنوم که کسی درباره برنامه‌های Google برای تغییر آن صحبت کند… به‌طور چشمگیری!

یک کانال در حال ظهور

زمانی که برندها برای اولین بار شروع به سرمایه گذاری بر روی قدرت اینفلوئنسر مارکتینگ کردند، سعی کردند این کار را با تلاش های معمولی و ظریف انجام دهند که اغلب شامل محصولات تکمیلی یا امتیازات دیگر می شد. علاوه بر این، آنها معمولا تلاش های خود را “زیر رادار” نگه می داشتند. برنامه‌های سنتی ترویج وبلاگ‌نویسان مثال خوبی از این موضوع است، جایی که مارک‌ها در ازای یک یا دو پست وبلاگ، نمونه‌های محصول را به وبلاگ‌نویسان می‌دهند.

اما گسترش سنتی وبلاگ نویسان به طور قابل توجهی تغییر کرده است. انجمن های وبلاگ نویس بزرگ مانند Triberr، Sverve و TapInfluence تکامل یافته اند به بازارهای شفافی که اینفلوئنسرها و برندها می توانند برای توسعه محتوا و به اشتراک گذاشتن کلمه با یکدیگر همکاری کنند. چنین بازارهایی به اینفلوئنسرها اجازه می‌دهند تا پیشنهادات، مخاطبان و قیمت‌های خود را پست کنند تا برندها بتوانند نمایه‌هایی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با نیازهای آنها مطابقت دارد.

(افشای کامل: با مشاهده تغییر اولیه از گسترش وبلاگ نویسان به بازاریابی تأثیرگذار چند سال پیش، به Triberr کمک کردم تا پلتفرم را به آن سمت منتقل کند.)

>

$285 Bid

با وجود تکامل اینفلوئنسر مارکتینگ تا کنون، هنوز یک کانال در حال ظهور است. ما تازه شروع به تشخیص تأثیر بالقوه کامل آن کرده ایم. امروزه، بسیاری از برندها از آن برای کمپین های کوچک اینجا و آنجا استفاده می کنند. اما، من معتقدم اینفلوئنسر مارکتینگ به یک کانال اصلی بازاریابی دیجیتال برای ایجاد و توزیع محتوا تبدیل خواهد شد. در واقع، من تعجب نخواهم کرد که ببینم تکامل آن از همان مسیری پیروی می کند که بازاریابی جستجو انجام داد.

چرا این اتفاق خواهد افتاد؟ دو دلیل:

دلیل شماره 1: زمین بازی آماده است

اینفلوئنسر مارکتینگ تا حدودی به دلیل شرایط موجود بازار به یک کانال بازاریابی اصلی تبدیل خواهد شد.

ابتدا، وب اجتماعی در حال آتش گرفتن است! میلیون ها نفر در جوامع آنلاین شرکت می کنند و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است. به عنوان اعضای جوامع آنلاین مختلف، بسیاری از افراد به صورت آنلاین دنبال کننده شخصی خود را پرورش می دهند. امروزه، یک نفر به راحتی می تواند 100000 فالوور در توییتر داشته باشد یا 200000 بازدید در ماه در وبلاگ غذایی خود داشته باشد. اینها افراد مشهور جدیدی هستند که برندها می خواهند با آنها کار کنند. این مجموعه استعداد عظیم و به سرعت در حال رشد به رشد بازاریابی تأثیرگذار کمک می کند.

در عین حال، ما در جهانی زندگی می کنیم که در آن نفوذ دائماً به صورت آنلاین اندازه گیری می شود. در واقع، در همین لحظه، شرکت‌هایی مانند Klout، Kred و PeerIndex در حال دسته‌بندی میلیون‌ها اقدام اجتماعی هستند و به افراد در مورد میزان تأثیرگذاری آنها امتیاز می‌دهند. این نمرات با مقیاس پذیرتر کردن کانال به توسعه اینفلوئنسر مارکتینگ کمک می کند. از برخی جهات، اینفلوئنسر مارکتینگ واقعاً مرحله بعدی اجتماعی است.

مسلماً، اکثر مردم اهمیتی نمی‌دهند که امتیاز تأثیرشان چقدر است، اما مارک‌ها اهمیتی می‌دهند – یا حداقل باید، زیرا مصرف‌کنندگان اعتمادشان را به برندها از دست می‌دهند. بر اساس مطالعه ای که توسط Nielsen انجام شده است که اعتماد مصرف کننده را بر اساس کانال بازاریابی اندازه گیری می کند.، 53٪ از کل مصرف کنندگان به تبلیغات تلویزیونی اعتماد ندارند.

با این حال، همانطور که در بررسی اعتماد جهانی نیلسن در زیر مشاهده می کنید، 70٪ از مصرف کنندگان به نظرات دیگر مشتریان که به صورت آنلاین ارسال شده اند، و 92٪ به توصیه های افرادی که می شناسند اعتماد دارند. این دوستان و مصرف کنندگان همتایان تأثیرگذارانی هستند که در حال تغییر رفتار خرید هستند.

با توجه به این موضوع، هر مدیر برندی که این مقاله را می‌خواند باید از خود بپرسد: «چگونه می‌توانم این تأثیرگذاران را وادار کنم تا بیشتر در مورد محصول من به صورت آنلاین صحبت کنند؟»

واضح است که عدم اعتماد مصرف کننده به برندها یکی دیگر از شرایط بازار است که به رشد بازاریابی تأثیرگذار به یک کانال اصلی کمک می کند.

Adv

دلیل شماره 2: اولین بازیکن جدید گوگل — تبلیغات اینفلوئنسر

رشد و پذیرش اینفلوئنسر مارکتینگ نیز توسط Google و برنامه‌های آن برای تبلیغات را بر اساس Google+‎ منتشر کنید. من فکر می کنم این می تواند به طور چشمگیری تکامل این کانال را به یک رشته اصلی افزایش دهد.

در پتنتی با عنوان « مدل تبلیغاتی AdHeat برای شبکه اجتماعی، گوگل فاش می‌کند که مدل تبلیغاتی جدید آن‌ها بر اساس کلمات کلیدی و همان تبلیغات نوار کناری قدیمی که در سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و غیره از آنها متنفر شده‌ایم نخواهد بود. در عوض، مدل جدید مدل روی تأثیرگذاران سرمایه گذاری خواهد کرد.

در سال 2009 ثبت شد و در سال 2012 به‌روزرسانی شد، این پتنت نشان می‌دهد که مدل جدید برندها را قادر می‌سازد تا افراد تأثیرگذار در +Google را هدف قرار دهند و در ازای تبلیغات/فروغ محتوا به دنبال‌کنندگانشان از طرف یک نام تجاری، سهم درآمدی را به آنها ارائه دهد.

به عبارت دیگر، در حالی که فیس‌بوک همچنان به نمایش تبلیغات در صفحه‌های کوچک‌تر ادامه می‌دهد، گوگل برندها را با اینفلوئنسرها مرتبط می‌کند که برای توزیع محتوای برند پول دریافت می‌کنند. این قلب اینفلوئنسر مارکتینگ است و احتمالاً بزرگترین فرصت بازاریابی در این دهه است.

در جنبه ارگانیک، نفوذ در حال حاضر شروع به از بین بردن شیوه های قدیمی سئو کرده است. امروزه، اهمیت فزاینده‌ای در مورد «چه کسی» محتوای شما را به اشتراک می‌گذارد، وجود دارد، در حالی که بهینه‌سازی کلمات کلیدی درون صفحه و پیوندهای درون‌گرا در جایگاه دوم اشتراک‌گذاری اجتماعی قرار دارند.

آنچه قدیمی است جدید است، زیرا سئوکاران باید مهارت های مدیریت روابط قدیمی خود را برای یافتن و کار با این تأثیرگذاران اجتماعی در مقیاس از بین ببرند.

آماده اید؟

به من اعتماد کنید، اینفلوئنسر مارکتینگ همچنان به یک کانال بازاریابی اصلی تبدیل خواهد شد – و زودتر از آنچه فکر می کنید. اما لازم نیست منتظر رسیدن آن باشید. می توانید از امروز برای آن آماده شوید. در زیر چند نکته برای کمک به آماده شدن شما آورده شده است:

1. بنیاد خود را با نمایه های مشتری بسازید

به یاد داشته باشید، تأثیر نسبی است – اپرا ممکن است بر زنان میانسال بسیار تأثیرگذار باشد، اما نه چندان برای مردان جوان. برای درک نوع تأثیرگذارانی که باید برای کلمه کلیدی مورد نظر خود رتبه بندی کنید یا برای اینکه محتوای خود را ویروسی کنید، ابتدا باید مشتری خود را بشناسید – چه چیزی را دوست دارند، چه کسانی را می شناسند و کجا زمان خود را آنلاین می گذرانند.

خوشبختانه، شبکه های اجتماعی و جمع آوری داده ها قبلاً این نوع اطلاعات را برای شما جمع آوری کرده اند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به مصرف کنندگان دلیلی بدهید تا با نمایه فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس یا لینکدین خود وارد سایت شما شوند و به بسیاری از اطلاعات نمایه آنها دسترسی خواهید داشت. هنگامی که شروع به ساختن پروفایل های مشتری کردید، می توانید شروع به استخراج آنها برای علایق، دوست داشتن ها و رفتارهای مشترک کنید. یافته‌های شما به شما کمک می‌کند ویژگی‌های افرادی را که مرتبط‌ترین و تأثیرگذارترین افراد به جمعیت‌شناسی هدف شما هستند، شناسایی کنید.

2. تیم بازاریابی محتوای خود را تقویت کنید

در حالی که هدف قرار دادن اینفلوئنسرهای مناسب برای کمپین خود ضروری است، اما تلاش شما بدون محتوای عالی به نتیجه نمی رسد. به خاطر داشته باشید که اینفلوئنسرهای هدف شما افرادی هستند که از اعتبار و اعتماد خود امرار معاش می کنند.

آنها محتوایی را که بودجه پایین، کیفیت پایین یا تولید شده توسط کارآموز یا تولیدکننده الگوهای رفتاری باشد، تأیید نمی‌کنند. با توجه به آن، اکنون باید برای بهبود برنامه بازاریابی محتوای خود تلاش کنید. این به شما کمک می‌کند مطالب فوق‌العاده‌ای تولید کنید که اینفلوئنسرهای شما می‌خواهند با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارند. از طرف دیگر، می توانید از اینفلوئنسر بخواهید محتوا را ایجاد کند. اما در هر صورت، شما به یک استراتژی محتوای قوی نیاز دارید. چارچوبی که من استفاده می کنم در زیر آمده است:

  • ایده: تحقیق، برنامه ریزی و داستان سرایی
  • توسعه: محتوای ایجاد شده توسط برند یا تأثیرگذار
  • بهینه سازی: اطمینان حاصل کنید که محتوا حداکثر دسترسی و تعامل را دارد
  • توزیع: اشتراک و سندیکا
  • گزارش: تعامل و عملکرد را پیگیری کنید

هر چه زودتر ابزارها و فرآیندها را برای اجرای یک کمپین بازاریابی محتوای موفق در اختیار داشته باشید، زمانی که شروع به ادغام پشتیبانی اینفلوئنسرها در هر مرحله از تلاش خود می‌کنید، موقعیت بهتری خواهید داشت.

3. سطحی نباشید – استعدادهای با کیفیت را انتخاب کنید

عمیق‌ترین روابط اغلب بهترین هستند، و این در مورد بازاریابی تأثیرگذار صادق است. سعی کنید سطح تعامل عمیق تری را با تأثیرگذاران خود ایجاد کنید. بهترین نوع اینفلوئنسر، سفیر برند است – کسی که برند شما را به طور کامل برای مخاطبان خود نمایندگی می کند. به این فکر کنید که چگونه Rackspace با رابرت اسکوبل همکاری کرد تا افسر ارتباط راه اندازی آنها باشد. شما با داشتن تیمی از وبلاگ نویسان، یوتیوب‌برها یا G+ers که به نمایندگی برند شما برای مخاطبان خود افتخار می‌کنند، ارزش بسیار بیشتری نسبت به خرید چند لایک در Fiverr.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیزی بیش از یک موضوع داغ است – این یک کانال مهم و نوظهور است. و اکنون که گوگل وارد این بازی شده است، می توانید شرط بندی کنید که به سرعت تکامل خواهد یافت. به زودی، همه چیز را لمس خواهد کرد! اما آیا آماده صحبت با اینفلوئنسرها هستید؟ مهمتر از آن، آیا آماده هستید که تأثیرگذاران درباره شما درباره صحبت کنند؟ نکات بالا را دنبال کنید و همین امروز آماده شوید.

امروز چگونه از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کنید؟ نکاتی در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ دارید؟ آنها را در اینجا به اشتراک بگذارید!


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

دانیل کریستو مدیر نوآوری SEO در گروه M Catalyst است، یک رهبر فکری در ارگانیک، فضای پرداختی و اجتماعی دن از سال 2002 سئو را انجام می دهد. یک برنامه نویس و کارآفرین مشتاق، دان یکی از بنیانگذاران Triberr، یک پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *