اعلانیه
اعلانیه

اکثر کارشناسان حقوقی در کنفرانس ضدانحصار به نظر می‌رسند که در مورد گوگل شک دارند

google-legal-law از من خواسته شد در کنفرانسی متشکل از کارشناسان حقوقی و مقامات دولتی در دانشکده حقوق دانشگاه جورج میسون در ویرجینیا در مورد تکامل جستجو صحبت کنم و برخی از افکار خود را در مورد آینده آن ارائه کنم. . این کنفرانس “دومین کنفرانس سالانه رقابت، جستجوی مدرسه بود. و رسانه های اجتماعی.”

FTC و Google در خانه

غیر از من، سخنرانان یا وکیل شاغل، استادان حقوق یا افرادی بودند که در واشنگتن در مکان‌هایی مانند کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) کار می‌کنند. اینها برخی از همان افرادی هستند که تصمیم می گیرند که آیا یک پرونده ضد انحصار علیه گوگل مطرح کنند یا نه. (FTC یک مدعی حقوقی با سابقه را در حال آماده سازی استخدام کرده است. برای یک مورد احتمالی.)

چند نفر از Google نیز در این مراسم حضور داشتند، از جمله هال واریان، اقتصاددان ارشد Google و آدام کوواچویچ، که سخنگوی Google در DC در مورد مسائل دولتی و سیاستی است.

متأسفانه پانلی را در پایان روز با عنوان “آیا راه حل های قابل اجرا برای سوگیری موتور جستجو وجود دارد؟” را از دست دادم؟ فراتر از میل به شنیدن بحث، نکته قابل توجه در مورد آن پانل این است که ماروین آموری و یوجین ولوخ را در آن به نمایش گذاشتند، هر دوی آنها گزارش ها/خلاصه های گسترده ای در دفاع از گوگل نوشتند و توضیح دادند که چرا ادعاهای ضد انحصار علیه این شرکت احتمالاً شکست می خورد.

ما هر دو سند را قبلاً پوشش دادیم:

شک و تردید قابل توجهی در مورد موفقیت در برابر Google

به طور کلی، من از شک و تردیدی که سخنرانان در مورد موفقیت یک پرونده ضد انحصار احتمالی علیه Google ابراز کردند، بسیار شگفت زده شدم. چندین سخنران پرونده های ضد انحصار بزرگ گذشته را علیه جنرال موتورز، IBM و مایکروسافت بررسی کردند و اساساً گفتند که این پرونده ها عمدتاً اشتباهاتی بودند که پویایی بازار را تشخیص ندادند و در نهایت منابع شرکت و دولت را هدر دادند.

انتظار می‌کردم که گروه بسیار مساوی‌تری تقسیم شده باشد.

در حالی که بسیاری از کارشناسان حقوقی نارضایتی خود را از قدرت و اندازه Google ابراز کردند، اکثریت بزرگی از شرکت کنندگان در جلساتی که من در آن شرکت کردم استدلال کردند که قوانین ضد انحصار یا با شرایط مناسب نیستند یا از نظر قانونی اعمال نمی شوند یا اینکه راه حل ها مشکل ساز هستند و تا حد زیادی غیر قابل اجرا هستند. . با تکرار بحث قبلی در مورد جنرال موتورز و غیره، همچنین متوجه شد که بازارهای فناوری امروز چقدر پویا و غیرقابل پیش بینی هستند.

بازارها آنقدر “پویا” هستند که مداخله را توجیه نمی کنند؟

به طور کلی حدود 70 تا 80 درصد از سخنرانان نسبت به موفقیت در برابر Google شک داشتند یا فکر می کردند که اعمال قوانین ضد انحصار در وضعیت Google به سادگی نامناسب است. اقلیتی از سخنرانان استدلال کردند که قوانین اعمال خواهند شد و رویه قضایی دلیلی برای اقدام علیه شرکت ارائه می دهد. برخی دیگر از محققان این احساس را ابراز کردند که دولت علاقه مند به محافظت از رقابت با فعال کردن شرکت‌های کوچکتر برای موفقیت است و از نگرش “بازارها بیش از حد پویا هستند” که به طور گسترده ابراز شده انتقاد کردند.

من همیشه در مورد موفقیت هر پرونده “سوگیری جستجو” علیه Google و به خصوص در مورد نحوه عملکرد هر راه حلی مشکوک بوده ام. پس از شرکت در این کنفرانس، اکنون بر این عقیده هستم که FTC و ایالات متحده در یک پرونده ضد انحصار علیه گوگل که از “سوگیری جستجو” یا “بی طرفی جستجو” به عنوان هسته اصلی پرونده خود استفاده می کند، کوهی قانونی برای صعود خواهند داشت. با این حال، این نوع ادعاها عمدتاً مبنای شکایات مختلف ارائه شده در ایالات متحده و اروپا علیه Google هستند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *