اعلانیه
اعلانیه

اشمیت گوگل به کره شمالی می رود اما چرا؟

همراهی هیئتی به رهبری فرماندار سابق نیومکزیکو و سفیر سازمان ملل، بیل ریچاردسون ، اریک اشمیت، رئیس اجرایی Google اوایل صبح امروز صبح وارد پیونگ یانگ، کره شمالی شد. آنها در آنجا بودند که توسط ریچاردسون به عنوان “یک ماموریت بشردوستانه خصوصی” توصیف شده است.

ریچاردسون نظر زیر را در مورد این سفر در وب سایت:

فرماندار بیل ریچاردسون هفته آینده برای یک ماموریت خصوصی بشردوستانه به کره شمالی سفر خواهد کرد. این هیئت متشکل از فرماندار سابق نیومکزیکو، بیل ریچاردسون، رئیس اجرایی گوگل، اریک اشمیت، دکتر KA Namkung. جرد کوهن، مدیر Google Ideas؛ و همچنین برخی از کارکنان.

وزارت خارجه ایالات متحده با این سفر مخالفت کرد. این سفر ابتدا برای دسامبر برنامه ریزی شده بود و یک بار به دلیل عدم موافقت وزارت امور خارجه به تعویق افتاد.

ریچاردسون گفت که این هیئت به هیچ عنوان نماینده دولت ایالات متحده نیست، اما او به دنبال آزادی کنت بائه آمریکایی کره ای-آمریکایی بازداشت شده است. ریچاردسون همچنین گفت که در 15 سال گذشته از کره شمالی بازدید کرده و با آن سروکار داشته است.

کره شمالی گروهی را که امروز صبح فرود آمد را «هیئت Google» توصیف کردند. با این حال ریچاردسون حضور رسمی اشمیت یا جرد کوهن، مدیر Google Ideas به عنوان نمایندگان Google را رد کرد.

“من اریک را دعوت کردم. او به عنوان یک شهروند خصوصی می رود. این یک سفر گوگل نیست. ریچاردسون در مصاحبه تلویزیونی CBS در زیر توضیح داد: او به سیاست خارجی علاقه مند است، او دوست من است، و من احساس کردم که مهم است که چشم انداز وسیع تری از دیدار ما وجود داشته باشد.

ما با مخاطب تعیین شده Google برای سفر تماس گرفتیم اما هیچ پاسخی دریافت نکردیم. اگر پستی دریافت کنیم، این پست را به روز می کنم.

اریک اشمیت چندین بار به عنوان یک منصوب بالقوه دولت (به عنوان مثال، وزارت بازرگانی) نام برده شده است. بعید است که او تا ده سال آینده در گوگل بماند و بنابراین ممکن است در حال بررسی فرصت های بالقوه دیگر باشد. این سفر ممکن است بخشی از آن کاوش بزرگتر برای اشمیت باشد.

همانطور که نقل قول بالا نشان می دهد، اشمیت ظاهراً به سیاست خارجی علاقه دارد. در واقع، او در چند سال گذشته و به ویژه پس از جابجایی از سمت مدیر عامل، به عنوان «سفیر» گوگل نزد دولت‌ها و قانون‌گذاران در سراسر جهان عمل کرده است.

در زیر یک مصاحبه CBS با ریچاردسون درباره سفر و انگیزه‌های او برای رفتن است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *