اعلانیه
اعلانیه

اروپایی ها: سیاست حفظ حریم خصوصی Google غیرقانونی نیست، اما لطفاً تغییراتی ایجاد کنید

European EU flagبعد از همه تعریف، تفسیر و انتظار دیروز انتظار می رفت که اروپایی ها از گوگل درخواست کنند مقامات حفاظت از داده ها، به رهبری قانون حفظ حریم خصوصی فرانسه ator CNIL، خط مشی حفظ حریم خصوصی یکپارچه خود را «بازگشایی» یا لغو کند. همچنین یک پیشنهاد قوی مبنی بر اینکه ممکن است جریمه هایی اعمال شود وجود داشت. در عوض، ما اساساً یک درخواست نسبتاً مودبانه برای ایجاد برخی تغییرات مختصر در خط‌مشی رازداری، عمدتاً در مورد افشای اطلاعات برای کاربران نهایی.

پوشش امروز نامه CNIL به لری پیج (جاسازی شده در زیر) در سراسر نقشه وجود دارد، با برخی از رسانه ها بر روی درام و اقدامات فرضی آینده متمرکز شده است که ممکن است در صورت عدم تغییر Google انجام شود. برای مثال بی‌بی‌سی به نقل از ایزابل فالکو-پیروتین، رئیس CNIL، می‌گوید که گوگل «سه یا چهار ماه فرصت دارد. ” برای انجام اصلاحات، در غیر این صورت “مقامات در چندین کشور می توانند علیه Google اقدام کنند.”

اما اساساً، مقامات حفاظت از داده‌های اروپایی ادعا نکردند که خط‌مشی رازداری Google هیچ قانون یا قانون اروپایی را نقض نمی‌کند. این یک پیروزی بزرگ برای Google است و مطابق با اظهارات قبلی پیتر فلیشر، مشاور حریم خصوصی Google است که مکرراً تاکید کرده است که خط مشی رازداری Google مطابق با قوانین اروپایی است.

مقامات اروپایی همچنین درباره کاری که Google با داده‌ها انجام می‌دهد دچار سردرگمی یا ابهام هستند و می‌خواهند این شرکت با آنها و عموم مردم شفاف‌تر باشد. به زبان انگلیسی نسبتاً ساده، توصیه‌های زیر از سوی CNIL و دیگر مقامات حفاظت از داده اتحادیه اروپا آمده است:

  • به طور عمومی به اصول حفظ حریم خصوصی مورد حمایت مقامات حفاظت از داده اتحادیه اروپا متعهد شوید
  • به کاربران بگویید چه داده هایی جمع آوری می شوند و چگونه استفاده می شوند
  • به کاربران امکان رضایت یا انصراف از استفاده Google از داده‌های شخصی/رفتاری ترکیبی را بدهید (به عبارت دیگر به کاربران کنترل بیشتری بدهید)
  • دوره‌های نگهداری داده‌های داده‌های ترکیبی را شناسایی کنید و با استانداردهای نگهداری داده‌های اروپایی مطابقت دهید

Google گفته است که کاری متفاوت از سایر شرکت‌های مستقر در ایالات متحده انجام نمی‌دهد. با این حال، اروپایی‌ها به جز فیس‌بوک در سایر زمینه‌های حریم خصوصی، به دیگران دقت نکرده‌اند. خط مشی رازداری مشابه مایکروسافت ممکن است در نهایت مورد بررسی قرار گیرد اما هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

Google گفته است در حال مطالعه این سند است و به همکاری با مقامات اروپایی ادامه خواهد داد. با این حال، کاملاً ممکن است که گوگل هیچ چیز قابل توجهی را تغییر ندهد و به سادگی با مقامات مختلف حفاظت از داده های اروپایی صحبت کند. در اینجا واقعاً هیچ چوبی وجود ندارد که آنها را وادار به انجام بسیاری از کارها کند، با توجه به اینکه هیچ کشف غیرقانونی وجود ندارد.

اما پیامد برخی از اظهارات عمومی که توسط ایزابل فالکه-پیروتین، رئیس CNIL بیان شده است، این است که Google یک پنجره محدود برای “تطابق” با درخواست اروپا دارد و اگر این کار را انجام ندهد، ممکن است اقدامات بعدی انجام شود. . در حال حاضر CNIL فقط از Google خواسته است تا به آن نشان دهد که چگونه ممکن است این شرکت به نگرانی ها و توصیه های بیان شده در نامه رسیدگی کند.

پست اسکریپت: پس از ارائه یک سرزنش نسبتاً ملایم به Google در نامه بالا، اظهارات بعدی توسط رئیس CNIL ایزابل فالکه-پیروتین خطی محکم تر اتخاذ کرد و ادعا کرد که گوگل باید برخی از توصیه ها را اتخاذ کنید یا با جریمه های احتمالی یا سایر اقدامات “انضباطی” روبرو شوید. به گزارش رویترز:

رئیس CNIL ایزابل فالکو-پیروتین گفت که تنظیم‌کننده‌ها آماده صحبت با Google هستند و افزود: “اگر گوگل در زمان تعیین شده مطابقت نداشته باشد، وارد مرحله انضباطی خواهیم شد.” .

Google می‌تواند با تنظیم‌کننده‌ها مذاکره کند و عناصر خط‌مشی رازداری خود را تغییر دهد یا اختیار آنها را برای اعمال تغییرات در دادگاه به چالش بکشد. ناظران حفاظت از داده‌ها که خط‌مشی رازداری را بررسی کردند، نمی‌توانند درباره قانونی بودن رویکرد Google حکم کنند، زیرا آنها دادگاه قانونی نیستند.

برخی از تنظیم‌کننده‌های ملی حفاظت از داده‌ها از جمله در بلژیک، فرانسه و هلند، در گذشته، شرکت‌هایی را که قوانین را زیر پا گذاشته‌اند، جریمه کرده‌اند. چنین تحریم هایی را نمی توان در سراسر اتحادیه اروپا اعمال کرد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *