اعلانیه
اعلانیه

اروپایی‌ها از Google بخواهند خط‌مشی رازداری یکپارچه را تغییر دهد، رضایت کاربر را برای جمع‌آوری داده‌ها کسب کنند

google-privacy-200اوایل امسال، در ماه مارس، Google بیش از 70 خط مشی رازداری مختلف را در یک خط مشی واحدتر که به آن اجازه می دهد داده های کاربر را از همه دارایی های Google در یک نمای واحد ترکیب کند. گوگل استدلال می کند که نشان دهنده ساده سازی حریم خصوصی برای کاربران است (که درست بود). با این حال، همچنین بینش بیشتری در مورد فعالیت های کاربرانش در شبکه Google، توانایی ارائه نتایج جستجوی شخصی تر و احتمالاً هدف گذاری تبلیغات بهتر را نیز برای گوگل به ارمغان آورد.

اروپایی‌ها در آن زمان نگرانی‌های خود را در مورد سیاست حفظ حریم خصوصی جدید Google مطرح کردند و پیشنهاد کردند که ممکن است قوانین حریم خصوصی آنها را نقض کند. Google پیشرفت و این خط مشی را در اروپا اجرا کرد هنگام اعمال خط مشی جدید، موارد زیر را استدلال می کند:

  • رویکرد ما نسبت به حریم خصوصی تغییر نکرده است.
  • کاربران Google همچنان انتخاب و کنترل دارند.
  • تغییرات خط مشی رازداری بر تنظیمات حریم خصوصی موجود کاربران ما تأثیری ندارد.
  • ما هیچ داده جدید یا اضافی درباره کاربران جمع آوری نمی کنیم.
  • ما داده های کاربران خود را نمی فروشیم.
  • کاربران ما می‌توانند هر چقدر که می‌خواهند از Google استفاده کنند.
  • ما به ارائه ابزارهای آزادسازی داده خود ادامه خواهیم داد.

گوگل در ماه مارس (و امروز) گفت که مطمئن است سیاست حفظ حریم خصوصی یکپارچه‌اش قوانین اروپا را نقض نمی‌کند. با این حال، گزارش شده است که آژانس حفاظت از داده های فرانسه CNIL دقیقاً برعکس این موضوع را بیان می کند. طبق گزارش‌ها، این کشور و سایر کشورهای اروپایی از Google خواهند خواست تا تغییرات سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به حالت چندپاره قبلی خود بازگرداند. طبق The Guardian، «[CNIL] تشخیص داده است که Google تغییرات قوانین اتحادیه اروپا را نقض می‌کنند زیرا به کاربران فرصتی برای انصراف از تغییرات نمی‌دهند.»

اروپایی‌ها دیدند که Google با تأخیر در اجرای سیاست حفظ حریم خصوصی جدید، قبل از اینکه بتوانند آن را به دقت مطالعه کنند و درخواست تغییر یا اصلاح کنند، به آنها ضربه می‌زند. گوگل استدلال کرد که زمان قابل توجهی برای آن وجود داشته است و به هر حال ادامه داد. این تصمیم تا حدی باید به عنوان “بازپرداخت” تلقی شود (اگرچه این به طور کامل آن را توضیح نمی دهد).

فرانسوی‌ها به نمایندگی از کمیسیون بزرگتر اروپا، تحقیقاتی را درباره حریم خصوصی در مورد خط‌مشی جدید حریم خصوصی Google آغاز کردند که در ماه مارس اجرایی شد. گوگل به سوالات پاسخ داده و با تحقیقات همکاری کرده است. اما به گفته گاردین، فردا یک کنفرانس مطبوعاتی برای اعلام تصمیم برای عقب انداختن زمان تغییرات سیاست حفظ حریم خصوصی گوگل برگزار خواهد شد. در این رویداد مطبوعاتی کمیسیون‌های حفاظت از داده‌ها از چندین کشور اروپایی حضور خواهند داشت.

با فرض اینکه گزارش گاردین دقیق باشد، مشخص نیست که گوگل ممکن است در این مورد چه راهکاری داشته باشد. همچنین مشخص نیست که آیا تغییرات «ساختاری» وجود دارد که گوگل باید آن‌ها را پیاده‌سازی کند (یا دوباره ایجاد کند) تا سیستم جدید را لغو کند. واضح است که در اینجا پیامدهای جهانی وجود دارد – اگرچه من فکر نمی‌کنم تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده در موقعیتی مشابه اروپایی‌ها قرار بگیرند که قوانین حفظ حریم خصوصی بسیار سخت‌تر دارند. (برای جزئیات بیشتر در مورد درخواست اروپایی، Postscript II را در زیر ببینید.)

ما برای بیانیه ای با Google تماس گرفتیم و در صورت ارائه این پست، آن را به روز خواهیم کرد. در زیر ویدیویی است که توسط Google برای توضیح سیاست حفظ حریم خصوصی جدید در اوایل سال جاری تولید شده است.

پست اسکریپت: مایکروسافت در اصل همان تغییرات سیاست حفظ حریم خصوصی Google را اجرا کرده است. اما ظاهراً کسی اعتراضی ندارد. باید فکر کرد که آیا اروپایی ها بیش از حد روی گوگل متمرکز هستند یا اینکه مایکروسافت بعدی است که مورد بررسی قرار می گیرد.

Postscript II: رویترز جزئیات بیشتری در مورد درخواست اروپایی ها دارد. طبق نامه ای که به دست این خبرگزاری رسیده است:

گوگل باید اهداف و روش‌های خود را برای ترکیب داده‌های جمع‌آوری‌شده از سرویس‌های مختلف خود مشخص کند، و غول جستجوی وب باید هنگام جمع‌آوری داده‌های خود از کاربرانش رضایت صریح بخواهد. تنظیم کننده ها در نامه ارسال شده به Google می گویند.

اگر این اطلاعات دقیق باشد، ممکن است Google برای «بازگرداندن» تغییرات خط‌مشی رازداری‌اش سخت نباشد. با این حال، کسب رضایت صریح از کاربران اروپایی ممکن است آسان نباشد. گوگل باید آنها را بر اساس مزایا و نه صرفاً ساده‌سازی خط‌مشی‌های حفظ حریم خصوصی بفروشد. به احتمال زیاد این به شکل استدلال هایی در مورد مزایای شخصی سازی جستجو و تبلیغات «مرتبط تر» خواهد بود.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *