اعلانیه
اعلانیه

google-g-logoاین کار خیلی طول نکشید. گوگل به کمپین تبلیغاتی مایکروسافت واکنش نشان داده است. که تغییرات خط مشی رازداری آتی Google را با یک وبلاگ افسانه شکن پست. در اینجا نگاهی به افسانه‌هایی که گوگل می‌گوید وجود دارد، حقایقی که ادعا می‌کند درست هستند و بررسی حقایق خودم از گوگل و مایکروسافت است. داستان کوتاه؟ هر دوی آنها از نظر حریم خصوصی تقریباً یکسان به نظر می رسند.

پست Google در واقع به چند اتهام فراتر از مواردی که مایکروسافت امروز مطرح کرده است می پردازد، اما من روی موارد مایکروسافت تمرکز خواهم کرد.

کنترل اطلاعات شخصی سخت است؟

Google نوشت:

افسانه: تغییرات خط‌مشی رازداری Google کنترل اطلاعات شخصی‌شان را برای کاربران سخت‌تر می‌کند. [مایکروسافت ]

واقعیت: کنترل‌های حریم خصوصی ما تغییر نکرده است. عادت زنانه. کاربران ما می توانند: تاریخچه جستجوی خود را ویرایش و حذف کنند. تاریخچه مشاهده YouTube خود را ویرایش و حذف کنید. از بسیاری از سرویس‌های ما با ورود یا خروج استفاده کنید. از داشبورد Google و مدیر تنظیمات برگزیده تبلیغات ما استفاده کنید تا ببینید چه داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کنیم و نحوه استفاده از آن‌ها را مدیریت می‌کنیم. و اگر می‌خواهند اطلاعات را از سرویس‌های ما حذف کنند، از تلاش‌های ما برای آزادسازی داده‌ها استفاده کنند.

بررسی واقعیت:

مایکروسافت در مورد تغییرات سیاست حفظ حریم خصوصی Google صحبت می کند. گوگل در مورد کنترل های حریم خصوصی خود پاسخ می دهد. اینها دو چیز متفاوت هستند. هر دو تا حدودی درست هستند.

تغییر خط‌مشی رازداری Google به آن اجازه می‌دهد تا به‌طور بالقوه اطلاعات را در سرویس‌های خود راحت‌تر از گذشته به اشتراک بگذارد. صرف این واقعیت که شما اجازه اشتراک گذاری گسترده تر را می دهید، کنترل همه چیز را سخت تر می کند، فقط به این دلیل که چیزهای بیشتری برای کنترل وجود دارد.

با این حال، Google کنترل‌هایی را حفظ می‌کند که می‌تواند از اشتراک‌گذاری مواردی مانند اطلاعات سابقه وب جلوگیری کند. آن کنترل ها ناپدید نمی شوند. بنابراین، تغییر خط‌مشی رازداری به نحوی استفاده از این کنترل‌ها را سخت‌تر یا حذف نکرده است.

تغییرات حریم خصوصی برای کمک به تبلیغ‌کنندگان؟

Google نوشت:

افسانه: Google در حال تغییر خط‌مشی رازداری ما است تا داده‌هایی را که جمع‌آوری می‌کنیم برای تبلیغ‌کنندگان ارزشمندتر کند. [مایکروسافت ]

واقعیت: اکثریت قریب به اتفاق شخصی‌سازی محصولی که Google انجام می‌دهد به تبلیغات مربوط نمی‌شود—در مورد بهتر کردن خدمات ما برای کاربران است. امروزه یک کاربر که وارد سیستم شده است، وقتی پیامی در Gmail به نظر می‌رسد درباره یک جلسه است، می‌تواند فوراً یک قرار به تقویم خود اضافه کند یا Google Docs را در ایمیل خود بخواند.

بررسی واقعیت:

این مورد دیگری از صحیح بودن هر دو است.

Google یک شرکت سودآور است که اکثریت قریب به اتفاق این سودها از تبلیغات حاصل می شود. وقتی Google در مورد تغییرات خط مشی رازداری هفته گذشته صحبت کرد، بخشی چیزی که برجسته شد این بود که آنها به هدف گذاری تبلیغاتی بهتر اجازه می دادند. به طور بالقوه، این برای کاربران خوب است. اما این پیشرفت بسیار بزرگتری برای تبلیغ کنندگان است.

با این حال، کاملاً دقیق است که Google این تغییرات را فقط برای تبلیغ‌کنندگان انجام نمی‌دهد. در واقع، می توانم در یک نقطه به یاد بیاورم که چگونه مایکروسافت نشان می داد که کشیدن محتوا از موتور جستجوی خود به سیستم ایمیل Hotmail چقدر آسان است. این به اشتراک گذاری داده بین پلتفرمی است که مایکروسافت مشکلاتی را در مورد آن با Google ایجاد می کند. مایکروسافت همین کار را انجام می دهد، اما هیچ کس کمپین های تبلیغاتی را اجرا نمی کند که شرکت را به آن مشغول کند.

آیا مردم ایمیل شما را می خوانند؟

Google نوشت:

افسانه: Google ایمیل شما را می خواند. [مایکروسافت]

واقعیت: هیچ کس ایمیل شما را جز شما نمی خواند. مانند بسیاری از ارائه دهندگان ایمیل بزرگ، رایانه‌های ما پیام‌ها را اسکن می‌کنند تا از شر هرزنامه و بدافزار خلاص شوند و همچنین تبلیغات مرتبط با شما را نشان دهند.

بررسی واقعیت:

آیا وقتی دوباره بگویم هر دو درست می‌گویند، شما را ناامید خواهم کرد؟

Google در حال خواندن ایمیل شما است. بدون انجام این کار به سادگی نمی تواند تبلیغات را به محتوای ایمیل شما هدف قرار دهد.

اما هیچ انسانی ایمیل شما را در Google نمی خواند. این همه خودکار است، و همانطور که گوگل می گوید، همان نوع خواندن خودکار توسط مایکروسافت زمانی که فیلتر هرزنامه را علیه ایمیل شما در Hotmail اجرا می کند، انجام می شود.

چه کسی در حفظ حریم خصوصی بهتر است؟

Google نوشت:

افسانه: رویکرد مایکروسافت برای حفظ حریم خصوصی بهتر از Google است. [مایکروسافت ]

واقعیت: ما درباره سیاست‌ها یا کنترل‌های دیگران قضاوت نمی‌کنیم. اما داشبورد حریم خصوصی پیشرو در صنعت، مدیر تنظیمات برگزیده تبلیغات و تلاش‌های آزادسازی داده به شما امکان می‌دهد اطلاعاتی را که جمع‌آوری می‌کنیم و نحوه استفاده از آن‌ها را درک و کنترل کنید—و خط‌مشی رازداری خود را برای درک آسان‌تر ساده‌سازی کرده‌ایم. مایکروسافت هیچ تلاشی برای آزادسازی داده یا مرکز داشبورد مانند برای کاربران ندارد. سیاست حفظ حریم خصوصی آن‌ها بیان می‌کند که «اطلاعات جمع‌آوری‌شده از طریق یکی از سرویس‌های مایکروسافت ممکن است با اطلاعات به‌دست‌آمده از طریق سایر سرویس‌های مایکروسافت ترکیب شود.»

بررسی واقعیت:

چه کسی می داند؟

همانطور که قبلاً امروز در پست خود توضیح دادم، تشخیص همه مواردی که به طور بالقوه حتی در خط مشی رازداری ساده‌شده آینده Google پوشش داده می‌شوند، بسیار دشوار است، خیلی کمتر از موارد چند بخشی که هم آن و هم مایکروسافت دارند.

مایکروسافت در واقع یک سرویس داشبورد مانند دارد که داشبورد اطلاعات شخصی مایکروسافت بتا نام دارد. من خودم متوجه این موضوع نشدم تا اینکه امروز یک خواننده به من اشاره کرد. اما Google برای مدت طولانی‌تری یکی از آن‌ها را داشت، و در تلاش‌های پیشگامانه در اینجا مستحق ستایش است.

مسئله اصلی احتمالاً این است که آیا Google به نوعی کاری کاملاً متفاوت از آنچه مایکروسافت انجام می دهد انجام می دهد. من می گویم نه.

به نظر می‌رسد هر دو سیاست‌های حفظ حریم خصوصی نسبتاً گسترده‌ای دارند که درک آن‌ها دشوار است، که برخی از حقوق را برای شرکت‌ها برای استفاده از داده‌ها، برخی از محافظت‌ها برای کاربرانشان فراهم می‌کند و نمی‌توان آن‌ها را به‌طور کامل مستقل از کنترل‌های واقعی محصولات مختلف تفسیر کرد. به کاربران اجازه می دهد داده ها را کنترل کنند.

مشکلات Google: “قانون اساسی” جدید توجه مجدد را به خود جلب می کند

اگر مایکروسافت و گوگل اساساً همین کار را انجام می‌دهند، چرا گوگل این همه تظاهر را انجام می‌دهد؟ چرا مایکروسافت خود را برای ادعاهایی مبنی بر سیاه نامیدن دیگ کتری آماده کرده است؟

زیرا همانطور که قبلاً توضیح دادم، سیاست حفظ حریم خصوصی جدید Google عملاً مانند این است که این شرکت از قانون اساسی جدیدی برای کاربران خود پرده برداری می کند – قانون اساسی که به درستی توضیح نمی دهد که چگونه این کاربران محافظت های خود را به طرق مختلف حفظ می کنند یا می تواند حقوق Google را محدود کند.

این باعث سردرگمی در مطبوعات فناوری و جریان اصلی شده است، که منجر به سردرگمی در کنگره ایالات متحده شده و Google مجبور است از خود در مورد تغییراتی که فکر می‌کرد مردم از آن استقبال می‌کنند دفاع کند.

پست‌اسکریپت: بخش بعدی من را ببینید، خیر، شما نیازی به ترس از تغییرات حریم خصوصی Google ندارید: یک بررسی واقعیت.

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *