اعلانیه
اعلانیه

آیا فیسبوک مشکل نوجوانی دارد؟ آیا گوگل مشکل موبایل دارد؟

نوجوانان ظاهرا دسته دسته فیس بوک را ترک می کنند. من یک مطالعه پیدا کردم که یک سه میلیون نوجوان فقط در سه سال فیسبوک را ترک کردند. در اخبار مرتبط، رشد جستجوی دسک‌تاپ Google کند می‌شود و با فعالیت تلفن همراه جایگزین می‌شود.

google-facebook-logosحداقل بخشی از این فعالیت های تلفن همراه ناشی از استفاده از برنامه های تلفن همراه است، که برخی را به این حدس می رساند که ممکن است حجم جستجو کاهش جدی داشته باشد در نتیجه آدم خواری برنامه.

پس آیا آسمان هم برای فیس بوک و هم برای گوگل فرو می ریزد؟ البته که نه. هر دو شرکت برای غلبه بر این “نقایص” استراتژی‌های توسعه‌یافته‌ای دارند و، من معتقدم، به رشد سهم بازار ادامه می‌دهند.

قسمت اول: همه نوجوانان کجا رفته اند؟

من فکر می‌کنم دلیل منطقی زیادی وجود دارد که نوجوانان فیس‌بوک را ترک می‌کنند – یعنی، فیس‌بوک فقط ابزار خوبی برای نوجوانان ندارد. به شبکه اجتماعی یک نوجوان متوسط ​​فکر کنید — احتمالاً 90 درصد آن شبکه از دوستان مدرسه تشکیل شده است، به عنوان مثال افرادی که هر روز می بینند.

بخشی از دلیل وجودی فیس بوک این است که به شما امکان می دهد به طور روزانه با افرادی که به صورت آفلاین نمی بینید همراه باشید. با بزرگتر شدن، حلقه های اجتماعی شما چند برابر می شود: دوستان دبیرستانی، دوستان دانشگاهی، دوستان محل کار، دوستان محله، دوستان والدین و غیره. به عبارت دیگر، نوجوانان تقریباً در هر گروه سنی کمترین نیاز را به فیس بوک دارند.

و مجموعه‌ای از شبکه‌های اجتماعی جدید رشد کرده‌اند که تجاربی را ارائه می‌دهند که بیشتر با آنچه نوجوانان می‌خواهند انجام دهند (که به نظر می‌رسد عمدتاً لحظات زودگذر و شوخی‌های بداخلاقی را به اشتراک می‌گذارند) هماهنگ است. به نظر می رسد اسنپ چت و اینستاگرام دو پیشرو در این فضا باشند.

نوجوانانی که از اینستاگرام استفاده می کنند اکنون از یک برنامه متعلق به فیس بوک استفاده می کنند. نوجوانانی که از اسنپ چت استفاده می کنند در نهایت به جوانانی با حلقه های اجتماعی متعدد تبدیل می شوند و به فیس بوک باز می گردند.

به هر حال، نوجوانان نیز عاشق تلفن های همراه خود هستند و فیس بوک در رشد “کاربران فعال ماهانه تلفن همراه” یا “MAU های موبایل” خود، اکنون در بیش از یک میلیارد در سراسر جهان. و برای نوجوانانی که توانایی پرداخت هزینه‌های پیامک را ندارند، همیشه واتس‌اپ وجود دارد که اکنون متعلق به فیس‌بوک نیز هست.

بنابراین، نوجوانان ممکن است فیس‌بوک را ترک کنند، اما به زودی برمی‌گردند — یا از طریق یک سرویس متعلق به فیس‌بوک که نوجوانان آن را دوست دارند، یا زمانی که بزرگ شدند و ارزش بیشتری از فیس‌بوک مشاهده کردند.

قسمت دوم: آیا گوگل با دسکتاپ از کار می افتد؟

تغییر از رایانه‌های رومیزی به دستگاه‌های تلفن همراه برای نتیجه Google خوب نبوده است. میانگین CPC در Google در حال کاهش است — CPCهای سه ماهه اول کاهش یافت 9٪ از سه ماهه اول 2013 — و همه قبول دارند که مقصر CPC های تلفن همراه هستند. اما کنار گذاشتن CPC ها فقط نوک کوه یخ برای Google است.

مشکل بزرگتر این است که استفاده از تلفن همراه به اندازه دسکتاپ جستجو محور نیست. مصرف‌کنندگان 89 درصد از تلفن همراه خود را خرج می‌کنند زمان در برنامه ها در مقابل 11٪ در وب تلفن همراه!

چرا اگر برنامه OpenTable دارید رستوران‌ها را جستجو کنید، یا اگر Waze دارید (اکنون متعلق به Google) هستید، یا اگر Redfin دارید، جستجوی املاک انجام دهید؟ همانطور که اینترنت صفحات زرد، آژانس‌های مسافرتی و فروشگاه‌های کرایه ویدیو را نابود کرد، اپلیکیشن‌ها نیز تهدیدی جدی برای شرکت‌هایی هستند که برای موفقیت خود به حجم جستجو (حداقل در برخی دسته‌ها) متکی هستند، و ناگفته نماند که گوگل بیشتر به جستجو وابسته است. بیش از هر شرکت دیگری در جهان.

Google می داند که استفاده از تلفن همراه یک تهدید وجودی است و به شدت برای مالکیت تلفن همراه مبارزه می کند. بزرگترین استراتژی موبایل Google Android است، سیستم عامل تلفن همراه بسیار محبوب آنها. مالکیت این سیستم عامل به Google اجازه می دهد تا جستجوی تلفن همراه Google، فروشگاه برنامه Google Play و تعداد زیادی از برنامه های Google (Google Maps، Gmail و غیره) را با هر تلفن اندرویدی فروخته شده جمع کند، در نتیجه از درآمد جستجوی آنها محافظت می کند و درآمد درون برنامه را باز می کند.

به‌علاوه، Google روی هر چیزی که ممکن است فراتر از تلفن همراه باشد، شرط‌بندی می‌کند، مانند تلویزیون مجهز به اینترنت (Chromecast و Google Fiber)، ابزارهای پوشیدنی (Google Glass)، اینترنت اشیا (Nest) و حتی ماشین !

در جبهه تبلیغ‌کننده، Google سخت کار می‌کند تا بازاریابان را در مورد نیاز به یک استراتژی تلفن همراه (و بنابراین، بودجه تبلیغات تلفن همراه با Google) آموزش دهد. این کار آسانی نیست. بیشتر تبلیغ‌کنندگان هنوز در تلاشند تا دریابند که چگونه یک تجربه تلفن همراه عالی ایجاد کنند، چگونه موفقیت موبایل را تعریف کنند، و چگونه به درستی تبدیل‌های تلفن همراه را ردیابی کنند.

Google تلاش‌های زیادی برای سرعت بخشیدن به پذیرش تلفن همراه انجام داده است: یک مشارکت با DudaMobile برای کمک به ساخت سایت‌های تلفن همراه با طراحی واکنش‌گرا برای تبلیغ‌کنندگان، «تبدیل‌های کل تخمینی جدید ” معیارهایی که شامل تبدیل‌های بین دستگاهی، و افزودنی مورد علاقه همه AdWords، کمپین‌های پیشرفته است.

اما واضح است که چشم‌ها سریع‌تر از بودجه تبلیغ‌کننده به سمت تلفن همراه می‌روند – و در کوتاه‌مدت، Google با CPC کمتر در نتیجه مبارزه خواهد کرد.

برخورد Google-Facebook-App-Mobile-Advertising

هفته گذشته، خبری به بیرون درز کرد که فیس بوک در حال راه اندازی یک شبکه تبلیغات تلفن همراه برای فعال کردن است. تبلیغ کنندگان برای استفاده از هدف گذاری فیس بوک در سراسر برنامه ها و وب تلفن همراه. در مورد آنچه فیس بوک اکنون به تبلیغ کنندگان ارائه می دهد فکر کنید: سه مورد از محبوب ترین برنامه های تلفن همراه (فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ)، هدف گیری روانشناختی باورنکردنی، و یک شبکه تبلیغاتی در حال ظهور که به شما امکان می دهد از این داده ها در هر دو دارایی متعلق به فیس بوک و بیشتر استفاده کنید. اکوسیستم موبایل.

اکنون این را با پیشنهاد Google مقایسه کنید: بزرگترین سیستم عامل تلفن همراه، چندین مورد از محبوب ترین برنامه های تلفن همراه (Waze، Gmail، YouTube، Google Maps) و شبکه عظیم نمایش Google، که جستجوی تلفن همراه را با هدف گیری متنی در تلفن همراه ترکیب می کند. اپلیکیشن ها و سایت های موبایل اوه، و فراموش نکنیم Google+، که به Google اجازه می دهد جمع آوری کند داده های روانشناختی درباره کاربران با دنبال کردن فعالیت آنها در دارایی های Google.

بنابراین، ممکن است نوجوانان دیگر شیفته فیس‌بوک نباشند، و بله، جستجوی دسک‌تاپ رو به کاهش است – اما فیس‌بوک و گوگل سال‌ها قبل از اینکه کارشناسان متوجه شوند (از جمله من!) این روندها را کشف کرده‌اند و هر دو خود را برای داشتن یک بخش بزرگی از درآمد تلفن همراه در آینده.

آنچه که امروز واقعاً شاهد آن هستیم، به دور از ضعف، آغاز یک جنگ همه جانبه برای تسلط تلفن همراه بین دو غول فوق‌العاده هوشمند است. اجازه دهید بازی ها شروع شوند!


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

دیوید رودنیتزکی مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران 3Q Digital، یک شرکت بازاریابی است که دفاتری در منطقه خلیج سانفرانسیسکو و مرکز شهر شیکاگو دارد. دیوید بنیانگذار گروه نسل رهبر آنلاین لینکدین، مشاور مارین نرم افزار و مشارکت کننده منظم وبلاگ دیجیتال 3Q. او را می توان در سخنرانی های متعدد در سراسر جامعه SEM یافت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *