یک نظرسنجی اخیر از شرکت تحقیقاتی گارتنر تخمین میزند که تا سال 2014، 10-15٪ از تمام نظراتی که کاربران در سایتهای رسانههای اجتماعی به جا میگذارند توسط خود شرکتها پرداخت میشود. اگرچه این یک پدیده جدید نیست، شرکتها ممکن است در مورد تعاملات و بررسیهای پولی در رسانههای اجتماعی، افت بالقوه را مشاهده نکنند.
یک راه درست و یک راه غلط برای کار با کاربران آنلاین برای تولید محتوا در مورد یک تجارت در ازای پول نقد وجود دارد. به عنوان مثال، کار با وبلاگ نویسانی که به خوبی قاچاق می شوند در یک کمپین بررسی پولی که به آنها امکان می دهد بازخورد صادقانه خود را ارائه دهند، راهی عالی برای ایجاد سر و صدا در جامعه وبلاگ نویسی است – و به عنوان هرزنامه یا تلاش برای کنترل آنلاین کاربران به نظر نمی رسد. صداها.
با این حال، پرداخت پول به یک «آژانس رسانههای اجتماعی» برای بررسیهای آنلاین، بدون اطلاع از افرادی که آنها را پست میکنند یا قرار است چه بگویند، مطمئناً میتواند در چهره یک شرکت منفجر شود. آژانس رسانههای اجتماعی که ادعا میکند «از افراد واقعی» نظرات دریافت میکند و چندین بررسی را با قیمت پایین میفروشد، به احتمال زیاد از حسابهای جعلی استفاده میکند و نظراتی را ارائه میکند که عمومی، پر از خطاهای دستوری هستند، و هیچ بازخورد واقعی و مفیدی برای شرکت ارائه نمیدهند. و سایر کاربران.
سقوط انبوه بررسی ها
برای یک شرکت بسیار بهتر است که به جای پرداخت هزینه برای نقدهای مثبت جعلی، از یک کاربر با کیفیت بالا و جبران خسارت استفاده کند که ممکن است نظر منفی بگذارد. زمانی که یک شرکت در سایتی مانند Fiverr.com یا Yelp:

از پرداخت برای نظرات کاربرانی مانند این اجتناب کنید.
سایتهای رسانههای اجتماعی (و همچنین خود کاربران) معمولاً میتوانند تشخیص دهند که نظرات جعلی هستند و به درستی پاسخ میدهند (که میتواند برای یک شرکت فاجعهبار باشد). وقتی محتوای آنلاین (مخصوصاً محتوایی که در رسانههای اجتماعی و سایتهای نقد ارسال میشود) واقعی نباشد، مردم آن را دوست ندارند. آنها اعتماد دارند که نظرات آنلاین واقعی هستند زیرا تصمیم می گیرند تعطیلات، وعده غذایی بعدی، رویداد یا خرید محصول خود را بر اساس آنچه دیگران به صورت آنلاین می گویند قرار دهند.
Lifehacker اخیراً مقاله ای در مورد چگونگی شناسایی نظرات جعلی داشته است. برای مثال، مرورهای جعلی معمولاً نام کسبوکار را ذکر میکنند و از «من» یا «من» بیشتر از نظرات واقعی استفاده میکنند.
نکته واضح رسانه های اجتماعی این است که همه نظرات معتبر هستند و متعلق به افراد واقعی هستند، بنابراین پروفایل های جعلی که نظرات جعلی می نویسند این را به خطر می اندازند. ادامه روند پرداخت برای بررسیهای جعلی نه تنها کیفیت محتوای آنلاین را کاهش میدهد، بلکه کیفیت کاربران را نیز کاهش میدهد، زیرا نمایههای جعلی یا انبوه بیشتری برای پاسخگویی به تقاضا ایجاد میشوند.
بررسی پولی و روند محتوا همچنان رو به افزایش است
در حالی که نظرات جبرانی و محتوای رسانههای اجتماعی همیشه وجود دارند، زمانی که شرکتها عوارض واقعی بررسیهای جعلی انبوه را درک کنند، ممکن است برای جبران محتوای واقعی به کاربران تلاش شود.
قدرت مطمئناً در دست وبلاگ نویسان، کاربران رسانه های اجتماعی و سایر تولیدکنندگان محتوای آنلاین است. شرکت ها باید به جای تلاش برای نشان دادن اعتبار و شهرت نادرست، برای ایجاد ارتباطات و روابط واقعی با این کاربران تلاش کنند. تلاش برای آنلاین بودن یواشکی تقریباً همیشه منجر به فاجعه می شود.
تصویر اصلی از nkzs کاربر sxc.hu
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.