اعلانیه
اعلانیه

آیا سیری واقعی لطفا بایستد: سوزان بنت به عنوان زنی در پشت صدای نمادین آیفون شناسایی شد

Zooey Deschanel iPhone 4Sدر حالی که اپل نظری نخواهد داد، گزارش CNN.com صدا در پشت سیری آیفون به عنوان بازیگر حرفه ای صداپیشه سوزان بنت.

جسیکا راویتز، خبرنگار سی‌ان‌ان، گفت که بنت پس از انتشار ویدیویی که ماه گذشته The Verge به اشتباه ادعا می‌کرد صدای سیری متعلق به هنرمند صدابردار آلیسون دافی است، تصمیم گرفت از ناشناس ماندن خارج شود. (دافی در پاسخ به داستان The Verge در وب سایت خود گفت که او “کاملاً و به طور مثبت” صدای برنامه صوتی آیفون نیست.)
بنت هنگام توضیح اینکه چرا بالاخره در مورد ارتباطش با Siri، “من مطمئن نبودم که این شهرت را می خواهم، و همچنین مطمئن نبودم که از نظر قانونی در کجا ایستاده ام.” بنت گفت که او برای مدت طولانی در مورد ارتباط خود با سیری سکوت کرده بود، حتی اگر می دانست که این صدای او بود.

“به نظر می‌رسید که همه در حال داد و فریاد بودند تا بفهمند صدای واقعی پشت سر سیری کیست، و بنابراین من فکر کردم، خوب، می‌دانی، چه جهنمی؟ این زمان است، “بنت گفت.

در حالی که اپل صدای پشت سر Siri را تایید نمی کند، بنت می گوید که می دانسته است که صدای پشت سر سیری است، مدت کوتاهی پس از اینکه یکی از همکارانش ایمیلی به بنت ارسال کرد تا از او بپرسد که آیا سیری است یا نه وقتی iPhone 4S در سال 2011 عرضه شد. بنت گفت: «بدیهی است که من بودم، این صدای من است.»

طبق داستان در CNN.com، بنت زمانی که صدایش در سال 2005 برای پروژه ای با شرکت نرم افزاری ScanSoft انتخاب شد، برای آژانس صداگذاری GM Voices در آتلانتا کار می کرد. این شرکت با بنت قرارداد امضا کرد تا صدای ضبط شده را که در یک پایگاه داده برای ساختن گفتار استفاده می شود، ارائه دهد. سی‌ان‌ان می‌گوید ScanSoft در اواخر همان سال توسط Nuance Communications خریداری شد و Nuance به‌عنوان شرکتی که فناوری مورد استفاده برای ایجاد سیری را در اختیار اپل قرار داد، «به‌طور گسترده‌ای پذیرفته شده است».

اد پریمئو، کارشناس پزشکی قانونی صوتی که توسط CNN برای ارزیابی صدای بنت استخدام شده است، ادعا می کند که مطمئن است صدای بنت پشت سیری است. پریمئو به CNN.com گفت: “من معتقدم، و 30 سال است که در این شرایط زندگی کرده ام، هیچ دو صدایی شبیه هم نیستند.” Primeau می‌گوید: «آن‌ها یکسان هستند»، و ادعا می‌کند که صدای بنت و صدای سیری 100 درصد مطابقت دارند.

با انتشار iOS7، کاربرانی که خود را به روز می کنند آیفون‌ها دیگر صدای بنت را نخواهند شنید. اما، اکنون می توانید به او گوش دهید – قبل از اینکه فراموش کنید سیری اصلی چگونه بود – در مصاحبه بنت در CNN.com:


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

Amy Gesenhues سردبیر ارشد رسانه درب سوم بود که آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌های Marketing Land، Search Engine Land و MarTech Today را پوشش می‌داد. از سال 2009 تا 2012، او یک ستون نویس سندیکایی برنده جایزه برای تعدادی از روزنامه های روزانه از نیویورک تا تگزاس بود. او با بیش از ده سال تجربه مدیریت بازاریابی، در انواع نشریات سنتی و آنلاین از جمله MarketingProfs، SoftwareCEO و Sales and Marketing Magazine همکاری داشته است. مقالات امی را بیشتر بخوانید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *