اعلانیه
اعلانیه

چگونه یک برند شخصی موفق برای خود ایجاد کنیم؟

ایجاد برند شخصی (Personal Brand) یا پرسونال برندنینگ برای خود، مانند ایجاد یک هویت تجاری برای یک محصول یا خدمات با یک تفاوت بزرگ است. در ایجاد هویت برند، می‌توانید نام، ارزش‌ها و شخصیت آن را انتخاب کنید. اما وقتی صحبت از برند شخصی شما می‌شود، همه چیز به شما و اصالت شما مربوط خواهد شد. این در اصل همان چیزی است که شما هستید، هر آنچه آرزو دارید باشید و همه چیزهایی که سایر افراد از شما خواهند دید.

مزایای اصلی توسعه برند شخصی یا برندسازی شخصی

  • منحصر به فرد بودن شما را نشان می‌دهد.

برند شخصی شما بر اساس ارزش‌ها، اهداف، مهارت‌ها، تجربه و احساسات شما ساخته شده است. برند شما ذات آنچه که هستید را نشان می‌دهد. پرسونال برندینگ شما را منحصر به فرد می‌کند و به شما امکان می‌دهد جایگاه خود را میان رقبا ثابت نگه دارید.

  • به شما اعتبار می‌دهد.

برند آنلاین شما به شهرت دیجیتال، نمونه کارها و پلتفرم شما تبدیل خواهد شد. این کانال برای مخاطبان شما خواهد بود که اولین برداشت مهم را در ذهن آن‌ها ایجاد می‌کند. شما می‌توانید کارهای خود یا مطالعات موردی را در فضای آنلاین مخصوص خود به نمایش بگذارید و ارائه‌دهنده توصیفات ارزشمندی از سابقه خود باشید.

  • شبکه شما را توسعه می‌دهد.

برند شخصی شما به وضوح بیان می‌کند که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می‌دهید و اینکه چگونه می‌توانید به دیگران کمک کنید. این کار باعث می‌شود که مردم در برقراری ارتباط با شما و پیدا کردن ارزش‌های شما راحت‌تر ببینند.

  • نفوذ شما را تقویت می‌کند.

اگر بتوانید از طریق به اشتراک‌گذاری دانش و تخصص خود به مخاطبان آموزش دهید، می‌توانید بسیار قدرتمند عمل کنید. این کار به بینندگان شما ارزش واقعی می‌بخشد و موقعیت شما را به عنوان یک متخصص موضوع، تقویت می‌کند.

چگونه می‌توان نام تجاری خود را به یک برند قدرتمند تبدیل کرد؟

  1. خودتان را تحلیل کنید.

هنگام شروع ساخت برند شخصی خود، نقطه شروع دشوارترین قسمت این فرآیند است. به این دلیل است که شما باید طرز فکر خود را تغییر دهید. شما باید شروع به جستجوی درون خود کنید. با دقت و تحلیلی درباره خود فکر کنید.

  • احساسات خود را آزاد کنید.

اگر می‌توانید احساسات واقعی خود را از بین ببرید، بر این مهم متمرکز شوید زیرا انگیزه امروز شما خواهد بود و در نهایت از نظر عاطفی یا مالی بیشترین پاداش را به شما می‌رساند. به یاد داشته باشید، برند شما، خود شما است. زندگی می‌کند، نفس می‌کشد و در طول سفر کاری به شما همراه است.

  • ارزش‌های خود را تعیین کنید.

هنگامی که در مورد کاری که می‌خواهید انجام دهید، تصمیم گرفتید، در مرحله بعدی انتخاب ارزش‌های شماست که به زندگی شما معنا می‌بخشند. اینها حقایق و معیارهای سازش‌ناپذیری هستند که دیدگاه، نگرش، انتخاب‌های شما را تعیین می‌کنند.

  • پیشنهادات خود را در نظر بگیرید.

اکنون وقت آن است که به ظاهر نگاه کنید و تعیین کنید که کاری که می‌خواهید انجام دهید، چگونه می‌تواند برای یک بازار خاص ارزش افزوده باشد. در اینجا مهم است که به یاد داشته باشید که اگرچه برند تجاری شما را در بازار منعکس می‌کند، برند شخصی شما، باید درمورد کارهایی باشد که می‌توانید برای کمک به دیگران انجام دهید.

  1. اهداف خود را تعیین کنید.

وقت آن است که درمورد آنچه می‌خواهید به دست آورید، واضح صحبت کنید. مدت زمان رسیدن به آنها را مشخص کنید. باید هنگام تعیین اهداف، آنها را با واقعیت همسو کرده و در صورت امکان از معیاری برای تعریف موفقیت استفاده کنید. برای تعیین اهداف خود خیلی وقت نگذارید، زیرا بعد از اتمام مرحله بعدی می‌توانید بعدا برگردید و دوباره به آن مراجعه کنید.

  1. پیشنهاد ارزش خود را فرموله کنید.

شما تاکنون پایه‌های برند تجاری خود را گذاشته‌اید و هدف، ارزش‌ها و پیشنهادات خود را برای دستیابی به اهداف تعیین کرده‌اید. در توسعه پیشنهاد ارزش خود، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

  • در مورد بازاریابی خود تحقیق کنید.

در مورد بازار کار خود به طور دقیق تحقیق کنید، تا بفهمید چه چیزی از چشم رقبا دور مانده است. مواردی مانند اندازه بازار، سهم، ارزش، محرک‌های تجاری، جغرافیا، پیش‌بینی‌ها و مشتریان را بررسی کنید. هر شرکتی که برند جدیدی راه‌اندازی کرده یا برند فعلی را مدیریت کند، دائما در بازار تحقیق می‌کند.

  • رقبای خود را مطالعه کنید.

همانطور که باید بازار خود را درک و تعریف کنید، همچنین باید از تمام جزئیاتی که می‌توانید در مورد رقبا خود بدانید، مطلع باشید. این امر شامل شرکت‌ها، افراد درون سازمان آنها و افراد شناخته شده در صنعت، از جمله رهبران فکری و وبلاگ نویسان است.

  • مخاطبان خود را شناسایی کنید.

اکنون که اطلاعات بیشتری در مورد بازار دارید، باید مخاطبان خود را تعریف کنید تا بدانید که چگونه با آنها ارتباط برقرار کنید. پس از تحقیق در مورد مشخصات عمومی در بازار، هدف شما باید ایجاد مخاطب خود باشد.

  1. نام و داستان خود را ایجاد کنید.

  • تصمیم گیری در مورد یک نام

هنگام تصمیم‌گیری در مورد برند خود، دو گزینه وجود دارد که برای بررسی در دسترس دارید. اولین استفاده از نام شخصی خود و دوم انتخاب نام دیگر است. برای اطمینان از اینکه چگونه این حق را کسب می‌کنید، باید مراحل ایجاد ارزش پیشنهادی خود را طی کنید. سعی کنید آن را بی‌انتها، خستگی‌ناپذیر، راحت در گفتن و با یادآوری آسان انتخاب کرده و اطمینان حاصل کنید که با نام رقبایی که دارید، متفاوت است.

  • پیام‌های خود را ایجاد کنید.

بدون شک بعد از تعریف نام و برند خود، مهمترین چیز این است که چه می‌گویید و چگونه می‌گویید. بنابراین پیام‌رسانی باید در مرکز هر کاری باشد. چه به صورت نوشتاری و چه به صورت کلامی. پیام‌های تجاری برند شما باید به یک پیشنهاد ارزش اساسی تبدیل شود، که در تمام مراحل ارتباطات شما اعمال می‌شود.

این همان چیزی است که باعث می‌شود مردم با شما ارتباط برقرار کنند. با الهام بخشیدن، ترغیب کردن و ایجاد انگیزه در آنها، مشتریان وفادار خواهید داشت. اکنون می‌دانید که چه می‌گویید، باید نحوه بیان آن را تعیین کنید. به یاد داشته باشید، برند تجاری شما بازتابی از اصالت شماست. بنابراین در شخصیت و خصوصیات خود صادق باشید و سعی نکنید چیزی جدای از آنچه هستید را به نمایش بگذارید.

نتیجه سخن

توسعه برند شخصی شما به زمان و تعهد نیاز دارد. اما اگر یک بار آن را اجرا کنید، نگهداری آن نسبتا آسان است. زحماتی که کشیده‌اید، برای دادن برتری رقابتی به شما در دنیای دیجیتال با سرعت بالا، بسیار مفید خواهد بود. این کار با شکل دادن به داستان شما شروع می‌شود و با بهبود روابط آنلاین شما ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *