اعلانیه
اعلانیه

رونمایی از بوگاتی شیرون سوپراسپرت جدید، ترکیب سرعت و شکوه + تصاویر

بوگاتی در سال ۲۰۱۹ که رکورد سرعت خودروهای تولیدی را با دستیابی به ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت شکست، مدل جدید شیرون سوپراسپرت ۳۰۰+ را معرفی کرد؛ اما در این نسخه، به‌منظور ارائهٔ حداکثر سرعت، بسیاری از ویژگی‌های تجملی و رفاهی شیرون حذف شده بودند. حال اما برای کسانی که قدرت و پرفورمنس سوپراسپرت ۳۰۰+ را می‌خواهند اما نمی‌توانند از خیر ویژگی‌های لوکس شیرون معمولی بگذرند، بوگاتی یک شیرون سوپراسپرت جدید را معرفی کرده است.

Bugatti-Chiron-19.jpg

Bugatti-Chiron-SuperSport-8.jpg
این نسخهٔ جدید وعدهٔ ترکیبی بهترین‌های دو جهان را داده است یعنی پرفورمنسی که از قوانین فیزیک سرپیچی می‌کند بدون قربانی کردن ذره‌ای از راحتی. شیرون سوپراسپرت از همان بدنهٔ آئرودینامیک سوپراسپرت ۳۰۰+ استفاده می‌کند که این یعنی در اینجا هم شاهد همان دُم کشیده هستیم. این ویژگی موجب می‌شود بوگاتی بتواند بال عقب شیرون را روی حالت حداکثر سرعت تنظیم کند و همچنان پایداری کافی داشته باشد. دریچه‌های هوای منحنی روی گلگیرهای جلو و سر اگزوزهای دوقلو که هردو از EB110 الهام گرفته‌اند نیز از سوپراسپرت ۳۰۰+ به این نسخهٔ جدید منتقل شده‌اند اما رینگ‌های پنج پرهٔ Y شکل خاص سوپراسپرت جدید هستند.

Bugatti-Chiron-SuperSport-5.jpg

Bugatti-Chiron-SuperSport-6.jpg
در داخل خودرو بجای آلکانترای اسپرت که در سوپراسپرت ۳۰۰+ و پور اسپرت دیده بودیم، چرم، آلومینیوم و ویژگی‌های لوکس دیگری ارائه شده که برای مسافرت‌های بین‌قاره‌ای سرعت‌بالا مناسب هستند. در سینهٔ شیرون سوپراسپرت اما همان نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربو قرار گرفته که مثل همان نسخهٔ رکوردشکن، در اینجا هم ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نسخهٔ جدید اما برخلاف همتای رکوردشکن خود، نمی‌تواند به سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت یا ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند زیرا به دلایل ایمنی، حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

Bugatti-Chiron-14.jpg

Bugatti-Chiron-26.jpg
هرچند شاید شیرون سوپراسپرت در نبرد سرعت نتواند حریف کوئنیگ‌زگ آگرا یا SSC تواتارا شود اما رانندگی با آن بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود زیرا در این نسخه، مهندسان بوگاتی از بند ایمنی و پایداری لازم در سرعت بیش از ۳۰۰ مایل بر ساعت آزاد شده و تایرها و سیستم تعلیق را متناسب با سرعت‌های پایین‌تری توسعه داده‌اند. بااین‌وجود، شیرون سوپراسپرت به لطف قدرت بیشتر پیشرانه، هنوز هم پرفورمنس بهتری نسبت به شیرون معمولی دارد به‌گونه‌ای که ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ۱۲.۱ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

Bugatti-Chiron-25.jpg

03-15_-Bugatti-Chiron-Super-Sport-_Molsheim_Seat_HR.jpg
برای مقایسه، این اعداد در شیرون معمولی به ترتیب برابر با ۶.۱ ثانیه و ۱۳.۱ ثانیه هستند. به گفتهٔ بوگاتی، این نسخهٔ جدید ۷ درصد از سریع‌تر از شیرون معمولی به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. از شیرون سوپراسپرت تعداد ۶۰ دستگاه ساخته می‌شود که دو برابر بیشتر از تعداد ساخت سوپراسپرت ۳۰۰+ است. قیمت این نسخهٔ جدید هم ۳.۲ میلیون یورو اعلام شده که ۳۰۰ هزار دلار ارزان‌تر از نسخهٔ رکوردشکن است.

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *