اعلانیه
اعلانیه

تلسکوپ فضایی هابل پس از یک ماه به مأموریت خود بازگشت

ناسا فعالیت مجدد تلسکوپ هابل را جشن گرفت

تلسکوپ هابل 13 ژوئن و در پی خرابی یکی از کامپیوترهای اصلی از کار افتاد. دانشمندان و مهندسین ناسا بلافاصله دست به کار شدند تا مشکل به وجود آمده را برطرف کنند و تجهیزات را از حالت ایمن درآورند (پژوهشگران ناسا در تلاش برای بازیابی تلسکوپ فضایی هابل). ظاهرا پس از گذشت یک ماه تلاش مکرر، هابل سی و یک ساله دوباره آماده انجام مأموریت شده است.

ناسا روز دوشنبه تصاویری از دو کهکشان شگفت‌انگیز را منتشر کرد و بدین ترتیب موفقیت خود را برای احیای هابل جشن گرفت. یکی از این کهکشان‌ها ARP-MADORE2115-273 نام دارد که در واقع ترکیبی از دو کهکشان در حال تعامل است. دیگری یک کهکشان مارپیچی موسوم به ARP-MADORE2115-273 بوده که سه بازوی آن به سمت بیرون گسترش یافته است.

طبق اظهارات مؤسسه علمی تلسکوپ فضایی (STScI)، این دو تصویر تنها بخشی از یک برنامه جدید برای کشف و بررسی کهکشان‌های عجیب و غریب در فضا هستند و هنوز راه زیادی تا شناسایی کهکشان‌های دیگر باقی مانده است.

با اینکه بیش از سه دهه از فعالیت مشهورترین تلسکوپ جهان می‌گذرد، اما هابل هنوز با مشکل خاصی مواجه نشده و همچنان به مأموریت خود در فضا ادامه می‌دهد. با این حال دانشمندان در نظر دارند آن را با تلسکوپ فضایی جیمز وب جایگزین کنند. این تلسکوپ 21 اکتبر 2021 (29 مهر 1400) سوار بر راکت  Ariane 5 به فضا می‌رود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *