اعلانیه
اعلانیه

چه کسانی نمی‌توانند وام ودیعه مسکن بگیرند؟

کلیه مردان مجرد و همچنین دختران مجرد زیر ۳۵ سال دارای کد رهگیری امکان بهره‌مندی از وام ودیعه مسکن را نخواهند داشت.

دور جدید ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن از ۱۲ خرداد آغاز شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. بر اساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی اولویت پرداخت این وام با افرادی است که طی دو سال گذشته از تسهیلات فوق بهره مند نشده باشند.

سقف تسهیلات وام ودیعه مسکن

سقف این وام برای متقاضیان تهرانی، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان می‌باشد. همچنین نرخ سود وام ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت پنج ساله می‌باشد. وام گیرنده‌ها می‌بایست ماهانه ۲ میلیون ‌و‌۵۰۰ هزار تومان قسط پرداخت کنند.

شرایط متقاضیان برای دریافت وام ودیعه مسکن

کمک ودیعه مسکن فقط به ۳ گروه از مستاجران اختصاص پیدا می‌کند. گروه اول سرپرست خانوار یا افراد متاهل، گروه دوم زنان خودسرپرست که از همسر خود جدا شده‌اند و گروه سوم دختران مجرد بالای ۳۵ سال که به تنهایی زندگی می‌کنند. بنابراین کلیه مردان مجرد و همچنین دختران مجرد زیر ۳۵ سال نمی‌توانند برای دریافت این وام ثبت نام کنند. آن دسته از افرادی که در گروه‌های اعلام شده قرار دارند باید دارای شرایط زیر باشند:

  • متقاضیان وام نباید خانه داشته باشد.
  • متقاضیان باید دارای اجاره نامه با کد رهگیری باشند.
  • تاریخ اجاره نامه می‌بایست حداکثر تا پایان زمان ثبت نام باشد.
  • مردانی که در گذشته سرپرست خانوار بوده اما در حال حاضر به دلیل فوت همسر یا طلاق مجرد می‌باشند، مشمول وام ودیعه مسکن هستند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *